همراه اول
21. آذر 1396 - 13:13   |   کد مطلب: 33047
تاکید رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان:
متولی، حلقه گم شده بخش گردشگری همدان
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان حلقه گم شده بخش گردشگری همدان را داشتن متولی در قالب یک مجموعه سازمانی دانست.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،مریم روان بخش در بازدید میدانی از سرا و کاروانسراهای سطح شهر و بررسی وضعیت موجود این مکانها اظهار کرد:  با توجه به اینکه اقتصاد شهر همدان  بر مبنای گردشگری تعریف شده باید به سمت توجه به بافت های سنتی شهر حرکت کرده و از این ظرفیت برای رونق صنعت گردشگری بهره گرفت.

روان بخش با اشاره به اینکه زمان ماندگاری گردشگر در همدان حدود دو روز است، افزود: ضروری است با ایجاد زیرساختها و جاذبه های گردشگری زمان ماندگاری مسافران و گردشگران در همدان و استان را افزایش داد.

وی با بیان اینکه همدان دارای ظرفیت های بالای گردشگری در حوزه تاریخی ، تمدن و فرهنگی است، اضافه کرد: گردشگران خارجی بیشتر تمایل به بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی ایران را دارند نه بازدید از پاساژ یا اماکن لوکس امروزی، بر این اساس باید از ظرفیت های تاریخی، فرهنگی و طبیعی موجود برای جذب و ماندگاری گردشگر استفاده کرد.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان  ادامه داد: اگر کلی گردشگر هم جذب کنیم وقتی زیرساختها فراهم نباشد باز در حوزه گردشگری موفق نخواهیم بود به عنوان مثال با کمبود فضای پارکینگ عمومی در سطح شهر مواجه ایم بر این اساس ابتدا باید زیرساختهای لازم را فراهم کرد و این همت بین شورا و شهرداری را می طلبد و در احیای بافت های تاریخی و فرهنگی نیازمند همت و تعامل همگانی دستگاه های اجرایی استان از جمله میراث فرهنگی وگردشکری و استانداری و ... را می خواهد.

روان بخش بر احیا و حفظ بافت های تاریخی و فرهنگی تاکید کرد و یاداور شد: اتاق های فکر زیادی در استان همدان برای رونق صنعت گردشگری تشکیل شده اما خروجی و تصمیم اجرایی در خصوص بافت بازار قدیمی شهر بوجود نیامده است.

وی اضافه کرد: در بخش گردشگری ابتدا باید نسبت به سازمان و تشکیلات گردشگری برنامه ای مدون و سازماندهی شده ایجاد کرد سپس به مسائل تبلیغاتی و فرهنگ سازی و سایر موارد مرتبط با گردشگری پرداخت.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار