همراه اول
18. مهر 1396 - 9:25   |   کد مطلب: 32582
زهرا نعمتی اولین بانوی آسیایی و سیزدهمین ورزشکار تاریخ که توانست هم در المپیک و هم در پارالمپیک کسب سهمیه کند در همدان حضور می یابد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،با توجه به میزبانی استان همدان در مرحله اول رنکینگ مسابقات داخل سالن و انتخابی تیم ملی تیروکمان در دو بخش بانوان و آقایان چهره های ورزشی ایران در این استان حضور می یابند .

 

زهرا نعمتی بانوی تیر و کمان ایران در این اردو میهمان همدانی ها خواهد بود .

 

زهرا نعمتی (زادهٔ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۴) عضو تیم‌ملی تیراندازی با کمان بانوان معلول ایران است. وی نخستین زن در تاریخ ورزش ایران است که موفق به کسب مدال طلا در سطح بازی‌های جهانی المپیک و پارالمپیک شده است.

 

او هم‌چنین، در ۲۹ می ۲۰۱۳ (۸ خرداد ۱۳۹۲) در مراسم کمیته بین‌المللی المپیک در سن پترزبورگ روسیه مفتخر به دریافت جایزه معتبر ورزشکار برتر پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن از سوی «بنیاد بین‌المللی اسپورت آکورد» شد.

 

 نعمتی، پیش از این، عضو تیم‌ملی تکواندوی بانوان ایران بود. وی پس از این که در سال ۱۳۸۳ در اثر سانحهٔ رانندگی ویلچرنشین شد به ورزش تیراندازی با کمان روی آورد.

 

زهرا نعمتی با کسب مدال طلای بازی‌های پارالمپیک تابستانی ۲۰۱۲ در شاخهٔ ریکرو انفرادی نام خود را به عنوان نخستین و تنها زن در تاریخ ورزش ایران که موفق به کسب مدال طلا در سطح المپیک و پارالمپیک شده‌است، جاودانه کرد.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار