همراه اول
28. خرداد 1396 - 10:30   |   کد مطلب: 31639
توجه به اسناد بالادستی حرکت در مدار قانون است
عضو شورای اسلامی شهر همدان گفت: توجه به اسناد بالادستی در اجرای طرح‌های عمرانی حرکت در مدار قانون است.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،علی رحیمی‌فر در این زمینه اظهار کرد: قانون‌مداری باید در رأس توجه شورا باشد و از قانون‎‌گریزی پرهیز شود.

وی معتقد است: آینده مطلوب زندگی شهری در همدان نیازمند تهیه طرح‌های جامع شهری با استناد بر اسناد بالادستی و در نظر گرفتن مقتضیات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... است.

رحیمی‌فر افزود: اگر بخواهیم برای زندگی شهری و شهروندان آینده‌ای مطلوب ترسیم کنیم، باید با توجه به طرح‌های فرادست نسبت به تهیه و بازنگری طرح‌های جامع شهری و تفصیلی استفاده کنیم.

وی با اشاره به مصادیقی از اسناد بالادستی در اجرای طرح‌های شهری بیان کرد: توجه به طرح جامع ترافیک یکی از ضروری‌ترین مباحث در اجرای طرح‌های شهری محسوب می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: در طرح جامع ترافیک شهر همدان، سه خط بی.آر.تی پیش‎‌بینی شده است، همچنین حدود 12 سال از تصویب اجرای پیاده‌راه‌سازی خیابان بوعلی و خیابان‌های منتهی به میدان امام(ره) می‌گذرد که متأسفانه تاکنون فقط خیابان بوعلی آن‌هم در شورای چهارم اجرایی شد.

رحیمی‌فر در ادامه با تأکید بر نوسازی و ساماندهی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری بر مبنای اسناد بالادستی، گفت: در این زمینه هم دولت باید اهتمام می‌داشت که مقرر شده بود در برنامه 5 ساله پنجم، هر 5 سال 10 درصد از این بافت تعیین‌تکلیف شود.

وی با اشاره به اهمیت ساماندهی بافت‌های فرسوده شهری اظهار کرد: شکل‌گیری برخی از محلات و مناطق شهر بنا به دلایل متعدد به گونه‌ای است که با ضوابط و معیارهای شهرسازی و معماری امروز مغایرت دارد، این بافت به مرور زمان فرسوده‌تر شده و و کارکردهای شهری خود را از دست می‌دهند.

رحیمی‌فر افزود: سهم بدهی دولت در اجرای بافت فرسوده شهری همدان حدوداً 37 میلیارد ریال بوده که پرداخت نشده است و این طرح هم با چالش همراه شد.

وی در ادامه به کاهش عوارض پروانه ساخت در کاربری‌های اداری و تجاری و افزایش بهای خدمات اشاره کرد که متأسفانه در این زمینه شهرداری برنامه بسیار منسجمی در سال‌های گذشته ارائه نداده است.

عضو شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: افزایش سرانه فضای سبز، توسعه ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی، حفظ محیط زیست و... هم از دیگر مواردی بوده که مورد توجه اسناد بالادستی است و باید اجرایی شوند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار