همراه اول
13. دى 1395 - 10:00   |   کد مطلب: 29507
وجود 170 هزار کانال فعال فارسی در تلگرام /حمایت از پایان نامه ها و طرح های حوزه فضای مجازی جوانان
معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت : از پایان نامه و طرح های حوزه فضای مجازی جوانان به صورت ویژه حمایت مالی و معنوی می کنیم .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،اسداله ربانی مهر گفت : در حال 29 میلیون جوان عضو فضای مجازی هستند و بر اساس اطلاعات پلیس فتا حدود 170 هزار کانال فارسی فعال در نرم افزار تلگرام داریم که آمار بسیار بالایی است .
وی گفت : فضای مجازی دستاورد زندگی مدرن است و هر چند که جهت سهولت کار در عرصه های مختلف مفید است اما نمی توان از آسیب های شدید این فضا به راحتی گذشت که شاید یک نمونه شایع آن وجود اخبار غیر واقعی و از همه مهمتر رواج کانال های غیر اخلاقی است .
معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت : متاسفانه اکثر افرادی که از این نرم افزار استفاده می کنند آگاهی کافی ندارند و باید برای ورود به عرصه فضای مجازی ، سواد رسانه ای را گسترش دهیم و اگر در این زمینه کاری انجام نشود آسیب های زیادی در جامعه بوجود خواهد آمد .
ربانی مهر گفت : به همه دانشگاهها اعلام کردیم که از طرح های پژوهشی و پایان نامه هایی که با موضوع فضای مجازی جوانان در استان همدان انجام شود کمک مالی خواهیم کرد و از طرفی طرح های تشکل های فرهنگی و سازمان های مردم نهاد فعال در این حوزه نیز مورد حمایت مالی قرار خواهند گرفت .
معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت : بر اساس اخبار غیر رسمی در حال تعداد 24 میلیون ایرانی در تلگرام ، 14 میلیون در واتس آپ و 12 تا 14 میلیون در اینستاگرام عضو هستند که اکثریت آنها جوانان هستند .
ربانی مهر در پایان گفت : بسیاری از مشکلات و جرائمی که امروز در جامعه روی می دهد بعلت عدم آگاهی افراد و حضور بیش از اندازه در فضای مجازی است که علاوه بر مسائل اخلاقی و اجتماعی حتی در سلامت افراد نیز تاثیرات منفی زیادی گذاشته است .

دیدگاه شما

آخرین اخبار