همراه اول
12. آذر 1397 - 8:49   |   کد مطلب: 34187
جنگ خونین در استقلال در راه است!
با اضافه شدن 3 بازیکن به لیست استقلال در نیم فصل دوم، باید در انتظار تاریخی ترین رقابت بین خط آتش این تیم باشیم.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش، به نقل از  "ورزش سه"، حتی اگر استقلال تا بدین زمان فصل از نظر نتیجه گیری خوب عمل نکرده و انتظار هواداران این تیم برآورده نشده باشد، نمی شود کتمان کرد آبی ها در حال حاضر یکی از پرمهره ترین تیم های تاریخ خود را در اختیار دارند و در هر پست، مهره های تاثیر گذار زیادی دارند که این موضوع رقابت را برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی به اوج خود رسانده است.

اما رقابت در خط حمله این تیم بسیار فراتر از پست های دیگر است، جایی که شفر معمولا ترجیح می دهد با سیستم 2-4-4 خطی یا 1-3-2-4 بازی کند و در هر دو سیستم تنها 4 بازیکن تهاجمی می توانند در ترکیب استقلال به میدان بروند.

استقلال در لیست فعلی خود برای 4 پست تهاجمی خود 11 بازیکن تهاجمی در اختیار دارد و شاید به همین دلیل هم باشد که به بازیکنی مثل جابر انصاری اصلا بازی نمی رسد و او در بسیاری از بازی ها حتی نامش در لیست 18 نفره استقلال هم قرار نمی گیرد. از بین بازیکنان تهاجمی استقلال، حداقل در هر بازی 7 نفر باید روی نیمکت بنشینند و اگر فرض کنید هر 3 تعویض شفر در طول بازی هم تهاجمی باشد، به 4 نفر حتی فرصت بازی کردن هم نمی رسد. در این بین ذکر این نکته ضروری است که ترجیح شفر این است که از وریا غفوری در پست وینگر راست استفاده کند و با این شرایط تعداد بازیکنان تهاجمی استقلال به عدد 12 می رسد.

 

مرتضی تبریزی، روح الله باقری، الحاجی گرو، فرشید اسماعیلی، همام طارق، مارکوس نویمایر، وریا غفوری،  رضا آذری ، مهدی قائدی، الهیار صیادمنش، سجاد آقایی و جابر انصاری 12 بازیکن تهاجمی استقلال هستند که در حال حاضر شفر آنها را در اختیار دارد، بازیکنانی که هرکدام اگر در تیم های دیگر بازی می کردند، ممکن بود در ترکیب ثابت به میدان می رفتند.

اما فشردگی در خط آتش استقلال در نیم فصل دوم از این هم بیشتر می شود؛ چرا که داریوش شجاعیان، مرتضی آقاخان و محسن کریمی 3 بازیکن تهاجمی استقلال هستند که قرار است با پایان دوران مصدومیتشان، از نیم فصل دوم نامشان به لیست آبی ها اضافه شود.

 

حالا شفر می ماند و 15 بازیکن آماده در خط آتش خود که از بین آنها تنها می تواند 4 بازیکن را برای ترکیب اصلی استفاده کند و اگر فکر می کنید او لیست مازاد خود را از بین بازیکنان تهاجمی خود انتخاب می کند، باز هم ترافیک در خط آتش استقلال بسیار بالاتر از حد استاندارد است.

با وجود ترافیک بالایی که در خط آتش استقلال وجود دارد، باید دید در نهایت شفر آیا در نیم فصل بازیکنان جدیدی جذب می کند یا با همین تعداد بازیکن باکیفیت به کار خود ادامه می دهد هرچند که این تعداد بازیکن باکیفیت در بین تمام تیم های لیگ برتر نمونه است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار