همراه اول
19. تير 1397 - 7:47   |   کد مطلب: 33941
تاکید رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان:
شهرداری متولی اجرای طرح سه شنبه های بدون خودرو باشد
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری ها باید متولی اجرای طرح سه شنبه های بدون خودرو باشند

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،رضوان سلماسی در جمع خبرنگاران افزود: ترغیب مردم به استفاده از دوچرخه، خودروهای عمومی و یا پیاده روی، تلنگری فرهنگی است که بیاندیشیم با آلودگی های زیست محیطی چه آسیب هایی در کمین سلامت ماست و فلسفه سه شنبه های بدون خودرو همین است.

سلماسی افزود: استفاده از هوای سالم و پاکیزه حق همه مردم است و می طلبد اقشار مختلف مردم برای کاهش آلودگی و رسیدن به هوا پاک و سالم تلاش کنند.

وی ادامه داد: طرح سه شنبه های بدون خودرو ماهیتی مردمی و غیرحاکمیتی دارد اما برای اجرا و موفقیت باید در کنار ظرفیت های مردمی از توان و امکانات حوزه های دیگر نیز بهره مند بود تا اصلاح نگرش رفتارهای شهروندی در استفاده از دوچرخه و نیز وسایل نقلیه عمومی برای سفرهای درون شهری نهادینه شود.

سلماسی به درخواست کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا مبنی بر اجرای همایش های دوچرخه سواری و ایجاد سه شنبه های بدون خودرو جهت فرهنگسازی در استفاده از حمل و نقل عمومی و دوچرخه اشاره کرد و یادآور شد: شهرداریها به دلیل داشتن تعداد نیروی انسانی بالا می توانند در این زمینه پیشگام باشند.

وی اضافه کرد: خانواده های بزرگ شهرداریها می توانند ضمن استفاده از دوچرخه یکی از بزرگترن الگوی های فرهنگ سازی در امر دوچرخه سواری به عنوان وسیله نقلیه هم در جهت ایجاد سلامتی و هم در جهت داشتن هوایی پاک و سالم برای تنفس باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد: انتطار می رود مدیران و معاونین شهرداری و حتی خود شهردار هم نه تنها در این طرح و برنامه شرکت کنند بلکه شرایط حضور حداکثری پرسنل شهرداری را در اجرای این طرح ها فراهم کنند. 

  سلماسی بر ضرورت برگزاری همایش دوچرخه سواری تاکید کرد و یادآور شد: انتظار می رود شاهد عزم مدیران برای نهادینه کردن ورزش در بین پرسنل مخصوصا بعد از برگزاری این همایش که امیدواریم باشکوه هم برگزار شود باشیم.

وی افزود: امیدواریم شهرداری همدان به عنوان یکی از ارکان اصلی اجرای طرح سه شنبه های بدون خودرو نه تنها با ایجاد شرایط و امکانات لازم برای پرسنل بلکه برای آحاد مردم  فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه را در شهر ادامه داده و نسبت به ایجاد مسیر های امن تردد و ایجاد ایستگاه های پارک ایمن برای دوچرخه در سطح شهر و در کنار ادارات، سازمانها و نهادها و نیز مراکز تجاری اقدام کند.

سلماسی ادامه داد: برای مقابله با آلودگی هوای ، نیاز است که در کنار فرهنگ سازی و جلب مشارکت طیف های مختلف مردمی ،روش های بازدارنده و مهار آلاینده ها واقدام های اثرگذار ، طرح های نو و کاربردی با ابزارهای اصولی به کار گرفته شود.

وی در پایان سخنانش گفت: با فراگیر شدن این حرکت و تاثیرات مثبت آن سرمایه های اجتماعی در عرصه سلامت و محیط زیست را افزایش می دهد و می توان انتظار داشت تا تعداد روزهای بدون خودرو در همدان در طول هفته افزایش پیدا کند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار