همراه اول
1. بهمن 1396 - 10:23   |   کد مطلب: 33288
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان از بلاتکلیفی شهروندان همدانی در زمینه واگذاری املاک مابین راه‎وشهرسازی و شهرداری گلایه کرد و گفت: این موضوع چندین ساله باید هر چه سریعتر تعیین‌تکلیف شود تا در این بین، شهروندان متضرر نشوند.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،علی فتحی در جمع خبرنگاران گفت: واگذاری برخی از املاک مابین راه‎وشهرسازی و شهرداری همدان به حدود 30 سال هم رسیده است؛ اما متأسفانه تاکنون تعیین تکلیف نشده اند.

به گفته وی، اکثر این املاک در محدوده شهر به‌ویژه شهرک فرهنگیان و خیابان ستاره (محله منوچهری) و... است که بلاتکلیفی و سرگردانی شهروندان را به دنبال داشته است.

فتحی بر ضرورت برگزاری جلسه ای بین شهرداری، راه و شهرسازی و نمایندگان شهروندان آن مناطق تأکید کرد و افزود: تمامی مسائل مربوط به این املاک باید هر چه سریعتر واکاوی و تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه در هیچ مناطقی از دنیا یک موضوع اداری به این اندازه به طول نمی انجامد و دچار چنین رکود 30 ساله ای نمی شود، گفت: بسیاری از این املاک در سالهای گذشته به صورت عادی در بین شهروندان خرید و فروش شده که گرفتاری مردم را به دنبال داشته است.

فتحی همچنین بیان کرد: به اذعان شهروندانی که در این مناطق ساکن هستند، به علت طولانی شدن زمان تعیین تکلیف املاکشان تعداد زیادی از ساکنان اولیه در قید حیات نیستند و املاک مذکور در اختیار ورثه است که این مهم نیز به طور قطع روند رسیدگی را به دلیل ایجاد مسائل حقوقی کُندتر خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری همدان باید به سمت درآمد پایدار برود و کیفیت زندگی در شهر ارتقا یابد، اظهار کرد: باید در طرح تفصیلی تجدیدنظر کرد و حال زمان آن فرا رسیده است تا مشکلات اینچنینی حل شود.

به گفته نایب رئیس شورای شهر همدان، باید میزان تحقق پذیری طرح تفصیلی و انحرافات آن احصاء شود، همچنین باید طرح تفصیلی در بستر طرح جامع بررسی شده و چشم‌انداز نیز متصور شود.

فتحی هدف اصلی مجموعه مدیریت شهری را بهبود وضعیت خدمات رسانی به شهروندان دانست و افزود: این مهم با مشارکت شهروندان بهتر صورت گرفته و موجب می‌شود رضایتمندی را بالاتر رود؛ البته اصلاح نحوه پاسخگویی و خدمات رسانی مطلوبتر به شهروندان، افزایش سرعت رسیدگی به امور و ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات ارائه شده به شهروندان همواره مورد توجه خواهد بود.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار