همراه اول
24. بهمن 1395 - 13:51   |   کد مطلب: 30152
رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی در همدان :
هدف معماری شهری ایجاد فضایی برای آرامش و آسایش انسان است
هدف معماری شهری ایجاد فضایی برای آرامش و آسایش انسان است
در کمیسیون معماری و شهرسازی و فنی و عمرانی شورای شهر همدان امروز در خصوص ایمنی و مسایل فنی معماری پایتخت تاریخ و تمدن بحث و گفت و گو شد .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،حمیدرضا طبی‌مسرور رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر همدان در جمع خبرنگاران گفت: شورای اسلامی در شهرها و روستاها در قانون اساسی به آن اشاره شده است اما با توجه به موارد پیش آمده آن جایگاه ویژه و حق قانونی آن ها کمرنگ شده است .

 

وی ادامه داد: کمیسیون معماری تلفیقی از چند تخصص است که در مباحث خرد و کلان مورد بررسی قرار می گیرد و در حقیقت معماری هنری است که راجع به کلیات ایجاد بناهای شهری در ابعاد و اندازه های مختلف و مباحث زیبا شناسی و ایجاد فضایی برای آرامش و آسایش انسان است .

 

طبی مسرور با اشاره به بحث های کلان شهری اظهارداشت : در مباحث شهرسازی کلان سیمای شهری مدنظر است و در حقیقت هدف ایجاد بستری مناسب بریا آینده شهر است .

 

وی با اشاره به کار کمیسیون ها  در شورا گفت: اگر در شهر کار خوبی دیده می شود در نتیجه کار تمام کمیسیون ها است و کار آن ها از یکدیگر تفکیک نیست و اگر نقص و کم کاری دیده می شود نشانه عملکرد تک تک اعضای کمیسیون ها است .

 

 طبی مسرور نگاه ویژه به محیط زیست را در بحث حوزه شهری بسیار مهم دانست و افزود: در تمام موارد توجه به محیط زیست به عنوان یک منبع خدادادی یکی از موارد اساسی است که علاوه بر نیازهای شخصی به نیازهای عمومی نیز باید توجه کنیم  و همان طور که می دانیم در تفکرات دانشمندان شهری فقط محیط زیست به تنهایی کفایت نمی کند و باید به ارتقا آن کمک کنیم تا نسل های آینده نیز بتوانند استفاده کنند .

 

تمام پروژه های شهری باید پیوست فرهنگی داشته باشند

 

حمیدرضا طبی مسرور با شاره به افتتاح پروژه پیاده رو بوعلی ادامه داد: پیاده راه بوعلی اگر پیوست فرهنگی نداشت شاهد مشکلات و گرفتاری های زیاد یدر این مجموعه بودیم و باید اشاره کرد که تمام پروژه ها مقبولیت آن ها نسبی است و اگر در سال بعد از افتتاح پروژه را ارزیابی کنیم خیلی بهتراست تا اینکه در حال اجرا مدام از آن ایراد بگیریم .

طبی مسرور در بحث نظارت بر ایمن سازی ساختمان های تجاری و پروژه های شهری گفت: حدود صد در صد پروژه های شهری به صورت  خرد وکلان نیاز به مقاوم سازی دارد و در همین زمینه نظارت هایی بر پاساژ استقلال و قدس انجام گرفته و نامه ای نیز برای ایمن سازی به این فضاها ارسال شده است، و این روند بازدید و نظارت همچنان ادامه خواهد داشت.

 

 

وی در خصوص پیاده راه سازی خیابان اکباتان ابراز کرد: خوشبختانه با تجربه ای که در پیاده راه بوعلی کسب کردیم خطا و اشتباهات در این پیاده راه کمتر خواهد بود ضمن آنکه اشتباهات در پیاده را بوعلی نیز حداقل بود.

 

وی افزود : پردازش جداره ها در خیابان اکباتان از کف سازی آن مهم تر است و در پیاده راه سازی این خیابان سعی خواهد شد به معماری چند هزار ساله تپه هگمتانه توجه کرده و بر اساس گرافیک  و قدمت آن در آنجا عمل شود.

 

طبی مسرور همچنان بیان داشت : در ساخت پارکینگ در خیابان اکباتان کنده کاری ها عمقی نخواهد بود و اگر در آنجا آثار باستانی یافت شود اهتمام به حفظ آن خواهیم داشت.

 

وی در خصوص تکمیل پارکینگ آقاجانی بیگ گفت: این پارکینگ یکی از تاثیر گذار ترین پروژه های ما خواهد بود که طبق زمان بندی که برایش در نظر گرفته شده در حال پیشرفت است و در حال حاضر حدود 24 درصد پیشرفت داشته و ما برای سال آینده شاهد پیشرفت صد در صدی آن خواهیم بود.

 

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی  شهر همدان  بازار سینا،  پل سردار همدانی، پیاده راه سازی خیابان اکباتان ، پارک ملل، بازار سنگ و آهن،  تالار قرآن، میدان بار مرکزی همدان، بازار خودرو، و چند پروژه دیگر را از پروژه های در دست اقدام شهر همدان نامید.

 

 

وی در خصوص پروژه  پل سردار همدانی گفت: متاسفانه منابع مالی معرفی شده برای این پروژه به تحقق نپیوست که در این خصوص دارد پیگیری های قانونی انجام  مشود و در حال حاضر منابع درامدی در حال  سوق دادن به سمت تکمیل این پروژه است.

 

 

وی در خصوص تکمیل بازار سینا اظهار داشت: این پروژه با پیگیری های اخیر در حدود 70 درصد پیشرفت داشته است، و کمی مانده تا پایان سال 96  این بازار در خدمت مردم  قرار خواهد گرفت.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار