همراه اول
5. دى 1396 - 12:36   |   کد مطلب: 33152
پیام سخنگوی شورای شهر همدان برای گرامیداشت روز ملی ایمنی در برابر زلزله

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،کامران گردان، سخنگوی شورای اسلامی همدان در پیامی به مناسبت گرامیداشت روز ملی ایمنی در برابر زلزله آورده است.

 پنجم دی ماه مصادف با روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی از وجوه گوناگون دارای اهمیت بوده و ضروری است که میتواند فرصت مناسبی برای ارتقای آگاهی عمومی و رعایت شاخص‌های ایمنی است.

 با توجه به ضرورت آگاهسازی و ارتقای فرهنگ عمومی در برابر زلزله با پیشنهاد نامگذاری این روز به عنوان «روز ملی ایمنی در برابر زلزله» فرصتی فراهم است تا هر ساله با برگزاری برنامه ها و فعالیت های آموزشی و ترویجی متنوع در این روز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره هزاران قربانی فاجعه تلخ بم، زمینه ارتقای آگاهی عمومی و شاخص‌های ایمنی در برابر زمین لرزه در کشور فراهم شود.

 در شرایط کنونی وقوع حوادث و بلایای محیطی به دلیل تخریب و آسیب رسانی گسترده به زیرساخت ها و از دست رفتن سرمایه های مادی و غیرمادی، به عنوان یک تهدید جدی در فرآیند توسعه ملی است که می طلبد مسئولان با تدبیر و برنامه ریزی مناسب و با در اولویت قرار دادن آموزش های توانمندساز و اقدامات پیشگیرانه و اگاهی بخشی عمومی در راستای رفتار و عملکرد بهینه مردم در شرایط وقوع بحران، بستر مدیریت بهینه بحران های طبیعی و امکان زندگی ایمن تر برای عموم مردم فراهم نمایند.

 ضرورت دارد تمامی مسئولان به ویژه شهرداران، دهیاران و شهروندان گرامی بیش از پیش راهکارهایی را که منجر به کاهش اثرات بلایای محیطی بر افراد و جماعات انسانی می گردد، مورد توجه جدی قرار دهند.

 امید است با نگاه دانش‌محور و با بهره‌گیری هرچه بیشتر از یافته‌های علمی و تجارب به دست آمده، حوادث طبیعی مطابق با استانداردهای جهانی به حداقل ممکن کاهش یابد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار