همراه اول
19. بهمن 1395 - 23:50   |   کد مطلب: 30075
استقلال 4 - السد 3/ ضیافت صعود پسران آبی با دست خالی و استادیوم پر
استقلال ایران در پایان مصاف یکصدو بیست دقیقه ای و ضربات نفسگیر پنالتی موفق شد تیم متمول و حرفه ای السد قطر را از پلی آف لیگ قهرمانان 2017 آسیا حذف کند و چهارمین سهمیه فوتبال کشورمان در فصل جاری این مسابقات را کسب کند. منصوریان که با ترکیبی تلفیق شده از جوانان و باتجربه ها به جنگ تیم پرستاره و کهکشانی قطر با کاپیتانی ژاوی هرناندز رفته بود، با کمک صدهزار هوادار از این مرحله دشوار به سلامت عبور کرد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،استقلال برای صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باید با بازیکنان جوانش ژاوی، پورعلی گنجی و دیگر ستاره های گرانقیمت السد قطر را پشت سر می گذاشت ، ماموریتی که امشب انجام شد تا منصوریان بتواند با روحیه خوب تیمش را آماده دربی بزرگ تهران کند. 
به گزارش تابناک ورزشی، تیم السد که حال و روز خوبی در لیگ ستارگان قطر دارد با بازیکنان میلیاردی خود هرگز به شکست فکر نمی کرد اما فوتبال با این محاسبات روی کاغذ رابطه خوبی ندارد. استقلال با ترکیب جوان شده و تکیه بر نیروی باور و ایمان به توانایی های ایرانی ، یکی دیگر از برگ های بیادماندنی تاریخ طولانی خودش را رقم زد.
 
استادیوم آزادی با  100 هزار نفر تماشاگر پر شده بود و همه یکصدا آبی های پایتخت را تشویق می کردند و همین فشار روی تیم سراپا پول و امکانات قطری ، محسوس بود. داور این بازی احمد ابوبکر از عمان با استقلال چندان مهربان نبود و اگر گل دقایق ابتدایی را توسط کمک هایش آفساید نمی گرفت شاید کار به 120 دقیقه نمی کشید و تکلیف این مسابقه دروقت قانونی یکسره می شد.
ترکیب استقلال: مهدی رحمتی، رابسون، پادوانی، میلاد زکی پور، وریا غفوری، امید ابراهیمی، امید نورافکن، مجتبی حق دوست، بهنام برازی(97-کریمی)، علی قربانی و کاوه رضایی
سرمربی: علیرضا منصوریان
 
ترکیب السد: سعد الشعیب، پدرو، مرتضی پورعلی گنجی، عبدالکریم، هامرون، ژاوی، علی اسد، بغداد بوندجاح، حمید اسماعیل، ابراهیم ماجد، محمد کاسولا
سرمربی: فریرا
دقیقه 5: حرکت پابه توپ برزای از جناح چپ تا درون محوطه ادامه پیدا کرد که با خطای مدافعان قطری مواجه شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.
دقیقه 6 : پاس عمقی برزای با ضربه تمام کننده علی قربانی مقابل دروازه به تور چسبید اما داور کنار این صحنه میلیمتری را آفساید گرفت.
دقیقه 8 : توپ ربایی عالی وریا غفوری و پاس خوب این بازیکن به قربانی رسید اما ضربه بغل پا و زمینی او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 11: ضربه ایستگاهی خطرناک ژاوی با اختلاف بسیار کمی از دروازه مهدی رحمتی به بیرون رفت.

دقیقه20 : سانتر ژاوی در یک رفت و برگشت با ضربه قیچی برگردان ابراهیم ماجد همراه شد و با اختلاف زیاد به بیرون رفت.
دقیقه 32: نفوذ خسرو حیدری و پاس او به بیرون در شلوغی به مهاجمان استقلال نرسید تا این موقعیت عالی از دست برود.
دقیقه 37: ضربه کرنر خسرو حیدری در یک رفت و برگشت به امید ابراهیمی رسید اما ضربه او با برخورد به مدافعان السد راهی به دروازه نداشت.
دقیقه 41: ژاوی مدافعان استقلال را با دریبل های پیاپی به هم ریخت و ضربه اش را مهدی رحمتی به زیبایی مهار کرد.
دقیقه 46 : اوت بلند زکی پور در یک رفت و برگشت به علی قربانی رسید و او توپ را در بهترین فرصت ممکن به بالای دروازه زد.
دقیقه 49 : شوت کاوه رضایی از پشت محوطه جریمه با اختلاف زیاد به بیرون رفت.
دقیقه 62 : فرار بهنام برزای و ضربه او به راحتی در دستان دروازه بان السد قرار گرفت.
دقیقه 64 : سانتر خسرو حیدری به روی دروازه با ضربه قیچی برگردان قربانی همراه شد اما توپ به پای او نگرفت و به اوت رفت.
دقیقه 78: ژاوی با یک ضربه دقیق و فنی از پشت محوطه جریمه استقلال می‌رفت دروازه آبی‌پوشان را باز کند اما رحمتی با عکس‌العمل به موقع اجازه این کار را نداد.
دقیقه 81: فرشید اسماعیلی جایگزین مجتبی حقدوست شد.
دقیقه 85: پاس در عمق ژاوی می‌رفت در محوطه جریمه استقلال به مهاجم السد برسد اما قربانی با تکل بلند مانع این امر شد. در این صحنه توپ به دست قربانی برخورد کرد و نیمکت‌نشینان السد اعتقاد به خطای هند پنالتی داشتند.
وقت‌ اضافه اول
دقیقه 95: ضربه کاوه رضایی از روی خط محوطه جریمه السد با برخورد به مدافع این تیم راهی کرنر شد.
دقیقه 97: محسن کریمی جایگزین بهنام برزای شد.
وقت‌ اضافه دوم
دقیقه 106: محسن کریمی در محوطه جریمه السد سرنگون شد اما داور اعلام کرد او تمارض کرده و به وی یک کارت زرد نشان داد.
دقیقه 107: ارسال حیدری از روی نقطه کرنر با ضربه سر اسماعیلی نزدیک بود به گل تبدیل شود اما مدافعان السد توپ را دور کردند.
دقیقه 109: پدرو از جناح چپ استقلال نفوذ کرده و ضربه محکمی را به توپ زد که رحمتی آن را به کرنر فرستاد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار