همراه اول
10. ارديبهشت 1396 - 8:26   |   کد مطلب: 31085
پروفسور سميعي براي سرمايه‌گذاري اعلام آمادگي كرد اما پيگيري نكردند
يك عضو شوراي اسلامي شهر همدان گفت: شوراي شهر همدان مصوبات خوبی داشته و به شهرداری ابلاغ کرده است اما شهرداری نه تنها کاری انجام نداده بلکه در برخی موارد پاسخ هم نداده است.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،حجت‌الاسلام سید مجید موسوی بعد از ظهر امروز در نشست خبری اعضای شورای شهر چهارم شهر همدان، با بیان اینکه شورای شهر قلب تپنده شهر است، اظهار کرد: شورا ایجاد شده که بازوی توانای مردم در رفع مشکلات باشد.

وی وظیفه شورا را طبق قانون سیاست‌گذاری و نظارت دانست و گفت: شهرداری باید به شورا و شورا نیز به مردم پاسخگو باشند.

این عضو شورای شهر همدان بیان کرد: شورای شهر همدان مصوبات خوبی داشته و به شهرداری ابلاغ کرده است اما شهرداری نه تنها کاری انجام نداده بلکه در برخی موارد پاسخ هم نداده که این امر شاید از ضعف شورا بوده است.

موسوی با بیان اینکه اگر دولت، شهرداری و شورا هم دست به دست هم بدهند مشکلات این شهر قابل حل نیست، افزود: باید بخش خصوصی را وارد کار کنیم و باید شرایط برای سرمایه‌گذاری فراهم شود؛ یک سرمایه‌گذار حدود پنج سال است برای سرمایه‌گذاری در همدان می‌آید اما مجال نمی‌یابد.

وی با اشاره به بحث پوشش گنبد مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی، تصریح کرد: شورا در این خصوص مصوبه داده و از شهردار هم در این خصوص سووال شد اما پاسخی ارائه نشد.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان در پاسخ به سووال خبرنگاری در خصوص ایجاد شهرک پزشکان و در واکنش به پاسخ دیگر اعضای شورا، گفت: باید پروفسور سمیعی را در ایجاد مجتمع پزشکی کمک کنیم؛ پروفسور سمیعی اعلام آمادگی سرمایه‌گذاری 5 هزار میلیارد تومانی برای ایجاد شهرک پزشکان داشت اما پیگیری نکردند.

وی با بیان اینکه در صورت ایجاد شهرک پزشکان به عنوان پایلوت پزشکی غرب کشور مطرح می‌شدیم، یادآور شد: حتی برای ایجاد شهرک پزشکان مکان‌یابی نیز صورت گرفت و کافی بود مسکن و شهرسازی و شهرداری به توافق برسند و زمین در اختیار بگذارند.

موسوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بحث ایستگاه‌های قطار در همدان، اظهار کرد: ایستگاه اولیه در رباط شورین در حال شکل‌گیری است و تصمیم دارند که ایستگاهی به داخل شهر ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه از ایجاد ایستگاه درون شهری در جنب پارک ملل دفاع کردم، گفت: متأسفانه زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که ایستگاه به ترمینال اتوبوس بیاید که این امر از هر لحاظ به ضرر شهر است مگر اینکه زیرگذر و مترو باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان تفاوت در میزان تخصیص بودجه در پروژه‌های مختلف را برشمرد و بیان کرد: در این شهر اگر قرار باشد اتفاقی بیفتد یک شبه و یک ساعته اتفاق می‌افتد، برای پارک 48 هکتاری ارم 6 میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده بود که انحراف مثبت گزارش شد و 12 میلیارد و 800 میلیون تومان اضافه بر سازمان بود در حالی که برای پل سردار همدانی 800 میلیون تومان برای سال 94 در نظر گرفته بودند.

وی با تأکید بر اینکه شهر باید یکپارچه شود، یادآور شد: بحث من یکپارچه‌سازی مدیریت شهری است.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز تصریح کرد: مردم انتظاراتی از شورا دارند اما کاندیداها بعد از راهیابی به شورا با محدوده اختیارات مواجه می‌شوند.

نرگس نورالله‌زاده نقص قوانین را مشکل در مدیریت شهری دانست و افزود: یکی از اهرم‌های اجرایی در اختیار شوراها و مدیریت شهری، قوانین مرتبط است که در قانون برای شوراها و نمایندگان مردم در شورا این قوانین دیده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در کشور به امور کیفی کم می‌پردازیم و بیشتر امور کمی مورد توجه است؛ ضمن اینکه ارزیابی علمی مشخصی هم نداریم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و امور اداری شورای شهر همدان نیز گفت: در مباحث مالی 40 تا 50 درصد وظایف اصلی شورا را در این کمیسیون انجام دادیم.

حسین قراباغی با بیان اینکه قالب بر 700 پرونده در کمیسیون بودجه و بودجه بررسی شد، اظهار کرد: 3 هزار و 500 نامه از شهرداری در این کمیسیون بررسی شد.

وی با تأکید بر اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی جلوی هزینه‌کرد اضافی در شهرداری را گرفتیم، ادامه داد: به منظور چابک‌سازی شهرداری 455 نفر از افراد حائز شرایط بازنشستگی را نیز بازنشست کردیم.

فارس

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار