همراه اول
10. ارديبهشت 1396 - 8:29   |   کد مطلب: 31087
در شورای چهارم 348 صحن رسمی و بالغ بر 3 هزار و 200 مصوبه گذرانده شد
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: گذراندن مصوبات زياد از نقاط ضعف شوراي چهارم بود.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،محمدرضا الیاسی بعد از ظهر امروز در نشست خبری اعضای شورای شهر چهارم شهر همدان، با بیان اینکه انتظار می‌رفت که بعد از چهار دور شورا به بلوغی برسد که شرح وظایف خود را به انجام برساند، اظهار کرد: در مباحث مختلف اجتماعی، فرهنگی و عمرانی نیازسنجی لازم بود که مطالبه‌گری از نهادهای مختلف صورت گیرد که شورا موفق نبوده است.

وی با تأکید بر اینکه مجبور هستیم عملکرد شورا را با شهرداری و انتخاب شهردار بررسی کنیم، گفت: در شورای چهارم 348 صحن رسمی و بالغ بر 3 هزار و 200 مصوبه گذرانده شد؛ باید ببینیم اگر شورا نبود چه اتفاقاتی می‌افتاد و یا نمی‌افتاد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: بررسی باید بر روی مصوبات و کیفی باشد؛ شورای پنجم نیز باید وظایف خود را انجام دهد و دولت‌ها نیز حمایت کنند که بهترین تصمیم‌گیری‌ها در هر محله و منطقه را داشته باشیم و در مسیر درست توسعه پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه شاید اگر مصوبات کمتر و کیفی داشتیم تأثیر مستقیم روی مسائل شهر داشت و بهتر بود، افزود: مصوبات بسیار از نقاط ضعف شورای چهارم بود؛ هرکاری که انجام شده درست و یا اشتباه همه اعضا در آن دخیل هستند.

الیاسی در پاسخ به این سووال که چرا به پروفسور سمیعی در ایجاد شهرک پزشکان کمک نشد، خاطرنشان کرد: در بحث تأمین زمین پروفسور سمیعی در ایجاد شهرک پزشکان شهرداری همدان یکی از پیشروها بود و باید این مسئله را از جای دیگری پیگیری کرد.

وی با لحنی منتقدانه از موضع برخی اعضا در خصوص مخالفت‌ها و موافقت‌ها، یادآور شد: در شورای شهر رأی آزاد است؛ در بسیاری از مصوبات مطرح شده برخی از اعضا انتقاد داشتند و رأی مخالف دادند که مستندات آنها نیز موجود است که در صورت نیاز ارائه می‌کنم.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان نیز اظهار کرد: امروز شاهد هستیم برای به دست آوردن جایگاه در شورای شهر اخلاق را زیر پا می‌گذارند و این در حالی است که برای بودن در این جایگاه باید مردم اصرار کنند.

محمد تبریزی یکی از دلایل نیامدن برای حضور در دور پنجم را اینگونه مطرح کرد: فکر نمی‌کردم شورا اینگونه باشد؛ شورا قرار است محل تصمیم‌گذاری و ریل‌گذاری باشد.

وی با بیان اینکه باید برای جوانان در شهر کار کرد، گفت: تمام کارها در شورا انجام نمی‌شود چراکه شورا شرح وظایفی دارد اما اگر شورا به افکار عمومی توجه نکند فاجعه است.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان بیان کرد: برای همدان حسرت و آرزو داریم زیرا این شهر چیزی از سایر شهرها کم ندارد.

وی با تأکید بر اینکه امکانات رفاهی و علمی در همدان محدود است، افزود: همدان امکانات یک شهر مدرن برای پرکردن اوقات فراغت افراد در رده‌های سنی مختلف را ندارد.

تبریزی در ادامه خاطرنشان کرد: به شدت سیاست‌زده شده‌ایم و دنبال مسائل فرعی هستیم.

وی با بیان اینکه بودن شورا با نواقص بهتر از نبودن آن و تمرینی برای مردم است، یادآور شد: امیدواریم شورا در آینده به نقطه بلوغ خود دست یابد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار