همراه اول
8. مرداد 1396 - 8:15   |   کد مطلب: 32004
رییس کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان:
سرمایه گذاری مهمترین عنصر رونق اقتصادی و توسعه شهری است
سرمایه گذاری مهمترین عنصر رونق اقتصادی و توسعه شهری است
رییس کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان سرمایه گذاری را مهمتررین و اصلی ترین عنصر رونق اقتصادی و توسعه شهری دانست.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،محمد تبریزی  در جلسه کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورا که با حضور منتخبین دوره پنجم شورا و سرمایه گذاربخش خصوصی  برگزار شد ،

با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در رونق اقتصادی شهرو استان اظهار کرد: سرمایه گذاری براشتغال، عملکرد فرهنگی، اقتصادی،مشارکت های اقتصادی، تسهیل در فضای کسب و کار شهر بسیار تاثیر گذار است.

تبریزی سرمایه گذاری را اصلی ترین عنصر رونق اقتصادی و توسعه شهری دانست و اضافه کرد: یکی از وظایف شهرداری در کنار هزینه، کسب درآمدهای پایدار است که با مدیریت مناسب باید در این زمینه گام برداشت.

وی به راه اندازی سازمان سرمایه گذاری درشهرداری اشاره کرد و گفت: اگر شهرداری سازمانی را ایجاد می کند باید به معنای واقعی به آن اعتماد کرده و اقدامات مربوطه را به آن بسپارد.

رییس کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان افزود: شهرداری ر امر سرمایه گذاری چنانچه هزینه ها راندمانی نداشته باشند هدر رفت سرمایه است و باید در این زمینه با جدیت وارد شده و وظایف مشخصی را برای آن تعریف کند.

تبریزی با انتقاد از کندی شهرداری همدان جهت راه اندازی مسیر ویژه سرمایه گذاری ( وی آی پی ) تاکید کرد: بارها بر ایجاد این وی آی پی تاکید داشته ایم تا عوامل این بخش ویژه بجای سرمایه گذار مراحل مقدماتی صدور پروانه را برای امر سرمایه گذاری طی کنند و کار به نتیجه برسانند تا سرمایه گذار در گیرو دار اداری معطل نمانده و انگیزه سرمایه گذاری را از دست ندهد.

وی هماهنگی و یکنواختی عملکرد در شهرداری را یک اصل مهم دانست و تاکید کرد: نبود این یکنواختی باعث سلب اعتماد سرمایه گذار از شهرداری شده و متعاقب آن انگیزه سرمایه گذاری را هم از دست می دهد.

تبریزی با بیان اینکه باید خدمات ارائه شده به شهروندان مورد ارزیابی صورت پذیرد، اظهار کرد: باید بین سرمایه گذار وشهرداری تعادل برقرار کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم به اشاره به اینکه سرمایه گذاری شرایط و اهمیت خاص خود را دارد، افزود: درمرحله نخست باید با مدیرتی صحیح و فرهنگ سازی زمینه بهداشت و امنیت روانی سرمایه گذاری  را ایجاد کرد.

رضا میرزایی دور اندیشی مدیران شهری در امر سرمایه گذاری را حائز اهمیت دانست و افزود: مدیران باید در امر سرمایه گذاری و اجرای پروژه ها آینده نگر باشند.

میرزایی ایجاد تعامل و همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط با شهرداری در حوزه سرمایه گذاری را مهم برشمرد و یاداور شد: برای تسهیل در امور سرمایه گذاری باید سیستم اداری روان سازی شود.

وی به وجود واسطه ها در حوزه سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: تشخیص و شناسایی سرمایه گذار و سرمایه دار واقعی  از افراد واسطه امری ضروری است و برای این امر باید دفتر مشاوره سرمایه گذاری در سازمان سرمایه گذاری ایجاد شود تا ضمن ارتباط مستقیم با خود سرمایه گذار امنیت لازم نیز ایجاد شود.

رئیس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان هم بر توجه شهرداری به قسمت سرمایه گذاری در دفترچه عوارض گفت:می طلبد برای آگاهی از عدم موفقیت شهرداری در امر سرمایه گذاری آسیب شناسی صورت پذیرد .

حمید رضا طبی مسرور با بیان اینکه سرمایه گذاران  در ایجاد درآمدهای پایدار نقش بسرایی را ایفا می کنند، افزرود: در دوره چهارم شورا با همت شورا و شهرداری اقدامات مناسبی در سازمان سرمایه گذاری شهرداری و بخش عمده آن در کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری صورت گرفت  و متعاقب آن نتایج مطلوبی هم حاصل شد.

در ادامه یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهرهمدان هم توجه ویژه وزارتخانه به امر سرمایه گذاری را قابل توجه دانست و گفت: در امر ادغام سازمانها اینکه جایگاه سازمان سرمایه گذاری حفظ شده نشان از اهمیت این سازمان دارد .

علی رضایی جذب سرمایه گذار و کارآمدی کارها را یکی از عملکردهای خوب مدیران دانست و افزود:لازم است اولویت دوره پنجم شورا معرفی فرصت های سرمایه گذاری شهر همدان باشد.

علی رحیمی فر دیگر عضو شورای اسلامی شهرهمدان  بر تعریف چهارچوب مناسب برای حوزه سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: سازمانها و مناطق شهرداری در امر سرمایه گذاری باید تعریف و چهارچوب مشخصی از وظایف خود  داشته باشند.

رحیمی فر مشکل اصلی شهرداری در حوزه سرمایه گذاری را عدم نقدینگی دانست.

علی اکبر نظری عضو دیگر شورای اسلامی شهرهمدان  با تاکید بر اینکه خود سرمایه گذار باید با شهرداری ارتباط مستقیمی داشته باشد افزود: واسطه گری ها باید در این زمینه کم شود چرا که این امر تسهیل در امور را خواهد داشت در غیر این صورت دست واسطه ها پیچ و خم بروکراسی را افزایش می دهد.

مهدی مجیدی معاون اداری مالی شهرداری همدان نیز با یبان یانکه در جذب سرمایه گذاران باید از روش های سنتی فاصله گرفت، گفت: برای موفقیت شهرداری در امر سرمایه گذاری باید از تجربیات شهر های موفق کشور الگو گرفت.

مدیر عامل سرمایه گذاری شهرداری همدان نیز مدیریت سرمایه گذاری را ضروری دانست و گفت: سازمان سرمایه گذاری از چایگاه مهمی در حوزه مدیریت شهری دارد و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

پیام رفتاری ضمن تشریح شیوه نامه سازمان سرمایه گذاری افزود:لازم است برای تحقق سرمایه گذاری اقدامات آن از جمله انعقاد قراداد توسط سازمان سرمایه گذاری صورت پذیرد و دیگر سازمانها ومناطق با این سازمان هماهنگ عمل کنند.

رفتار یاضافه کرد: در تدوین بسته های تشویقی سرمایه گذاری از تجربیات کلان شهرهای موفق کشور استفاده کرده ایم.

گفتنی است،  در این جلسه پرونده یکی از سرمایه گذاران در بخش هتل که با مشکل تملک ملک خود مواجه بود ضمن بررسی مشکل پرونده حل شد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار