همراه اول
7. اسفند 1396 - 12:14   |   کد مطلب: 33501
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان خبر داد
افزایش دو برابری بودجه آموزش شهروندی شهرداری همدان
افزایش دو برابری بودجه آموزش شهروندی شهرداری همدان
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: امسال حدود 70 میلیارد ریال بودجه فرهنگی برای شهرداری همدان در راستای آموزش شهروندی مصوبه گرفته است که نسبت به سال گذشته، رقم دوبرابری را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،

رضوان سلماسی در جمع خبرنگاران با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر اهميت مسائل فرهنگي، اظهار كرد: شوراي اسلامي شهر همدان در دور پنجم تلاش دارد در راستاي پيروي از منويات رهبري در سال‌های آینده بودجه شهرداري در حوزه فرهنگي و اجتماعي را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 3 میلیارد تومان برای بودجه فرهنگی در حوزه آموزش شهروندی در نظر گرفته شده بود، اظهار کرد: به همت شورای اسلامی شهر همدان در دور پنجم، موفق شدیم بودجه فرهنگی شهرداری همدان  در حوزه آموزش شهروندی را به حدود 2 برابر برسانیم.

سلماسی با تأکید بر اینکه شورای شهر همدان فراگیر شدن آموزش شهروندی را در برنامه قرار داده، معتقد است: یکی از وظایف مدیریت شهری ارائه آموزش شهروندی است تا شهروندان با وظایف متقابل خود در حوزه مدیریت شهری آشنا شوند و مشارکت و همکاری در راستای کمک به مدیریت بهتر شهر، افزایش یابد.

به گفته وی، هدف اصلي از آموزش شهروندي، آماده‌سازي شهروندان براي ورود به زندگي اجتماعي، اقتصادي، سياسي و فرهنگي است؛ بنابراین يك جامعه پويا به شهروندان فعال متناسب با ويژگي‌هاي فرهنگي و ارزشي خود نياز دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان با اشاره به تشکیل کمیته آموزش شهروندی در مجموعه مدیریت شهری، اظهار کرد: این مهم به منظور بهره‌مندی از نظر متخصصان این حوزه خواهد بود تا به صورت هدفمند‌تر آموزش‌های خود را به مردم ارائه دهند.

سلماسی از تصویب کلیات سند راهبردی آموزش شهروندی در این کمیسیون خبر داد و ابراز امیدواری کرد همه امور آموزش شهروندی به صورت منسجم‌تر از قبل برگزار پیش برود که در نتیجه خروجی آن به منفعت مردم و شهر خواهد بود.

وی با بیان اینکه آموزش شهروندان وظيفه ظرفيت‌سازي و توانمندسازي آن‌ها را ميسر مي‌كند؛ افزود: در همه كشورهاي در حال توسعه، آموزش را كليد پيشرفت فردي و عامل اصلي توسعه اقتصادي و اجتماعي در نظر بگيرند.

سلماسی با تأکید بر اینکه در اقدامات فرهنگی به کار علمی نیاز است، افزود: انتظار می‌رود به کمک یکدیگر، جریان و حرکتی را در شهر ایجاد کنیم که پس از پایان 4 سال خدمت، اثر آن در سطح شهر مشاهده شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت آموزش شهروندی به عنوان مهم‌ترین رکن توسعه در ابعاد فردی، اجتماعی و سازمانی گفت: این امر یکی از موضوعاتی است که در دهه‌های اخیر مورد توجه جوامع مختلف برای بهبود زندگی عمومی و ایجاد صلح و امنیت در اجتماع شهری و ایجاد شادابی و پیشرفت در جامعه قرار گرفته است.

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار