همراه اول
5. دى 1396 - 9:37   |   کد مطلب: 33137
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان:
معتمدین محلات نقش مهمی در پیشبرد اهداف شورا و شهرداری دارند
معتمدین محلات نقش مهمی در پیشبرد  اهداف شورا و شهرداری دارند
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: نقش معتمدین محلات در پیشبرد اهداف شورا و شهرداری همانگونه که در قانون اساسی به آن اشاره شده، بسیار حساس است.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،علی رحیمی‌فر در جلسه کمیسیون فنی عمرانی شورا که با حضور تعدادی از معتمدین محلات برگزار شد، با تأکید بر اینکه مشارکت مردمی می تواند توسط معتمدین تسریع و تسهیل شود؛ افزود: با توجه به اینکه انجام کارهای فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و... در محدوده شهر و مواردی در حریم شهر با مشکل و هزینه های بیش از عرف و صرف وقت بالا صورت می پذیرد؛ بر این اساس به نظر می رسد تقویت معتمدین محلات در راستای محله‌محوری یکی از سیاست های شورا باشد.

رحیمی فر اضافه کرد: به همین منظور جلسه این هفته کمیسیون فنی عمرانی شورا با دعوت از تعدادی از معتمدین برخی از نواحی شهر برگزار شد تا با حضور این افراد به بررسی برخی مسائل اولویت دار این نواحی با رویکرد عمرانی پرداخته شود.

وی ادامه داد: بدیهی است در این راستا، کمیسیون عمرانی در جلسات بعدی نسبت به بررسی این مشکلات و راهکارهای مناسب با حل موضوعات مطروحه اقدام خواهد کرد و در صورت تصویب اعضای کمیسیون از مناطق مورد نظر به منظور تنویر هر چه بیشتر مشکلات مطروحه بازدید به عمل خواهد آمد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان نیز از اجرای طرح های ترافیکی در سطح شهر خبر داد و گفت: دوربرگردانهای مسیر ورودی شهرک مدنی طراحی و نقشه آن نیز آماده شده است که بزودی اجرایی خواهد شد.

کامران گردان اضافه کرد: همچنین پل عابر پیاده در چهارراه میدان بار ایجاد خواهد شد که اقدامات مقدماتی آن انجام شده است.

نایب رئیس شورای شهر همدان در ادامه به عزم و پیگیری اعضای شورا بر توانمندسازی نقاط کم برخوردار شهر  اشاره کرد و گفت: رویکرد شورا توجه به مباحث توسعه و آبادانی شهری در تمامی نقاط شهر است.

علی فتحی اضافه کرد: مشارکت شهروندان در پیشبرد اجرای طرح های شهری از اهمیت بالای برخوردار است و در این راستا می طلبد معتمدین محلات در تشویق مردم به مشارکت اطلاع رسانی داشته باشند.

سید مسعود عسگریان، رئیس کمیسیون نظارت حقوقی و اداری شورای شهر همدان نیز اظهار کرد: با همراهی اعضای شورا برنامه های مناسبی برای توانمندسازی مناطق کمتربرخوردار در بودجه دیده شده است که در صورت تصویب می تواند در زمینه رشد و توسعه این مناطق موثر باشد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا با اشاره به نقش معتمدین محلات در خصوص اطلاع رسانی اقدامات شهری و مشارکت مردم در اجرای طرح ها، گفت: در راستای توانمندسازی مناطق کمتر برخوردار، بهترین راهکار جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز است که در این راستا شهرک ولی عصر(ع) به عنوان پایلوت انتخاب شده و با تعیین محدوده، طرح در آن اجرایی خواهد شد.

نرگس نوراله زاده اضافه کرد: همچنین برای تعریض و بازگشایی معابر اصلی مناطق توانمندسازی بسته های طرح تهیه شده است که می طلبد معتمدین محلات در این زمینه اطلاع رسانی کنند، زیرا مشارکت شهروندان عامل موفقیت طرح هاست.

عضو شورای اسلامی شهر همدان هم با بیان اینکه کار گروهی در محلات باید نهادینه شود، گفت: شورای اجتماعی محلات باید تشکیل شود که می طلبد جوانان در کنار معتمدین محلات به صورت گروهی، پیگیر امور شهری محلات باشند.

اکبر کاوسی امید اضافه کرد: معتمدین محلات می توانند مردم را در اجرای طرح های شهر از جمله تفکیک زباله از مبدأ مشارکت دهند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار