همراه اول
14. آذر 1395 - 11:16   |   کد مطلب: 29176
دروازه ی ورود به بهشت زندگی، با آغاز ورز ش / حمایت مسئولان، پیشرفت بیشتر معلولان
زهرا نجاتی عارف بانوی پارالمپکی ایران در رشته والیبال نشسته ورزش را دریچه ای برای زندگی ورزشی خود دانست .

 

به گزارش همدان ورزش؛ به مناسبت هفته معلولین سایت خبری همدان ورزش با زهرا نجاتی عارف بانوی پارالمپیکی همدانی به گفتگو پرداخت .

 

زهرا نجاتی عارف متواد 1373  متولد همدان هستند که در حال حاضر دانشجو هستند و متاهل نیز می باشند .

 

وی به خبرنگار ما گفت: درست است معلولیت اتفاق خوبی در زندگی کسی نیست  به خصوص زمانی که معلولیت های ما مادر زادی باشد اما بهترین و موثرترین روش برای بازگرداندن معلولین به جمع ها و جامعه از نظر من ورزش است .

 

بانوی پارالمپیکی ادامه داد: ورود ورزش به زندگی من تحولات زیادی را ایجاد کردو باعث شد که من در حال حاضر از خیلی از هم سن و سال های خودم در تمام زمینه ها جلوتر و پیشقدم باشم .

 

نجاتی عارف افزود: خیلی از هم سن و سال های خود را می بینم که زیاد فعال نیستند با وجودی که معلولیت و مشکلی هم ندارند.

 

ورزشکار همدانی با اشاره به عناوین کسب شده تصریح کرد : در مسابقات پارا آسیایی اینچئون مقام دوم را کسب کردم و مقم پنجم را در رقابت های پاراالمیک ریو کسب کردم .

 

وی در خصوص بیوگرافی ورزش خود گفت: از سال 90 ورزش والیبال نشسته را آغاز کردم و و سال 91 به تیم ملی جوانان دعوت شدم و دو سال بعد به اردوی بزرگسالان دعوت شدم که خروجی این مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک بود .

 

بانوی همدانی در باره معلولیت اش اظهار داشت : علولیت من مادرزادی است و ضعف عضلات دارم و از بچگی معلولیت داشتم ، اوایل خیلی برایم سخت بود چون بچه بودم و مشکل بزرگی بود .

 

وی بیان داشت : ورود به جامعه معلولین دریچه ای نو برای من گشود و باعث شد فعالیت های من منسجم تر شود ، کار کردن در ورزش حرفه ای سختی های خود را دارد و ورزشکار باید منسجم تر و با برنامه ریزی بهتری کار کند .

 

نجاتی عارف ادامه داد: علاوه بر والیبال نشسته در رشته تیراندازی در حال حاضر فعالیت دارم و هدفم کسب مدال در مسابقات پارا آسیایی است .

 

وی با اشاره به حضور پررنگ همسر خود در فعالیت های و حمایت های وی اظهار داشت : خانواده ام سهم به سزایی در موفقیت من داشتند و از آن ها تقدیر دارم .

 

بانوی همدانی گفت: خوشبختانه در همدان از معلولین به خوبی حمایت می شود اما مسئولین کشوری باید حمایت خود از معلولین را افزایش دهند زیرا یک معلول نیاز بیشتری به حمایت های آن ها دارد تا تشویق شوند .

 

تنظیم کننده: محبوبه اکبری

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار