همراه اول
27. آذر 1396 - 13:40   |   کد مطلب: 33094
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد:
ضرورت همسان‌سازی حقوق آتش نشانان در همدان
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر ضرورت همسان سازی حقوق و مزایای نیروهای آتش نشان شهرداری همدان، گفت: پرداخت حقوق و مزایای پرسنل آتش‌نشانی شهرداری همدان باید یکسان با سایر کارکنان در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش، علی فتحی با بیان اینکه آتش‌نشانان ایثارگرانه به فداکاری می‌پردازند و پاداش اخروی این فرشتگان نجات نزد خداوند متعال محفوظ است، افزود: نیروهای آتش نشانی همدان باید براساس سختی کار خود و همسطح سایر کارکنان شهرداری حقوق و مزایا دریافت کنند.

فتحی در ادامه با اشاره به اینکه فعالیت حدود 200 نفر از آتش نشانان، 5 تا 6 درصد نیروهای شهرداری همدان را شامل می شود، بیان کرد: تلاش خواهیم کرد تا نیاز آتش‌نشانان که ضامن امنیت شهر هستند با تدابیر لازم برطرف شود، زیرا باید قدرشناس زحمات آتش‌نشانان بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در بحث حقوق ومزایای کارکنان سازمان آتش‌نشانی ما نیز دغدغه‌ داریم، گفت: این موضوع در صحن شورای شهر همدان هم مطرح شده است که امیدواریم این مهم، به سرانجام برسد.

* تأکید بر ساماندهی ورودی‌های شهر

نایب رئیس شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه با گذشت سال‌ها از وعده های ساماندهی ورودی‌های شهر همدان همچنان این نقاط از شهر، سیمای خوبی ندارند، افزود: ساماندهی ورودی‌های شهر همدان، یکی از مطالبات اصلی شهروندان است که باید با همراهی اعضای شورای شهر جزو اولویت های شهردار همدان قرار گیرد.

فتحی با توجه به اینکه جاده تهران، جاده ملایر و جاده کرمانشاه ورودی‌های اصلی شهر همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران به شمار می‌روند، اظهار کرد: با توجه به اینکه ورودی‌های هر شهری نمایانگر سیمای آن شهر بوده و مسافران هنگام ورود به شهر در وهله نخست با آن مواجه می‌شوند؛ بنابراین می‌تواند تأثیر مهمی در ذهن گردشگران ایجاد کند.

وی اظهار کرد: با توجه به قیمت بالای مغازه هایی که در ورودی شهرها قرار دارند، تملک این مغازه ها از توان شهرداری خارج بوده و نیازمند تأمین هزاران میلیارد تومان اعتبار است که در صحن شورای شهر همدان پیشنهاد داده ایم تا با جداره سازی های متنوع، این مشکل را حل کنیم.

نایب رییس شورای شهر همدان با بیان اینکه انتخاب همدان به عنوان «هدف گردشگری آسیا» در سال ۲۰۱۸ که با حضور وزاری گردشگری ۳۴ کشور آسیایی در همدان انجام خواهد شد، فرصت مناسبی برای این استان خواهد بود، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوای استان همدان و وجود جاذبه‌های گردشگری نظیر مکان‌های تاریخی و طبیعت منحصر به فرد آن، این استان مورد توجه قرار گرفته است؛ بنابراین باید ساماندهی ورودی های شهر در چند ماهه آینده به ویژه در جاده های ورودی تهران و ملایر هر چه سریعتر تعیین تکلیف و اجرایی شود.

 

فتحی با اشاره به ضرورت توجه به زیرساخت‌ها و فراهم کردن محور گردشگری، تأکید کرد: وجود نخاله‌ها و زباله‌ها در حاشیه جاده‌ها بر روحیه هر بیننده‌ای تأثیر گذاشته و در شأن پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین نیست که میتوان به پاکسازی حریم جاده‌ها، شست‌وشوی علائم و تعویض گاردریل‌های فرسوده، گلکاری و... در راستای زیباسازی ورودی‌های شهر پرداخت.

* اعمال مشوق‌های سرمایه‌گذاری در تعرفه عوارض شهرداری

وی در ادامه با تأکید بر اعمال مشوق‌های سرمایه‌گذاری در تعرفه عوارض شهرداری همدان برای جذب فعالان اقتصادی، گفت: با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های این شهر در حوزه گردشگری تعریف شده، می‌توان مشوق هایی را در تعرفه عوارض محلی برای سرمایه گذاری و گردشگری لحاظ کرد که برای بسته های حمایتی پیشنهادی برای سرمایه گذاران در جلسات آینده تصمیم گیری می شود.

نایب رئیس شورای شهر همدان همچنین ضرورت ایجاد مشوق هایی برای تامین پارکینگ در سطح شهر را به عنوان زیرساخت های اساسی برای حوزه گردشگری دانست.

فتحی اظهار کرد: شورای دور پنجم تخفیف های مناسبی برای عوارض املاک تجاری و واجد ارزش از جمله ایجاد کمپ و سوییت های اقامتی و خانه های بوم گردی، برپایی صنایع دستی استان و... قائل خواهند شد که تسهیل کننده شرایط سرمایه گذاری خواهد بود.

* ارائه تخفیف ویژه عوارض برای توانمندسازی محلات کم برخوردار

وی با اشاره به برگزاری جلسات بررسی تعرفه عوارض پیشنهادی سال ۹۷ شهرداری، معتقد است: دقت در تدوین و تصویب تعرفه عوارض شهرداری ضامن حفظ منافع عمومی است که انتظار میرود سیاست گذاری های تدوین شده، به درستی اجرا شود، البته همت اعضای شورای شهر بر این است که ساکنان محلات توانمندسازی در مدیریت شهری به مشارکت گرفته شوند و با اعمال تخفیف های چشمگیر در کاربری های مختلف و املاک مسیری، شاهد تغییرات عمده ای در این محلات باشیم.

فتحی با تأکید بر اینکه تدوین تعرفه عوارض محلی به صورت مستقیم با زندگی شهروندان سروکار دارد، ابراز امیدواری کرد تا بزودی شاهد آثار خوبی با تدوین تعرفه باشیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان بر ضرورت حمایت و اجرایی شدن طرح توانمندسازی مناطق محروم شهر تأکید کرد و اظهار کرد: توجه اعضای شورای پنجم به توانمندسازی مناطق کمتربرخوردار شهر همدان معطوف است.
فتحی معتقد است: رایگان کردن پروانه ساختمانی یا در حد امکان لحاظ کردن تخفیف برای آن مناطق می‌تواند مشوق مناسبی برای سوق دادن آن افراد به رعایت ضوابط شهرسازی در احداث بناها باشد.

وی با تأکید بر تعیین‌تکلیف طرح تعریض خیابان طالقانی و معابر آن به عنوان یک معضل ۲۰ ساله، بیان کرد: لحاظ کردن سیاست تشویقی مانند رایگان کردن عوارض ساختمانهای خیابانهای اصلی که در مسیر تخریب قرار دارند، موجب می شود که از زمان پیشی بگیریم.

فتحی با تأکید بر اینکه معافیت عوارض شهرداری همدان برای مشارکت شهروندی در نظر گرفته خواهد شد، افزود: دفترچه عوارض محلی باید منطقی و بر مبنای عدالت تدوین شود.

نایب رئیس شورای شهر همدان همچنین با اشاره به رکود ساخت‌وساز و مسکن در شهر و حتی کشور، اظهار کرد: ارائه تخفیف های ویژه برای توانمندسازی محلات کم برخوردار در تعرفه عوارض شهرداری همدان تصویب شده است که بنا به بسته های پیشنهادی تا 80 درصد تخفیف برای املاک واقع در تعریض و 50 درصد هم برای تمامی املاک در این مناطق مشروط به تأییدیه کمیته انطباق، اجرایی خواهد شد.

 

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار