همراه اول
5. اسفند 1396 - 8:23   |   کد مطلب: 33483
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان:
ضرورت فرهنگ سازی در نگهداری اموال عمومی
رئیس کمیسیون خدمات شهری حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان گفت: فرهنگ سازی در نگهداری اموال عمومی و عدم تخریب این اموال توسط مردم مهمترین مقوله در حوزه مدیریت شهری است.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،کامران گردان در کمیسیون مشترک خدمات شهری و فنی و عمرانی شورا با موضوع نگهداری پل‌های عابرپیاده، با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در نگهداری تأسیسات شهری امری ضروری است، گفت: پله برقی و آسانسور تعدادی از پل‌های عابرپیاده که با هزینه‌های هنگفتی، برخی حتی تا 600 میلیون تومان ایجاد شده، خاموش بوده و یا اشکالات فنی دارند.

 گردان با تأکید بر اینکه در بحث نگهداری پل‌های عابر پیاده معضل جدی است و باید راهکار ارائه شود
، افزود: باید نحوه نگهداری پل‌ها را تغییر دهیم، که می توان پل ها را برای نگهداری به شرکت و یا بخش خصوصی واگذار کرد و شرکت با انجام تبلیغات روی پل، هزینه نگهداری را تقبل کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان فرهنگ‌سازی برای مردم در رابطه با نگهداری تأسیسات سطح شهر را امری ضروری دانست و افزود: باید حساسیت نگهداری از پل‌های عابرپیاده و تأسیسات شهری را در مردم افزایش دهیم چراکه برای راه اندازی آنها از جیب مردم هزینه می شود اما با این وضعیت نگرانیم دیگر چیزی از پل‌ها باقی نماند.

گردان با اشاره به وجود 21 پل عابرپیاده در همدان، اضافه کرد: 14 پل عابرپیاده مکانیزه و هفت پل غیرمکانیزه است که نگهداری آنها باید مورد توجه باشد.

وی خواستار اجرای مصوبات و تصمیم‌گیری‌های شورا از سوی شهرداری و سازمان‌های مربوطه شد و ادامه داد: در شورای ترافیک و کمیته حمل و نقل ترافیک تعدادی مصوبه داشتیم که اجرای آنها را شاهد نیستیم؛ اگر مصوبه‌ای زود اجرا نشود کارآیی خود را از دست می‌دهد.

وی بیان کرد: این جلسه را به عنوان آخرین جلسه تصمیم‌گیری و اتمام حجت برای شهرداری می‌دانیم؛ در صورت عدم انجام کار دیگر جلسه‌ای در این خصوص نخواهیم داشت و تنها انتقادات را به عنوان نیروی ناظر در شهر و وظایف شوای شهر ادامه خواهیم داد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با بیان اینکه گلایه‌های خود را به شهردار در خصوص عدم اجرای مصوبات خواهم داشت، اضافه کرد: اینگونه کار کردن و جلو رفتن باعث می‌شود راهنمایی و رانندگی انتقاد کند به گونه ای که گفته شد 90 درصد دوربین‌ها ماکت هستند.

وی با بیان اینکه از سال‌های قبل در خصوص دوربین‌های سطح شهر، دوربین‌های پایشی و دوربین‌های در حال نصب اعمال مقررات داشتیم، یادآور شد: در صورتی که دوربین‌های جدید خریداری شده و نصب می‌شد اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای می‌شد، این صحبت‌ها در رادیو و محافل دیگر عنوان نمی‌شد؛ شورا نیز گلایه خود را در ارتباط با نحوه انجام وظیفه به موقع به فرماندهی انتظامی استان اعلام خواهد کرد.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان هم با تأکید بر اینکه در پل‌های عابرپیاده مراقبت نداشتیم، گفت: باید پل‌های عابرپیاده را حفاظت کنیم؛ همه چیز بحث اقتصادی نیست آثار روانی نیز مطرح است.

علی رحیمی‌فر انجام کار آموزشی را مهم دانست و افزود: آموزش زمانی در بحث نگهداری تأسیسات شهری نتیجه می‌دهد که افراد اطلاعی نداشته باشند اما وقتی عده‌ای به عمد به تأسیسات آسیب می‌رسانند باید اقدامی دیگر شود.

رحیمی‌فر خواستار انجام اقدامات قضایی در خصوص آسیب‌زنندگان به تأسیسات شهری شد و تصریح کرد: یک طرف قضیه در این بحث، نیروی انتظامی و دستگاه قضا است.

وی با بیان اینکه اگر می‌بینیم نمی‌توانیم آسیب به پل‌های عابرپیاده را کنترل کنیم باید آنها را بیمه کنیم، ادامه داد: باید تعهد دو طرف شامل پیمانکار و شهرداری مشخص شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان نیز یادآور شد: موضوع آسیب نه تنها مربوط به پل‌های عابرپیاده نیست بلکه بسیاری از تجهیزات و اموال عمومی در سطح شهر دچار این معضل هستند.

رضوان سلماسی خواستار آموزش شهروندان در خصوص نگهداری تأسیسات شهر شد و اظهار کرد: مردم ما باید تجهیزات و امکانات سطح شهر را باور کنند که برای خود آنهاست و از پول خودشان هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه شاید در همدان موضوع آسیب به پل‌های عابرپیاده و تأسیسات شهری زیاد است، گفت: باید بخشی از انرژی را برای مطالعه در سطح شهر و ریشه‌یابی علت‌ها هزینه کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان وجود نیروهای مردمی در محلات و مناطق برای آموزش را مناسب دانست و افزود: باید به این نیروها انگیزه دهیم که طولانی مدت در کار آموزش حضور داشته باشند.

سلماسی خواستار انجام کار مطالعاتی گسترده در خصوص آسیب‌ها در سطح شهر شد و تصریح کرد: بر اساس مطالعات انجام شده باید برنامه‌ریزی کرده و گروه‌های هدف را تعریف کنیم؛ تصمیم آنی در خصوص نگهداری پل‌های عابر پیاده مقطعی می‌شود.

وی با بیان اینکه سعی بر برقراری ارتباط با آموزش و پرورش برای فرهنگ‌سازی داریم اما باید همه برای فرهنگ‌سازی و آموزش ورود کنند، اضافه کرد: توجه به کارهای زیربنایی حائز اهمیت است و باید به فرهنگ عمومی توجه داشته باشیم .

رئیس شورای اسلامی شهرستان و عضو شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه باید نگهداری را به مردم دلسوز بسپاریم، اظهار کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی را مردم نیز می‌توانند انجام دهند.

اکبر کاووسی‌امید با تأکید بر اینکه معاونت فرهنگی ما آنقدر توانایی ندارد که مردم را آموزش دهند، گفت: لازم است از ظرفیت آموزش و پرورش در آموزشه ای فرهنگ شهروندی استفاده کنیم.

شهردار همدان با بيان اينكه باید فکر اساسی در خصوص نگهداری پل‌های عابر پیاده شود، گفت: متاسفانه روزانه شاهد آسیب به تجهیزات پل‌های عابرپیاده هستیم و موضوع نگهداری آسانسور و پله برقی‌ پل‌های عابر پیاده به موضوع فرهنگی برمی‌گردد.

عباس صوفی نگهداری در پل‌های عابر پیاده و تأسیسات شهری را نیازمند انجام یک کار فرهنگی دانست و یادآور شد: تا بحث فرهنگی حل نشود موضوع آسیب به پل‌های عابر پیاده یا اموال عمومی نیز حل نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری همدان نیز با بیان اینکه دو درصد افراد به 98 درصد تأسیسات شهری، آسیب می‌زنند، گفت: روزانه شاهد آسیب رساندن به شیشه‌های پل‌های عابرپیاده هستیم و متاسفانه این پل‌ها مکانی برای افراد بی‌خانمان و دارای مشکل شده است.

احسان صباغ با تأکید بر اینکه تجهیزات را نگهداری می‌کنیم اما پاسخگوی تخریب‌های صورت گرفته نیست، افزود: متأسفانه مردم تجهیزات را متعلق به خود نمی‌دانند.

صباغ با اشاره به وجود 21 پل عابرپیاده در همدان، اضافه کرد: 14 پل عابرپیاده مکانیزه و هفت پل غیرمکانیزه است که طی 6 ماه حدود 80 میلیون تومان هزینه تنها برای تهیه شیشه‌های آسیب‌دیده پل‌ها پرداخت کرده ایم

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار