همراه اول
16. ارديبهشت 1397 - 12:59   |   کد مطلب: 33792
رئیس شورای اسلامی شهر همدان:
نقش کلیدی معلمان در پرورش حقوق شهروندی
رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: نقش معلمان در تعلیم و تربیت و پرورش حقوق شهروندی کلیدی و موثراست.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش، ابراهیم مولوی در بازدید از هنرستان شهید شبیری به مناسبت هفته معلم به همراه دیگر اعضای شورا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله مطهری و تبریک هفته معلم، افزود: آموزش و پرورش در جوامع امروزی به عنوان کلیدی ترین نهاد آموزشی در جهت توسعه همه جانبه به شمار می رود ،چرا که در پرتو آموزش است که انسانها متحول می شوند.

مولوی با اشاره به اینکه بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه است که نظم و انضباط اجتماعی حالت نهادی به خود می گیرد و عامه مردم به سوي فرهنگ ترقی و توسعه حرکت می کنند اضافه کرد: چون هدف از آموزش و سرمایه گذاری آموزشی کشف و توسعه منابع انسانی در جهت تعالی بخش ارزشها و استعدادها و بهینه کردن آنهاست ، در نتیجه آموزش مهم ترین رکن برنامه ریزی جامعه است و کلیدی ترین عنصر در توسعه، مردم آن جامعه هستند که باید از فرهنگ، آگاهی و مهارت های گوناگون برخوردار باشند.

وی در این خصوص افزود: بنابراین آموزش و پرورش زمانی در رسیدن به اهداف و آرمانهایش موفق خواهد بود که بتواند شهروندانی آگاه، مسئول و خلاق تربیت کنند و این ميسر نیست مگر از طریق آموزش بهینه شهروندی و نیز ارتقا فرهنگ شهروندی.

وی با شاره به تدوین حقوق شهروندی توسط دولت تدبیر و امید برای آگاهی بخشیدن به نقش بیشتر مردم درعرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اضافه کرد: آگاهی بخشی به نسل آینده درزمینه های فرهنگی و اجتماعی یکی از مهمترین رسالت معلمان در رسیدن به حقوق شهروندی است .

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه نقش ویژه معلمان در پایه ریزی و بنیانگذاری انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست، افزود: معلمین همیشه با کمترین توقعات در راستای پیشرفت برنامه های مقدس نظام جمهوری اسلامی گام برداشته اند و باید قدردان این قشر زحمتکش جامعه باشیم.

مولوی اضافه کرد: شرایط اقتصادی که امروز گریبانگیر دولت تدبیر و امید شده نباید باعث شود که تقدیر و قدردانی از معلمان صورت نپذیرد.

وی افزود: شورای اسلامی شهرهمدان پیشنهاداتی در خصوص آسفالت و گل کاری مدارس، تبدیل بخشی از سرویس بهداشتی مداری به عمومی، جابجایی مکان تالار معلم، تعریض مسیر مدارس، ارائه تخفیف ویژه عوارض ساختمانی به معلمان را دارد که لازمه اجرای آن انعقاد تفاهم نامه بین شورا و شهرداری با آموزش و پرورش است.

دیگر عضو شورای شهر و رئیس شورای اسلامی شهرستان همدان هم با بیان اینکه معلمان با هیچ قشری قابل مقایسه نیستند، افزود: معلمان در جهت اعتلا و تربیت جامعه در تلاشند و باید قدر این زحمتکشان را دانست.

اکبر کاوسی توجه به آموزش و پرورش در جهت پیشبرد اهداف مدیریت شهری را ضروری دانست و اضافه کرد: در راستای تحقق اهداف مدیریت شهری که همان خدمت رسانی به شهروندان و توسعه شهر است تمامی مدیران استان باید با تمام توان به همراه مدیریت شهری در جهت توسعه جامعه کمک کنند.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش شورای اسلامی شهر هم با بیان اینکه همه ما مدیون معلمان هستیم، گفت: شورای پنجم اسلامی شهرهمدان اهمیت و توجه ویژه ای به قشر زحمتکش معلمان دارد.

حمید بادامی نجات اضافه کرد: آموزش در هنرستان ها با دبیرستانها تفاوتی که با هم دارند بر این است که دانش آموزان هنرستان در آینده کمتر اب مشکل کار و اشتغال مواجه می شوند چرا که علم را در کنار تجربه و حرفه آموزش می بینند.

گفتنی است در پایان توسط رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر همدان از زحمات معلمان هنرستان شبیری تجلیل و قدردانی شد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار