همراه اول
17. بهمن 1396 - 13:04   |   کد مطلب: 33391
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان از تصویب سند آموزش شهروندی در شورای پژوهشی مرکزمطالعات خبر داد و گفت: سند راهبردی جامع آموزش شهروندی تصویب و برای تصویب نهایی به شورای اسلامی شهر ارجاع داده شد که پس از بررسی کمیسیون فرهنگی و تصویب پایانی شورا، دستورالعمل اجرایی آن در سال 97 ابلاغ خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،حمید بادامی نجات در جلسه مرکز مطالعات و پژوهش های شورا با بیان این مطلب افزود: دستیابی به توسعه ی اجتماعی نیازمند ترسیم نقشه راهی است که در آن مسیر ، اهداف، منابع و الزامات به صورت شفاف و دقیق مشخص شده باشد.

بادامی نجات با بیان اینکه امروزه توسعه ی اجتماعی به عنوان ضرورتی بنیادی در زندگی اجتماعی مستلزم شهروندانی آگاه ، متعهد به حقوق و وظایف خود و برخوردار از مهارت های ارتباطی، شناختی و عاطفی است که از کارایی بالایی برای تعامل با نظام اجتماعی ،فرهنگی ، و سیاسی خویش برخوردار باشند، اظهار داشت: توسعه ی اجتماعی مستلزم ایجاد کیفیتی در جامعه است که بر مبنای آن، شهروندان نگرش مسؤولانه ، باز اندیشانه ، پیشروانه و خلاقانه به مسائل پیرامون خویش یافته و با شناسایی ظرفیت ها و محدودیت های جامعه ی خویش برای توسعه ی اجتماعی در سطح ملی ، منطقه ای و محلی بکوشند.

وی رویکرد چشم انداز محور با ترسیم یک آینده مطلوب و انگیزشی مبتنی بر اسناد فرادستی نظام جمهوری اسلامی ایران و شهرداری همدان و الزامات اسناد بالادستی موجود و تهیه شده با تاکید بر ایجاد زمینه های مشارکت صاحب نظران و دست اندر کاران آموزش های شهروندی در داخل و خارج از شهرداری و نگاه سیستمی و مبنای عقلانی را از ویژگی های این سند برشمرد.

بادامی نجات ادامه داد : تعالی فرهنگ شهروندی و سبک زندگی ایرانی اسلامی، شهر سالم و شهروندانی با نشاط و شاداب، دستیابی به شهر یادگیرنده و دانش بنیان، برخورداری شهروندان از دانش و مهارت های لازم و مشارکت فعال و اثر بخش در تصمیم گیری را از اهداف  تعریف شده در سند راهبردی آموزش شهروندی عنوان کرد.

وی در ادامه عمل آگاهانه و مسؤلانه در امور اجتماعی، حفظ و حراست از میراث فرهنگ اسلامی ایرانی، همدانی و توسعه و انتقال آن با رویکرد تعاملی و توسعه گردشگری و تحقق هویت یکپارچه را نیز از دیگر اهداف  تعریف شده در سند راهبردی آموزش شهروندی برشمرد.

بادامی نجات در پایان سخنانش گفت: سند آموزش شهروندی در کارگروهی با حضور اساتید دانشگاه در مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان مورد بررسی قرار گرفت و پس از تحلیل ، تغییرات و اصلاحاتی که مورد نیاز بود انجام شد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار