همراه اول
11. تير 1397 - 10:57   |   کد مطلب: 33925
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان:
ضرورت فعال سازی فرهنگسراها و استفاده بهینه از آنها
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان بر ضرورت فعال سازی فرهنگسراهای سطح شهر و استفاده بهینه از آنها تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،رضوان سلماسی در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا با محوریت بررسی طرح پیشنهادی مرکز مطالعات و پژوهش های شورا با عنوان "فرهنگسرای کسب و کار" افزود: در فعال سازی فرهنگسراها باید از ظرفیت تشکل ها، انجمن ها، سمن ها و نهادهای مردمی استفاده کرد.

سلماسی با بیان اینکه در امر فرهنگ سازی باید هزینه کرد، اضافه کرد: هزینه در حوزه فرهنگی و اجتماعی نوعی سرمایه گذاری است.

وی تاکید کرد: نباید به حوزه فرهنگ نگاه درآمدزایی داشته باشیم چرا که با برنامه ریزی مناسب و با استفاده از گسترش توانمندی های فرهنگی می توان به درآمدزایی هم رسید.

رئیس کمیسیون فرهنگی اضافه کرد: در تدوین برنامه های فرهنگی باید از نظرات مشاوران متخصص استفاده شود.

رئیس کمیسیون نظارت، حقوقی و اداری شورای اسلامی شهرهمدان هم گفت: در امر فرهنگ سازی باید به دنبال ظرفیت های فرهنگی رفته و از انها در فرهنگسراها برای اقدامات فرهنگی بهره گرفت.

سید مسعود عسگریان با اشاره به حجم بالا و گستره فعالیت شهرداری اظهار کرد: بخش هایی از فعالیت شهرداری بادی برون سپاری شود چرا که در برخی از حوزه ها نمی توانیم متناسب با نیازهای بروز شهر نیروی انسانی داشت.

حمید بادامی نجات رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان به ارائه طرح پیشنهادی مرکز در خصوص رته اندازی فرهنگسرای کسب و کار پرداخت و گفت: کلیات این طرح یک سیاست گذاری است که شهرداری در حوزه فعالیت خود با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این فرهنگسرا را راه اندازی کند.

عضو شورای اسلامی شهر همدان هم افزود: فرهنگسراها باید خودگردان شوند و این امر با برون سپاری محقق می شود .

اکبر کاوسی امید با بیان اینکه فعالان فرهنگی را باید فعال کرد، گفت: باید فعلان فرهنگی محلات را تقویت کرده و اداره فرهنگسراها را به آنها سپرد.

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار