همراه اول
8. آبان 1396 - 13:54   |   کد مطلب: 32730
مطالبه گری مردم از مسولین باعث پویایی و تحول در جامعه می شود
رييس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه دانشجو باید روحیه مطالبه گری داشته باشد، افزود: دانشجو اگر مطالبه گر نباشد جامعه دچار فراموشی، خمودگی و خواب می شود.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،ابراهیم مولوی در جلسه صحن شوارکه با حضور جنبش دانشجویی، قرارگاه دانشجویی سردار شهید همدانی و اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان همدان برگزار شد، افزود: مطالبه گری مردم از مسولین و مدیران باعث پویایی و تحول در جامعه می شود.

مولوی با اشاره به اینکه هدف ما خدمت رسانی به مردم و کمک به توسعه  آبادانی شهر است، افزود: اعضای شورا از هر جناح سیاسی که باشیم انقلابی هستیم و بر پیمان خود مانده ایم و خدمات ما باید باعث سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

 وی به محدودیت منابع مالی شهرداری و شرایط اقتصادی اشاره کرد و یادآور شد:مدیریت شهری در کشورهای توسعه یافته به صورت یکپارچه اداره می شود اما در جامعه ما شهرداریها به دلیل نبود مدیریت واحد شهری با مشکلات عدیده ای  مواجه هستند.

 رییس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه پروژه های شهری با پیوست فرهنگی اجرا می شود، اضافه کرد: طرح های پیاده راه سازی خیابان های اصلی شهر و میدان امام (ره) از جمبه پروژه هایی است که هیچ منافاتی با فرهنگ اسلامی ندارد و تمامی جوانب در طرح ها دیده شده است.

مولوی با اعلام اینکه پیاده راه سازی خیابان های بوعلی ، اکباتان و میدان مرکزی شهر حدود  24 میلیارد تومان هزینه دارد که این بودجه تنها توسط شهرداری تامین می شود افزود: شهرداری یک نهاد غیردولتی است و هزینه پروژه ها را خود مدیریت شهری محقق می شود.

 مولوی به مصوبه سفر مقام معظم رهبری به همدان در خصوص توانمند سازی مناطق حاشیه شهر اشاره کرد و اظهار کرد: در توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی متاسفانه شورا و شهرداری تنها مانده است در صورتی که ارگانهای دیگر هم وظایفی دارند .

رییس شورای اسلامی شهر همدان  با بیان اینکه شوار نهاد اجرایی نیست و وظیفه سیاست گذاری و تصمیم سازی شهر را دارد، افزود:  شورا تنها می تواند در بخشی از تصمیم سازی ها نقش داشته باشد و بسیاری از موارد بر عهده دیگر ارگانها و نهادهاست و این در حالی است که با داشتن مدیریت یکپارچه بسیاری از مشکلات شهر و شهرداری حل می شود.

 ابراهیم مولوی به تشکیل مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان اشاره کرد و گفت: این مرکز حلقه واسط بین دانشگاه ها با مدیرت شهری است و در این راستا شورا از نظرات و پیشنهادات جامعه دانشگاهی استقبال می کند .

 اکبر کاوسی امید رییس شورای اسلامی شهرستان همدان هم بر مطالبه گری دانشجویان تاکید کرد و افزود: ایجاد مدیریت یکپارچه شهری راهکار نجات شهر، شهرداری و خدمت رسانی بهتر به مردم است.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان همدان هم با بیان اینکه مشارکت مردمی یکی از اساسی ترین مواردی است که در شورا باید لحاظ شود گفت: در این راستا بسیج دانشجویی می تواند بهترین یاور در کنار نمایندگان مردم در پارلمان محلی باشد.

فریادرس با بیان اینکه بسیج دانشجویی آمادگی حضور در جلسات شورا را دارد، افزود: در تمامی حوزه ه آمادگی کمک و یاری دادن به شورا و شهرداری را داریم.

در ادامه دبیر قرارگاه شهید همدانی با اشاره آسیب های اجتماعی شهر اظهار کرد: رعایت عدالت اجتماعی در نقاط مختلف شهر از حقوق شهروندی است که مدیریت شهری باید به این موضوع توجه داشته باشد.

صادق تمهیدی با بیان اینکه شورا ی چهارم و پنجم به صورت جهادی در خصوص خدمت رسانی وارد شده است، افزود: در دوره چهارم با همت و تلاش اعضای شورا بخشی از مشکلات شهری حل شد و علی رغم محدودیت منابع مالی اقدامات موثر و مناسبی صورت گرفت.

وی اضافه کرد: در شورای پنجم نیز شاهد حضور جهادی وار اعضا هستیم و انتخاب شهردار جدید نشان داد که شورا به دنبال کار جهادی است.

گفتنی است در ادامه دانشجویان حاضر در جلسه به بیان نظرات و پیشنهادات خود در زمینه مدیریت شهری پرداختند و در پایان مجموعه شفافیت در کلام مقام معظم رهبری در خصوص گزیده ای از بیانان رهبری درباره وظایف شهرداریها از طرف قرارگاه دانشجویی شهید احمدی روشن توسط فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان به ابراهیم مولوی رییس شورای اسلامی شهر همدان اعطاء شد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار