همراه اول
14. تير 1396 - 13:05   |   کد مطلب: 31768
ایجاد تعامل و همکاری با دستگاه های اجرایی سیاست شورای شهر همدان
رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر شهرکرد با حضور در شورای اسلامی شهر همدان طی نشستی با ر ئیس و اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری همدان در راستای بهره گیری از تجارب همدان در اجرای پروژه های موفق بخصوص پیاده راه بوعلی سینا به تبادل اندیشه پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،رئیس شورای اسلامی شهر همدان در ابتدای این نشست با اشاره به سالرو ز حمله ددمنشانه ناوگان آمریکای جنایتکار به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران گفت: ما این حملات ناجوانمردانه را محکوم کرده و یاد و خاطره شهدای معزز این حادثه دردناک را گرامی می داریم.

رضا میرزایی با بیان اینکه شورای دوره چهارم اسلامی شهر همدان از افراد متخصص و کارآمدی تشکیل شده است افزود: سیاست این شورا از ابتدای شروع به کار ایجاد تعامل و همکاری با دستگاه های اجرایی بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در سطح کشور عمده شوراهای اسلامی شهر شورای شهرداری شده اند سعی شورای دور چهارم اسلامی همدان بر این بوده که نگاه و دیدگاهش اینگونه نباشد که در این راستا تعاملات خوبی با دیگر دستگاه های اجرایی در کنار شهرداری داشته که نمونه آن ارائه12 قطعه زمین رایگان به دانشگاه علوم پزشکی برای کمک به مباحث بهداشت جامعه بوده است.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر همدان هر یک از دستگاه های اجرایی وظیفه فراهم کردن بستر رفاه و زندگی خوب برای شهروندان را دارند که در این زمینه شورا و شهرداری همدان تعاملات خوبی با دستگاه ها داشته است.

رضا میرزایی با تاکید بر اینکه تخصص و جوانگرایی از دیگر برنامه های شورای دور چهارم همدان بوده است، اظهار داشت: در راستای اجرای درست و دقیق پروژه های شهری، شورای چهارم در ابتدای شروع به کار خود مرکز مطالعات و پژوهش ها را تشکیل داد و این مرکز متشکل از یک مجموعه کارآمد است که در بیش از 70 درصد  جلسات آن را صاحب نظران و نخبگان  جامعه دانشگاهی و تخصصی شهر حضور دارند و با نظرات کارشناسی از اعمال سلایق مدیران شهری در پروژه ها جلو گیری می شود.

میرزایی به اجرای طرح پیاده راه بوعلی اشاره کرد و ادامه داد: حدود سه دهه از مصوبه اجرای این طرح می گذشت اما مدیران ریسک اجرای آن را نداشتند که در شورای چهارم با تاکید اعضا و همت مدیران شهرداری همدان پیاده راه بوعلی سینا با موفقیت عملیاتی شد و  قرار است خیابان اکباتان هم شروع شود که این طرح قسمت تپه تاریخی هگمتانه به مقبره بوعلی متصل کرده تا مسیر گردشگری خوبی ایجاد شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد هم در این نشست شورای شهر همدان را شورایی پویا دانست و گفت: بایدید از پروژه های شهری شهر همدان توسط اعضای شورای شهر شهر کرد به دلیل استفاده از تجربیات شورا و شهرداری همدان در حوزه مدیریت شهری است و در این راستا طی بازدید میدانی که از پروژه های اجرا شده و در حال اجرای شهر همدان  به عمل آمد پویایی و توجه شورای این شهر به نیازها و توسعه شهر دیده می شد.

علی رضا توکلی به اجرای طرح پیاده راه بوعلی اشاره کرد و اظهار داشت: طرح پیاده راه به خوبی اجراشده و در

آن ایجاد امنیت اجتماعی و روحی روانی به خوبی لحاظ شده است.

توکلی با بیان اینکه شهر کرد هم تقریبا اقلیمی همانند همدان دارد افزود: اجرای طرح پیاده راه نیز در این شهر از برنامه های شورا و شهرداری شهرکرد است که می توانیم طرح پیاده راه بوعلی سینای همدان را سرلوحه کار خود قرا داده و مشابه آن را در خیابان ملت شهرکرد اجرایی کنیم .

وی همدان را جزو شهرهای موفق دانست و افزود: شهر همدان روند رو به رشدی را در پیش گرفته و از شهرهای موفق کشو دراجرای پروژه ها است که می تواند الگویی برای دیگر شهرها باشد.

معاون معماری شهرسازی شهرداری همدان نیز ضمن ارائه گزارش کوتاهی از روند اجرای پروژ های شهری از پیگیری بازنگری چندین ساله طرح جامع همدان خبر داد وگفت: برای طرح جامع شهری مشاور نیز تعیین شده که در صورت بازنگری و تدوین تحولات خوبی در شهر بویژه حوزه فضای سبز و ساخت تفرجگاه ها ایجاد خواهد شد.

مجید یوسفی نوید از حمایت و پشتیبانی شورای اسلامی شهر همدان در تصویب طرح های پیشنهادی شهرداری برای  اجرا خبر داد و یاداور شد: بیشتر اقدامات در شورای دور چهارم شهر همدان در زمینه زیرساختها صورت گرفته که نتایج و ثمره ان در دوره های بعد دیده می شود.

گفتنی است در ادامه رئیس و اعضای شوراهای اسلامی شهر های همدان و شهرکرد به تبادل نظر و گفتگو در خصوص همکاری پرداختند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار