همراه اول
10. اسفند 1395 - 13:26   |   کد مطلب: 30394
شورا و شهرداری آمادگی مذاکره با دست فروشان را دارد / جمع‌آوری دست‌‌فروشان خیابان بوعلی از مطالبات  شهروندان است
رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه جمع‌آوری دست‌‌فروشان خیابان بوعلی از مطالبات جدی شهروندان است، گفت: شورا و شهرداری این آمادگی را دارد که در صورت نیاز با تمامی دست‌فروشان برای متقاعد کردن آنها به مذاکره بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،رضا میرزایی در صحن علنی شورا با اشاره به درگیری‌های ایجاد شده برای جمع‌آوری دست فروشان خیابان بوعلی اظهار کرد: در عین حالی که کل دستگاه‌ها دنبال بهترین انجام وظیفه هستند اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان نمایندگان مردم، در جریان مشکلات جامعه و معیشت دست فروشان هستند ولی این امر دلیل نمی‌شود بی قانونی و هرج و مرج در شهر حاکم شود.

میرزایی با بیان اینکه با توجه به مشکلات معیشتی دست‌فروشان، اجازه فعالیت در چارچوب ضوابط، ساعت مشخص و مکان معین به آنها داده می‌شود، گفت: متاسفانه در روزهای گذشته تعدادی از افراد خارج از آن ضوابط عمل کردند.

میرزایی با اعلام اینکه در یک هفته اخیر تعداد زیادی از شهروندان با مراجعه به شورا و تماس تلفنی مکرر به جِد شورای شهر را مواخذه کردند که چرا وضعیت پیاده‌راه بوعلی ساماندهی نمی‌شود، گفت: شهروندان معتقد هستند دست‌فروشی خیابان اکباتان در پیاده‌راه بوعلی راه‌اندازی شده است.

وی تاکید کرد: دست‌فروشان پیاده‌راه بوعلی روزها در روزبازارها و شب ها نیز از ساعت 21 می‌توانند در پیاده‌راه بوعلی فعالیت کنند و  بعد از ایام عید مکان مناسب کارشناسی برای دستفروشان در نظر گرفته شده که به این مکان تعیین شده منتقل می‌شوند .

 

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان به اینکه اجرای پروژه پیاده راه بوعلی با هدف تبدیل آن به یک منقطه گردشگری کلید زده شد، گفت: طرح پیاده‌راه خیابان اکباتان نیز در همین راستا اسفند ماه جاری کلید می‌خورد تا پیاده‌راه بوعلی به اکباتان و موزه هگمتانه اتصال یابد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری همایش شهر سبز پایدار اضافه کرد: این همایش در راستای انعقاد تفاهم‌نامه بین شورا و شهرداری همدان با سازمان محیط زیست کشور به دلیل انتخاب همدان به عنوان پایلوت شهر سبز جهان اسلام برگزار شد.

میرزایی  ضمن تشکر از زحمات ابراهیم مولوی رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان، شهرداری و دست اندرکاران برگزاری همایش شهر سبز اظهار کرد: همدان زمینه و بستر شهر سبز بودن را دارد و با احتساب باغات خصوصی حدود 30 متر مربع فضای سبز برای هر شهروند داریم که  به جز بخش خصوصی بیش از 10 متر مربع سهم هر شهروند است.

در ادامه رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان هم با اشاره به تاثیرات مخرب استفاده از ماسه و نمک در امر یخ زدایی معابر سطح شهر بر محیط زیست و سلامت شهروندان اظهار داشت: در سالهای 93 و 94 به دلیل همین نمک پاشی ها گرد و غبار در سطح شهرایجاد شده بود و امسال شهرداری همدان نسبت به سالهای گذشته احتیاط کرده و از ماسه و نمک کمتری استفاده کرد.

محمد تبریزی ادامه داد:چند روزی است که پس از بارندگی های اخیر شاهد گرد و غبار در سطح شهرهستیم  لذا ضروری است مدیریت شهری قبل از شروع اجرای طرح استقبال از بهار، هر چه سریعتر شستشوی معابر را آغاز کند .

تبریزی با انتقاد از نحوه فعالیت پارکبانان گفت: لازم است تابلوی نارنجی در محل توقفگاه پارک خودروها با درج روزهای تعطیل و ساعات پارک نصب شود تا مردم از آن آگاهی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در این تابلوها رایگان بودن نیم ساعت نخست پارک خودرو باید درج شود، گفت: شایسته است در اطراف مساجد و حسینیه ها دریافت هزینه پارک خودرو رایگان باشد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار