همراه اول
15. فروردين 1396 - 11:36   |   کد مطلب: 30771
مزرعه پرورش اسب اصیل دیمور با بیش از یک دهه فعالیت در تولید  اسبهای اصیل عرب
رئیس هیئت سوارکاری گفت: مزرعه پرورش اسب اصیل دیمور رزن که بیش از یک دهه است که به تولید برترین اسبهای اصیل عرب می پردازد، وجود زمین های مناسب و اقتصاد پویای منطقه از فاکتورهای موثر در تدوین سند راهبردی ورزش سوارکاری و صنعت اسب در شهرستان رزن خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،١٥٠با پایان رقابتهای اسبدوانی در روستای کرفس از توابع شهرستان رزن دکتر حسن لطفی نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی و سیدوحید برقعی رئیس هیئت سوارکاری استان همدان بیش از 5/2 ساعت به بحث و مذاکره در راستای توسعه ورزش سوارکاری و صنعت اسب در شهرستان رزن و بهره گیری از ظرفیتهای موجود پرداختند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در این نشست با برشمردن ظرفیتها و ویژگیهای شهرستان رزن و بهره گیری از منابع طبیعی خدادادی، زمینهای کشاورزی حاصلخیز و معادن پررونق در منطقه، بافت فرهنگی مناسب و علاقمندی مردم را از قابلیتهای سرمایه گذاری و توجه به رشته سوارکاری و اسبدوانی و سابقه تاریخی منطقه را عنوان کرد و خواستار توجه و همکاری در این حوزه با هیئت سوارکاری استان همدان شد.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی توجه به این رشته ورزشی که ریشه در تاریخ و فرهنگ ایرانی اسلامی دارد در کنار علاقمندی مردم منطقه به اسب و سوارکاری از فرصتهای موجود عنوان کرد.

سیدوحید برقعی نیز در این نشست گفت: دیدن جمعیت و علاقمندان پرشور و نشاط جمعی و فرهنگ منطقه نماینده ولی فقیه و امام جمعه ی سوارکار روستای کرفس، نماینده علاقمند و مطالبه گر مردم در مجلس شورای اسلامی و سابقه تاریخی منطقه مسیر توسعه ورزش سوارکاری را هموار خواهد کرد، اگر و فقط اگر با برنامه ریزی صحیح و اتخاذ شیوه مناسب در مدیریت منابع و واگذاری امور به جامعه سوارکاران و اسب دوستان را پی ریزی نماییم.

رئیس هیئت سوارکاری گفت: مزرعه پرورش اسب اصیل دیمور رزن که بیش از یک دهه است که به تولید برترین اسبهای اصیل عرب می پردازد، وجود زمین های مناسب و اقتصاد پویای منطقه از فاکتورهای موثر در تدوین سند راهبردی ورزش سوارکاری و صنعت اسب در شهرستان رزن خواهد بود.

سیدوحید برقعی در حضور عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر به دنبال کاهش آسیب های اجتماعی و ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی هستیم، بایستی با توجه به شرایط روز جامعه و کشور فرصتهای جدید شغلی پربازده و سودمند را در اولویت قرار داده و نقش کمیسیون های مجلس شورای اسلامی در توجه لازم به این مقوله و اختصاص ردیف بودجه به فرصتهای جدید سرمایه گذاری و تولید و اشتغال در حوزه صنعت اسب و تولید و پرورش مهم می باشد.

ایشان آمادگی هیئت سوارکاری استان همدان در ارائه مشاوره و بررسی طرحهای سرمایه گذاری، انتقال اطلاعات موجود در نحوه ساخت پیست اسبدوانی استاندارد با همکاری فدراسیون سوارکاری و همچنین برگزاری دوره های آموزشی تخصصی و تورهای بازدید از امکانات سوارکاری و حضور در اردوها و کارگاههای کوتاه مدت آموزشی در شهر همدان و آشنایی با شرایط و فن جدید سوارکاری را اعلام کرد.

امیر شاهپروری رئیس هیئت ورزشی سوارکاری شهرستان رزن نیز ضمن قدردانی از حضور رئیس هیئت سوارکاری استان و عضو هیئت رئیسه فدراسیون سوارکاری و همچنین پیگیریهای جدی نماینده محترم مردم رزن در مجلس شورای اسلامی و همکاری سوارکاران و جوانان منطقه کرفس گفت: در اوایل دهه پنجاه هجری شمسی شهرستان رزن میزبان مسابقات سواری استقامت بوده و امروز این امکان وجود دارد و با راه اندازی باشگاه ورزشی سوارکاری و احداث پیست اسبدوانی می توان به آینده این ورزش بیش از پیش امید داشت.

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار