همراه اول
2. ارديبهشت 1397 - 8:30   |   کد مطلب: 33735
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان بر لزوم راه اندازی سریع خزانه داری شهرداری از ابتدای سال 97 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،

حسین قراباغی در جلسه نشست اعضای کمیته حسابرسی شورا با شهردار، معاونین، مدیران عامل سازمانها و مدیران مناطق و مالی شهرداری، افزود: به استناد دستورالعمل ابلاغی وزیر کشور جهت ایجاد خزانه داری در شهرداریها ، راه اندازی خزانه داری در شهرداری همدان ضروری است که اعضای شورا بر تسریع بر این امر تاکید دارند.

وی خزانه داری شهرداری را یکی از مهمترین مقوله ها در بخش مالی برشمرد و اضافه کرد: ایجاد خزانه داری شهرداری میتواند کمک بسیاری به حوزه درآمد و هزینه این مجموعه داشته باشد.

قراباغی  با تأکید بر اجرای ساختار و مدل نظارتی کارآمد بر عملکرد مدیریت شهری، افزود: با اجرای این طرح، خروجی مطلوب به همراه رضایتمندی درون سازمانی حاصل می‌شود و ایجاد نظم و انظباط مالی را به همراه خواهد داشت.

وی با تاکید بر ایجاد فرایند بهبود عملکرد مدیریت شهری ، اضافه کرد: با پشتیبانی و حمایت شورای شهر همدان از سال 92  عملکرد شهرداری همدان در مباحث مالی و حسابرسی رو به بهبود بوده و رشد خوبی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه مدیرانی که عملکرد مناسب تری داشته اند باید مورد تشویق قرار گیرند، اظهار کرد: در این زمینه باید الگوسازی صورت پذیرد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان با اشاره  به اینکه  تعرفه عوارض و بودجه سال 97 به موقع به شورا ارسال و مورد تصویب قرار گرفت، افزود:در بودجه ریزی برای بخش سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران، بسترهای خوبی فراهم و ظرفیت های مناسبی ایجاد شد .

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال 97 و با تأکید بر اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب محموعه مدیریت شهری و شورا خواهد بود، گفت: در راستای تحقق فرمایشات معظم اله نباید شعاری عمل کنیم و انتظار میرود صرف هزینه ها در حوزه مالی در راستای شعار امسال یعنی «حمایت از کالای ایرانی» حرکت کنیم و نسبت به حمایت از تولیدات بومی بویژه استانی تعصب داشته باشیم.

* نظارت‌های مستقیم و مستمر برای عملکرد مدیریت شهری

رئیس کمیسیون نظارت حقوقی و اداری شورای اسلامی شهر همدان هم با تأکید بر اینکه مدیریت شهری همدان سال پرهزینه ای را پشت سر گذشت، گفت: این موضوع با مدیریت مناسب شهردار، به سرانجام رسید، البته شورای شهر در زمان مناسب خود از شهرداری حمایت کرده است.

سید مسعود عسگریان افزود: ارزیابی و برآیند آنچه که برداشت کرده‌ایم، مثبت بود؛ البته با توجه به اینکه نیروها و مدیران بدنه شهرداری، جوان هستند، انتظار بیشتری وجود دارد که نظارتها مستقیم و مستمر باشد تا در پایان سال موفق تر عمل کرده باشیم.

شهردار همدان گفت: کمیته حسابرسی تأثیر خوبی در هزینه ها دارد و از طرفی دقت در کار ذیحسابان هم بسیار مهم است؛ بنابراین از ویژگی مثبت این کمیته این است که مدیران مالی و ذیحسابان نسبت به رسیدگی و نظارت بر هزینه‌ها آگاهی دارند.

عباس صوفی با تأکید بر اینکه نظم و انضباط باید در اولویت کار مدیران شهری باشد، افزود: مدیران باید هنر روان‌سازی را داشته باشند و از طرفی یکپارچه سازی مباحث شهرسازی هم صورت میگیرد.

وی با بیان اینکه به دنبال ثروتمند شدن شهرداری و ارتقای اعتبار آن هستیم، اظهار کرد: بر مبنای مباحث فرمایشات مقام معظم رهبری، بخشنامه ای ابلاغ کرده‌ایم تا تمامی خریدهای مدیریت شهری ملی و بومی باشد که معتقدیم این امر یک تکلیف در راستای منافع مردم است.

صوفی با تأکید بر اینکه مدیران نمونه تشویق میشوند، گفت: ذیحسایان شهرداری باید علاوه بر ورود به هزینه ها، در بحث املاک هم ورود پیدا کرده و آنها را ثبت کنند.

گفتنی است؛ در این نشست در جمع بندی حسابرسی سال 95 شهرداری و سازمانهای زیرمجموعه، شهرداری منطقه 3 و سازمان آتش نشانی در بهترین عملکرد و نیز سازمانهای عمران و تاکسی رانی در بهبود فرایند حسابرسی بهترین رتبه را کسب کردند و در پایان جلسه از مدیران نمونه شهرداری در حوزه مالی و درآمد تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار