همراه اول
30. فروردين 1397 - 9:47   |   کد مطلب: 33734
رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: رویداد ۲۰۱۸ فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌های همدان در سطح بین‌المللی‌است که باید از آن به بهترین وجه بهره برد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،ابراهیم مولوی در صحن شورا که با حضور اعضای انجمن اسلامی جامعه پزشکان همدان برگزرا شد؛ اظهار کرد: زحمات و خدمت‌رسانی پزشکان به مردم در جامعه مشهود است و همیشه در هر اتفاقو حادثه ای چنانچه نیاز به حضور همگانی و بسیج افکار عمومی بوده جامعه پزشکان پیش قدم بوده اند.

مولوی اضافه کرد: جامعه پزشکان استان همدان در پشتیبانی و خدمت رسانی بویژه امدادرسانی و ارائه خدمات پزشکی به مردم منطقه زلزله زده کرمانشاه عملکرد خوبی داشتند که زحمات آنها قابل تقدیر است.

وی با اشاره به پیاده راه شدن خیابان بوعلی سینای همدان افزود: با توجه به اجتماع پزشکان در این مکان انتظار داریم اگر آن‌ها نقد و یا پیشنهادی درباره این موضوع دارند از سوی شما به ما منتقل شود تا با ایجاد تعامل آن‌ها را برطرف کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با قدردانی از عملکرد ریاست بیمارستان بوعلی در تعامل با مدیریت شهری بیان کرد: امسال پس از پنجاه سال دکتر یاوری کیا مدیریت بیمارستان بوعلی برای بازگشایی مسیر بلوار دانشگاه نهایت همراهی را با شهرداری داشت به‌گونه‌ای که امروز آخرین کارها برای بازگشایی این مکان در حال انجام است.

وی با شا ره به اینکه همدان توانایی تبدیل‌ شدن به قطب پزشکی در غرب کشور را دارد، افزود: ما دارای پزشکان بزرگی در شهر هستیم که می‌توانیم از ظرفیت آن‌ها در عرصه گردشگری پزشکی بهره‌مند شویم.

وی تصریح کرد: با توجه به برگزاری رویدادهای بین‌المللی 2018 در همدان باید توجه داشته باشیم که این مهم نیز قطعاً سکوی پرتاب و فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های استان به میهمانان خارجی است.

حیدریان رییس انجمن اسلامی پزشکان دانشگاه همدان نیز بیان کرد: هدف از این دیدار ایجاد تعامل بین جامعه پزشکی با شورا و شهرداری شهر برای ارتقا کیفیت زندگی شهروندان است.

وی با اعلام اینکه انجمن اسلامی جامعه پزشکی تشکل صنفی - سیاسی است، عنوان کرد: این تشکل از سال 71شکل‌گرفته و ازجمله گروه‌های فعال در عرصه پزشکی به شمار می‌آید که نقش مهمی را در تدوین قانون نظام پزشکی کل کشور ایفا کرده است.

عضو شورای شهرو رئیس شورای اسلامی شهرستان همدان هم نیز گفت: برخی پزشکان ما در مناطق محروم فعال هستند و کمتر از حد معمول حق‌الزحمه برای معالجه بیماران دریافت می‌کند که متأسفانه با رفتار خوبی از سوی نظام پزشکی روبه‌رو نمی‌شوند.

اکبرکاوسی بابیان اینکه انجمن اسلامی جامعه پزشکان دانشگاه بوعلی سینا می‌تواند این رابطه را اصلاح کند، گفت: ما از شما می‌خواهیم در همکاری دوسویه پزشکانی را از گروه خود معرفی کنید تا در صورت نیاز ما نیز برخی افراد مراجعه‌کننده که توانایی مالی در حوزه درمان ندارند را به افراد ارجاع دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر همدان افزود: در بخش توریسم پزشکی نیز از شما که متخصصین امر هستید می‌خواهیم با پیشنهاد‌ها خود ما را در عرصه چگونگی تبدیل همدان به محلی برای این موضوع یاری دهید.

گفتنی است، استفاده از ظرفیت سمن‌های فعال در عرصه پزشکی، فرهنگ‌سازی، تسریع و تسهیل صدور مجوز برای بیمارستان‌ها، استفاده از تجارب برخی شهرها مانند تهران برای ویزیت رایگان و اختصاص مکان به این امر، توجه به ظرفیت دهکده پزشکی و غیره از مهم‌ترین موضوعات مطرح‌ شده در این نشست بود.

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار