همراه اول
14. بهمن 1396 - 10:03   |   کد مطلب: 33365
تاکید رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان:
ضرورت ایجاد شهرداری بافت با هدف جذب گردشگر و رونق اقتصادی
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان ایجاد شهرداری بافت با هدف جذب گردشگر و رونق اقتصادی در بافت قدیمی را ضروری دانست.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،مریم روان بخش در کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورا با موضوع بررسی سیاست های کمیسیون سرمایه گذاری گفت: امروزه تمام کشورهای دنیا با بازسازی اماکن قدیمی و پیشینه تاریخی خود و ارائه آداب و رسوم هر منطقه به گردشگران در بخش گردش اقتصادی توانسته اند به خودکفایی برسند و همدان با وجود پتانسیل های فراوان در این بخش نیازمند تشکیل سازمان گردشگری و همچنین ایجاد شهرداری بافت مشابه آنچه که در شهرهایی مثل کاشان ، اصفهان و شیراز و تبریز اتفاق افتاده، است

روانبخش اضافه کرد: اهداف و سیاستهایی که کمیسیون سرمایه گذاری ، اقتصاد و گردشگری شورای شهر در زمینه سرمایه گذاری و ایجاد درآمدهای پایدار پیگیری می کند استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری و نهایتاً هزینه کردن این درآمدها در ایجاد فضاهای عمومی مورد نیاز شهر از جمله توسعه فضای سبز ، ساماندهی ترافیک ، جمع آوری و بازیافت زباله و...است.

وی ادامه داد: کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورا برنامه ها و پروژه های سرمایه گذاری را برای سال 97 تدوین و پیشنهاد داده است که در صورت اجرا می تواند در حوزه های مختلف گردشگری و اقتصادی تحولی در شهر ایجاد کند.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر  همدان به فعالیت سایت زباله شهرداری همدان نیز اشاره کرد و افزود: می توان بازیافت زباله و صنایع تبدیلی آن را به صورت کامل از جمع آوری یا بازیافت در قالب یک پروژه سرمایه گذاری به بخش خصوصی واگذار کرد.

روانبخش با بیان اینکه همدان ظرفیت خوبی در پوشش درمانی بیماران غرب کشور دارد، اظهار کرد: در این راستا می توان شهرک پزشکان با مشارکت پزشکان و بخش خصوصی را ایجاد کرده که علاوه بر پایلوت بودن در غرب کشور در امر ساماندهی مطب پزشکان نیز کمک کرد.

وی همچنین با بیان اینکه توسعه اقتصادی باید به صورت متوازن در تمامی نقاط شهر ایجاد شود افزود: بلوار آیت ا... نجفی ا زجمله نقاط شهر همدان است که ظرفیت خوبی در طراحی و پیگیری فضاهای اقتصادی و گردشگری دارد که توجه به این موضوع در برنامه پیشنهادی کمیسیون اقتصاد سرمایه گذاری و گردشگری شورا لحاظ شده است.

روانبخش اضافه کرد: با توجه به انتخاب همدان به عنوان شهر سبز پایدار جهان اسلام، در این راستا زمین های بلوار ارم ظرفیت خوبی است که می توان در 15 اسفند روز درختکاری سال جاری از آن برای پارک جنگلی استفاد کرد .

وی یادآور شد: در حال حاضر مطالعات پارک فخر آباد انجام شده و مباحث سرمایه گذاری در ان نیز باید توسط سازمان سرمایه گذاری شهرداری صورت پذیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان هم برنامه ها و پروژه های سرمایه گذاری اقتصاد و گردشگری شورا را مثبت ارزیابی کرد، گفت: لازم است در تدوین پروژه ها آینده نگر بوده و مباحث و نیازهای آینده هم مدنظر باشد.

کامران گردان اضافه کرد: اعضای شورای شهر همدان به دنبال مطرح کردن خود نیستند بلکه هدف خدمت رسانی و کمک به رونق اقتصادی و سرمایه گذاری و نیز مطرح شدن همدان د رسطح ملی و بین المللی است.

گردان با تاکید بر اینکه در اجرای طرح ها اولویت ها را باید مدنظر قرار داد، اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع مالی نباید چندین طرح و پروژه را با هم اجرا کرد بلکه اجرای طرح ها باید بر اساس برنامه و بودجه اولویت بندی می شود.

رئیس کمیسیون نظارت حقوقی و اداری شورای شهر همدان هم گفت: با توجه به سیاست گذاریهای صورت گرفته پروژه های سرمایه گذاری باید با جدیت پیگیری و اجرایی شود.

سید مسعود عسگریان اضافه کرد: توجه به حوزه گردشگری و اقتصادی در امر درآمدزایی شهرداری بسیا رموثر است.

حمید بادامی نجات رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان نیز در ادامه جلسه طرح های پیشنهادی کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری را بسیار خوب دانست و گفت: در راستای توسعه و پیشرفت باید ایده و طرح های نو اجرا کرد چرا که اقدامات نو تحول را ایجاد می کند.

گفتنی در این جلسه مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری همدان به بیان پروژه های سرمایه گذاری پیشنهادی سال 97 این حوزه پرداخت.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار