همراه اول
26. دى 1396 - 8:42   |   کد مطلب: 33271
رئیس شورای اسلامی شهر همدان در دیدار با مدیرعامل بانک شهر:
بانک شهر نقش کلیدی در کمک و همیاری مدیریت شهری دارد
رئیس شورای اسلامی شهر همدان به همراه نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، نماینده استان در شورای عالی استانها، شهردار و معاون اقتصادی و مالی شهرداری همدان با حضور در دفتر مدیرعامل بانک شهر کشور در تهران به گفتگو و ایجاد تعامل مدیریت شهری با این بانک پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،رئیس شورای شهر همدان در این دیدار از پیگیری اخذ منابع و تسهیلات مالی بانک شهر برای پروژه های عمرانی، اقتصادی و اجتماعی مدیریت شهری همدان خبر داد.

 

ابراهیم مولوی افزود: در این دیدار مقرر شد بانک شهر در تعامل و همکاری شورا و شهرداری همدان وارد شده و با پرداخت تسهیلات بانکی مناسب، شهرداری را در سرمایه گذاریهای پروژه های عمرانی ، اقتصادی و فرهنگی کمک کند.

وی گفتگو و رایزنی اعضای شوری شهر با بانک شهر جهت تعامل بین این دو مجموعه را مطلوب خواند و گفت: حمایت‌های بانک شهر در پیشبرد اهداف و سیاست گذاری‌های مدیریت شهری و به سرانجام رسیدن پروژه‌های عمرانی بسیار روشن و چشمگیر است که شاهد این کمک و تعامل در دیگر کلان شهرهای کشور هستیم به نحوی که باعث ایجاد فضاهای مطلوب شهری در حوزه های حمل و نقل شهری شده است.

وی با اشاره به طولانی شدن مدت اجرای پروژه میدان بار جدید همدان یادآور شد: بر اساس رایزنی های صورت گرفته مقرر شد تیمی از بانک شهر هفته آیند در همدان حضور یافته و با مدیریت شهری همدان و سرمایه گذاران پروژه جلسه ای برای رفع مشکل مالی آن تشکیل شود.

 

رئیس شورای شهر همدان با اشاره به اینکه در دیدار مدیرعامل بانک شهر تصمیمات خوبی در خصوص تامین مالی و جلب مشارکت‌های بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت‌ها گرفته شد، افزود: مدیریت این بانک از پیشنهادات شورا و شهرداری در مشارکت اجرای پروژ ها استقبال کرد و در این دیدار به توافقات اولیه دست یافتیم که ان شاءالله طی چند روز آینده هیئت عالی رتبه این مجموعه اقتصادی به کهن شهر همدان سفر خواهند کرد تا از توان و پتانسیل های سرمایه گذاری شهر بازدید کرده و به یک پلان اجرایی و همکاری برسیم.

 

مولوی با بیان اینکه بانک شهر امروز نقش کلیدی در کمک و همکاری مدیریت شهری برعهده دارد، افزود: بانک شهر می تواند با همیاری و کمک مدیریت شهری توسعه پایدار شهر همدان را کلید بزند.

 

وی ادامه داد: بسیاری از کلان شهرهای کشور از ظرفیت بانک شهر در توسعه و پیشرفت شهر خود استفاده کرده اند اما متاسفانه همدان در این زمینه عقب مانده و تنها توانسته 12 میلیارد تومان اخذ کند در صورتی که دیگر کلان شهرها حتی تسهیلات هزار میلیاردی دریافت کرده اند و  این کوتاهی مدیران و مسولان را در این راستا نشان می دهد که امیدواریم رایزنی های اخیر با نتیجه مناسب عامل خیر و برکت برای شهر و متعاقب آن برای استان باشد.

وی تاکید کرد: لازم است کمیسیونهای شورای شهر همدان با شهرداری  با هم فکری و هم اندیشی هم برنامه خوبی را ارائه دهند تا بتوانیم از تسهیلات بانک شهر برای اجرای پروژه ها و سرمایه گذاری ها استفاده کنیم.

 

مولوی اضافه کرد: اگر چه همکاری و تعامل بانک شهر با شهرداری های کشور در تامین مالی و جلب مشارکت‌های بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت‌ها موثر و نتیجه بخش بوده است، اما ضرورت گسترش تعاملات و استفاده از ایده‌های نوین برای تسهیل تامین منابع مالی پروژه‌های شهری از طریق منابع بانک بدیهی به نظر می‌رسد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار