همراه اول
9. اسفند 1396 - 11:40   |   کد مطلب: 33529
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان گفت:
ضرورت تعیین محدوده مناطق واجد ساخت و سازهای غیر مجاز
ضرورت تعیین محدوده مناطق واجد ساخت و سازهای غیر مجاز
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان گفت: تعیین محدوده مناطق واجد ساخت و سازهای غیر مجاز برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،نرگس نوراله زاده در جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورا با موضوع " هم اندیشی در خصوص نحوه محصوریت مناطق واجد ساخت و سازهای غیر مجاز" افزود:  در راستای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز ضروری است، مکانهایی با قابلیت ساخت و ساز، شناسایی و توسط شهرداری مشخص و این محدوده ها به مردم اطلاع رسانی شود.

نوراله زاده اضافه کرد: برخی از کاربریهای عمومی که امکان ساخت و ساز مسکونی در آن وجود ندارد باید ضمن شناسایی، محصوریت ، اطلاع رسانی شده و با پیگیری از طریق ارگانهای متولی تعیین تکلیف شوند.

وی به ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی که کاربری فضای سبز دارند اشاره کرد و افزود: مناطقی که دارای کاربری های سبز هستند باید شناسایی و جهت تملک آنها و ایجاد فضای سبز برنامه ریزی صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز یکی از مشکلات سکونتگاه های غیررسمی است که به دلایل عدم آگاهی شهروندان ایجاد شده و برای جلوگیری از گسترش اینگونه ساخت و سازها ایجاد ایمنی برای شهر و شهروندان و جلوگیری از هدر رفت بیت المال و دارایی مردم، شهرک ولی عصر(عج) به عنوان آزمونه اجرای این طرح در منطقه 4 شهرداری انتخاب شد.

نوراله زاده اضافه کرد: شهرداری موظف است در جهت جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان در زمینه معرفی اراضی فاقد کاربری مسکونی اطلاع رسانی  بموقع را انجام دهد.

وی همچنین به اعمال تخفیف صدور مجوز ساخت و ساز در مناطق کمتر برخوردار در تعرفه عوارض سال 97 شهرداری همدان، یادآور شد: زمینه سازی مناسب جهت صدور مجوز ساخت در شهر با هزینه مناسب در زمان کم نیز یکی از راهکارهای کمک به تشویق مردم در جهت ساخت و ساز قانونی خواهد بود.

وی در خصوص انتخاب شهرک ولی عصر(عج) به عنوان پایلوت اجرای طرح جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز، اظهار کرد: در اجرای این طرح و برای جلوگیری از بین رفتن هزینه های شهروندان در ساخت و سازهای غیرمجاز از طریق قرار دادن نیوجرسی های بتنی (بلوک های بتنی) در محدوده اراضی مسکونی و  نصب نبر در محدوده این مناطق، راهنمایی و هدایت مردم و مراقبت درگشت زنی در سطح منطقه توسط ماموران نواحی و کنترل و نظارت اقدامات لازم انجام می شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان افزود: در کنار اجرای این طرح مدیریت شهری باید آموزشهای شهروندی در این زمینه را داشته باشد،

سخنگو و رئیس کمیسیون خدمات شهری حمل و نقل وترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان هم در این جلسه استفاده از فن آوری های نوین در انجام امور شهری را حائز اهمیت دانست و گفت: طرح تعیین و محصور کردن اراضی واجد ساخت و سازهای غیر مجاز، نوآوری خوبی است که باید با جدیت پیگیری شده و اجرایی شود.

کامران گردان اضافه کرد: برای تعیین محدوده ساخت و سازهای مجاز ، شناسایی و تملک اراضی واجد ساخت و ساز اولویت شروع کار است.

گفتنی است؛ در ادامه توسط معاونت شهرسازی معماری شهرداری همدان گزارشی از وضعیت مناطق واجد ساخت و سازهای غیر مجاز ارائه شد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار