همراه اول
27. خرداد 1396 - 12:55   |   کد مطلب: 31635
تاکید رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان:
اهمیت تجارت در رونق اقتصادی شهر
اهمیت تجارت در رونق اقتصادی شهر
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: بازار، تجارت و گردش مالی در رونق اقتصادی و اجتماعی شهر از اهمیت بسیار بالایی در شهر برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،محمد تبریزی در کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا که با حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی برگزار شد، اظهار کرد: پروژه رفاهی تفریحی مروارید غلتان از ابتدای شورای چهارم آغاز شد که طی پروسه زمانی طولانی و مراحل مختلف و اخذ مجوز با شهرداری قرارداد اجرای طرح بسته شده اما در زمان اجرای طرح با مشکلاتی مواجه شد که باید این موضوع قانونی حل شود.

وی با اشاره به مشکل نقدینگی سرمایه‌گذار در پرداخت بدهی اش به شهرداری بیان کرد: ضروری است به‌رغم فرصتهایی که برای رفع این مشکل به این سرمایه گذار داده شده است، شهرداری راه حلی دیگری برای تأمین نقدینگی این پروژه را به سرمایه گذار بدهد هر چند از لحاظ قانونی سرمایه گذار مکلف به اجرای تعهد خود برابر قرارداد به شهرداری است.

تبریزی تأکید کرد: برای رفع مشکل نقدینگی سرمایه‌گذار پروژه مروارید غلتان پیشنهادات خود را به شورا ارائه دهد و شورا وظیفه نظارتی بر این امر را دارد بنابر این در امور اجرایی شهرداری دخالت نمی کنیم .

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به شعار حمایت از سرمایه‌گذار و به دنبال رونق اقتصادی شهر از سوی شورا وشهرداری، افزود: بر این اساس باید زمینه رونق اقتصادی و بازار کسب و کار را فراهم کرد که این مهم به صورت زنجیره‌وار به هم متصل هستند.

تبریزی با بیان اینکه باید اعتماد مردم را نسبت به حمایت از سرمایه‌گذاری جلب کرد، گفت: در صورت ایجاد نشدن زمینه سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی در شهر، سرمایه‌گذار رغبتی برای فعالیت‌های اقتصادی نخواهند داشت که به تبع آن چرخه اقتصادی شهر هم می‌لنگد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم تأکید کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری باید توان مالی سرمایه‌گذار هم جدی گرفته شود، زیرا در صورت عدم تأمین مالی، اجرای پروژه با مشکل مواجه می‌شود.

به گفته رضا میرزایی، بی‌توجهی به توان مالی سرمایه‌گذار یکی از خلأهای اساسی استان در حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصادی است.

وی گفت: انتظار می‌رود متقاضیان سرمایه گذاری در پروژه‌های شهری همدان از توان مالی مناسبی برخوردار باشند تا پروژه‌ها در مراحل اجرایی با مشکل اقتصادی مواجه نشوند.

میرزایی بیان کرد: ضروری است بستر مناسب سرمایه‌‎گذاری ایجاد شود تا سرمایه‌گذار بتواند به تعهدات خود عمل کند.

وی با اشاره به مشکل نقدینگی سرمایه‌گذار پروژه مروارید غلتان افزود: شهرداری باید طی نشستی با سرمایه‌گذار طرح، جدول زمانبندی ادامه اجرا تا اتمام پروژه را تنظیم کند.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان هم با اشاره به شعار شورا و شهرداری در حمایت از سرمایه‌گذاران گفت: سرمایه‌گذارانی که با تمام توان و انگیز وارد عرصه اقتصادی شده‌اند، باید مورد حمایت قرار گیرند.

ابراهیم مولوی با تأکید بر رفع مشکل نقدینگی سرمایه‌گذار طرح مروارید غلتان افزود: در صورتی که این سرمایه‌گذار قصد اجرای طرح را دارد، می‌توان در قالب قرارداد حقوقی و زمانبندی پروژه، مشکل مالی آن را حل کرد.

سید احمد حسنی‌حلم، رئیس شورای اسلامی شهرستان و عضو شورای شهر همدان هم با تأکید بر توجه به توان مالی سرمایه‌گذاران در ارائه مجوز به آنها تأکید کرد: با توجه به اینکه اجرای پروژه رفاهی تفریحی مروارید غلتان آغاز شده، می‌طلبد سرمایه‌گذار را در حد توان باز هم حمایت کرد تا این طرح به سرانجام برسد.

علی طهماسبیان، مدیر اداره درآمدهای عمومی شهرداری همدان هم در زمینه عوارض پروژه رفاهی تفریحی مروارید غلتان اظهار کرد: عوارضی که برای این پروژه در نظر گرفته‌ شد با مصوبه شورای اسلامی شهر و استانداری به کمترین مقدار ممکن رسید و این اقدام برای حمایت ویژه از سرمایه‌گذار در شهرداری بوده است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار