همراه اول
21. فروردين 1397 - 12:30   |   کد مطلب: 33712
در دیدار رئیس و اعضای شورای شهرهمدان با فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان مطرح شد:
استفاده از کالاهای داخلی اولویت کاری مدیریت شهری است
رئیس شوراي اسلامی شهر همدان گفت: استفاده از کالاهای داخلی در اولویت کاری مدیریت شهری قرار گرفته است .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،ابراهیم مولوی در دیدار نوروزی اعضای شورا با فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، ضمن تبریک سال جدید و گرامیداشت یاد شهدای معزز افزود: حرکت در راستای منویات مقام معظم رهبری و تحقق فرمایشات معظم اله از اهداف شوراست.

مولوی با اشاره به شعار سال 97 و با بیان اینکه در  راستای حراست و حفاظت از ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی باید گام برداشت، اظهار کرد: تحقق فرمایشات رهبری از جمله اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات و کالاهای ایرانی سرلوحه کار شورا و شهرداری قرار گرفته است و استفاده از کالاهای داخلی در اولویت کاری مدیریت شهری قرار گرفته است .

وی با اشاره به فعالیت های مدیریت شهری در حوزه فرهنگی، اضافه کرد: مدیریت شهری آمادگی انعقاد تفاهم نامه با بسیج را دارد تا در مناطق توانمندسازی بتوانیم اقدامات جهادی و موثری را داشته باشیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان هم با تبریک سال نو، به نامگذاری سال 97 به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی گفت: سال 97 چنانچه فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرا داده و به آن عمل کنیم قطعا جامعه موفقی خواهیم داشت.

سردار مجیدی با بیان اینکه باید به مسائل کشور تعصب داشته باشیم افزود: ازجمله این مسائل اقتصاد و حمایت از تولیدات و کالاهای ایرانی است که باید با تعصب به آن بپردازیم.

وی با تاکید بر اینکه باید تمامی دستگاه های اجرایی با اتحاد و همدلی در راستای تحقق فرمایشات معظم اله گام بردارند، اضافه کرد: اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان محلی می توانند نقش بسزایی در مباحث فرهنگی داشته باشند و در این راستا می توانیم با همکاری هم اقدامات فرهنگی انجام دهیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم ضمن تبریک سال جدید گفت: دغدغه ما مردم هستند که باید حافظ حقوق شهروندان و ارزشهای جامعه باشیم.

علی فتحی به فعالیت های شورا و شهرداری همدان در حوزه های مختلف بویژه توانمند سازی اشاره کرد و افزود: مدیریت شهری تا حد امکان در زمینه توانمندسازی مناطق اقدامات خوبی انجام داد و موفقیت کامل طرح- نیازمند همکاری دیگر ارگانها و دستگاه های اجرایی مرتبط است که هر کدام در حوزه وظایف خود وارد شوند.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شوراي اسلامی شهر همدان هم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از محورهای مهم در حوزه مباحث فرهنگی دانست و گفت: طبق قانون درصدی از بودجه شهرداری به حوزه فرهنگی اختصاص یافته که باید در این زمینه هزینه شود.

علی رحیمی فر اضافه کرد: با توجه به اینکه سپاه ارتباط خوبی با مدیریت شهری دارد بر این اساس می توانیم در حوزه های فرهنگی گام های مثبتی برای شهر و شهروندان برداریم.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و مالی شوراي اسلامی شهر همدان هم با تاکید بر حمایت از تولیدات داخلی گفت: مدیریت شهری به تنهایی نمی تواند در حوزه فرهنگی وارد شده و کار کند بلکه نیازمند همکاری دیگر ارگانهای مرتبط است.

حسین قراباغی اضافه کرد: مدیریت شهری در زمینه سبک زندگی اسلامی ایرانی هم می تواند با کمک دیگر ارگانها به خوبی کار کند .

رئیس شورای اسلامی شهرستان و عضو شورای شهر همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه لازمه رسیدن به اهداف را داشتن زیربنای فکری اسلام ناب دانست و گفت:  با توجه به این موضوع است که هم افزایی اتفاق می افتد.

اکبر کاوسی امید اضافه کرد: باید فضایی ایجاد شود که نقد منصفانه و دلسوزانه صورت گیرد و در مقابل هم جهت گیری نکنیم.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از کالاهای ایرانی افزود: همدان باید به عنوان شهر و استان در راستای تحقق فرمایشات معظم اله پیشرو باشد.

رئیس کمیسیون نظارت حقوقی و اداری شورای اسلامی شهرهمدان اضافه کرد: اعضای شورا در خصوص تمام امور و مباحث شهری متحد بوده و در تصمصیم گیریها منافع شهر و شهروندان را مدنظر قرار می دهند.

سید مسعود عسگریان شورا و شهرداری آمادگی همکاری با سپاه درحوزه فرهنگی را دارد.

نماینده استان همدان در شورای عالی استانها و رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهرهمدان هم لازمه حمایت از کالا و تولیدات ایرانی را همکاری تمامی دستگاه های اجرایی و نهادها دانست و گفت: بزرگترین مشکل جامعه ما بیکاری است که با حمایت از تولیدات داخلی می توان بخش عمده ای از این مشکل را حل کرد.

حمید بادامی نجات اضافه کرد: با حمایت از کالای داخلی علاوه بر رفع بیکاری، رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری هم به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: در این راستا اعضای شورای شهرهمدان در نخستین جلسه صحن با اتفاق نظر، فرمایشات معظم اله را سرلوحه کار خود قرار داده و بر استفاده از تولیدات و کالاهای داخلی توسط شهرداری و شورا تاکید کردند.

نرگس نوراله زاده همچنین به برگزرای یادواره های شهداء در سطح شهر اشاره کرد و گفت: برگزاری یادواره ها با ید به گونه ای باشند که مخاطبین بیشتری را جذب کند چرا که اینگونه برنامه ها علاوه بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای معزز، در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار موثر است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار