همراه اول
7. مرداد 1397 - 12:24   |   کد مطلب: 33974
تاکید رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان:
ضرورت توجه به محتوا و اولویت های آموزشی در حوزه اطلاع رسانی مدیریت شهری
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر ضرورت توجه به محتوا و اولویت های آموزشی در امر اطلاع رسانی مدیریت شهری گفت: شهرداری باید در کنار انجام وظایف روابط عمومی در حوزه اطلاع رسانی، از ظرفیت رسانه ها در این زمینه استفاده کند.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،با اشاره به موضوع بررسی وضعیت اطلاع رسانی از اقدامات و عملکرد مدیریت شهری، افزود: عدم توجه کافی به محتوا و اولویت های آموزشی در حوزه اطلاع رسانی  و فرهنگ سازی می تواند در مدت زمان کوتاهی کارایی و اثرگذاری این ظرفیت بزرگ را تحت تاثیر قرار داده و آن را به امری روزمره و بی اثر تبدیل کند.

رضوان سلماسی به راه اندازی کمیته آموزش شهروندی در سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان اشاره کرد و افزود: انتظار می رود تمامی برنامه های سازمان های زیرمجموعه شهرداری در حوزه آموزش شهروندی در این کمیته مورد بررسی قرار گرفته و تائید شود.

سلماسی به ظرفیت رادیو شهر در امر اطلاع رسانی فعالیت های شهرداری اشاره کرد و یادآور شد: رادیو شهر به عنوان یک ظرفیت ویژه در آگاه سازی و بخصوص آموزش شهروندی در مباحث مختلف این حوزه از جمله آموزش وظایف و تکالیف و حقوق شهروندی می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی لزوم انعقاد تفاهم نامه شهرداری همدان با صدا و سیما در راستای اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم از فعالیت های مدیریت شهری و نیز امر فرهنگ سازی را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: این اقدام مثبت شهرداری در همکاری نزدیک و خوب با رسانه ملی  و در اجرای برنامه رادیوشهر بسیار پسندیده است اما آنچه لازم بوده و باید مورد توجه واقع شود مباحث مربوط به تولید محتوا در خصوص اولویت های آموزشی و اطلاع رسانی است و البته صدا وسیما نیز به عنوان رسانه ملی در مباحث آموزش شهروندی دارای وظایف ذاتی است که انعقاد تفاهم نامه باید برنامه سازی در این حوزه مهم را تقویت کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: عدم توجه کافی به محتوا و اولویت های آموزشی و اطلاع رسانی می تواند در مدت زمان کوتاهی کارایی و اثرگذاری این ظرفیت بزرگ را تحت تاثیر قرار داده و آن را به امری روزمره و بی اثر تبدیل کند بر این اساس انتظار می رود با هماهنگی و همراهی هم نسبت به چگونگی تهیه محتوا در روش های تولید آن برنامه ریزی دقیق و مدونی را داشته و به صورت ویژه برای آن برنامه ریزی کنند.

رضوان سلماسی اظهار کرد: وقتی شهروندان آشنا به وظایف متقابل خود با شهر در مدیریت شهری باشند ضمن ایجاد یا افزایش اعتماد مردم نسبت به مدیریت شهری می توانیم از شهری آرامتر، پویاتر و با نشاط تر بهره ببریم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه در سالهای اخیر اقبال مردم به اخبار فضای مجازی بیشتر شده است، گفت: بر این اساس باید از این فرصت در امر اطلاع رسانی بهره گرفت.

علی فتحی با بیان اینکه آموزش های شهروندی در حوزه های فرهنگی و پروژه های شهرداری از مباحث مهم در امر اطلاع رسانی است افزود: در حوزه اطلاع رسانی باید تمامی موارد جزیی هم مطرح شده و به اطلاع عموم رسانده شود تا مردم از جزئیات فعالیت و اقدامات مدیریت شهری مطلع شوند.

فتحی با تاکید بر اینکه باید از رادیو شهر به عنوان رادیوی محلی بهره گرفت، اضافه کرد: در این راستا باید فرصت سوال نیز به مردم و پاسخگویی از طرف اعضای شورا و مدیران شهرداری داده شود.

علیرضا معتمدزاده مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری همدان در این جلسه از انعقاد تفاهم نامه با صدا و سیمای مرکز همدان در زمینه مشارکت در حوزه اطلاع رسانی و آموزش های شهروندی در خصوص فعالیت های شهرداری خبر داد و گفت: پیرو دستور شهردار همدان جلساتی را با مسولین صدا و سیما برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در حوزه آموزشهای شهروندی برگزار شد که در حال حاضر به دنبال انعقاد تفاهم نامه ای برای انکاس بسته کاملی از برنامه شهرداری در صدا و سیما هستیم.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار