همراه اول
7. مرداد 1397 - 12:26   |   کد مطلب: 33976
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان:
ضرورت حمایت ویژه شهردارهمدان از برنامه های فرهنگی در پیاده راه ها
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان بر ضرورت حمایت ویژه شهردار، از اجرای برنامه های فرهنگی در پیاده راه ها تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،  رضوان سلماسی در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا افزود:پیاده راه ها باید به عنوان مسیرهای توریستی و تفریحی مورد توجه باشد و برنامه ریزی های فرهنگی اجتماعی به منظور تقویت جایگاه پیاده راه ها به انجام شود.

سلماسی با اشاره به اینکه امروزه ایجاد پیاده راه ها زیربنای توسعه انسان محوری است، اضافه کرد:پیاده راه های همدان می توانند نقش مهمی در راستای انسان محور شدن شهر داشته باشند که باید از این ظرفیت در این حوزه ها بهره گرفت.

وی اضافه کرد: اگر به پیاده راه ها به عنوان مقصد نه محل عبور نگاه کنیم می توانیم از ظرفیت آن برای حضور بیشتر گردشگران و شهروندان بهره ببریم .

به گفته سلماسی با توجه به ظرفیت آموزشی در پیاده راه ها با برگزاری جشن ها، نمایشگاه ها و جشنواره های فرهنگی هنری می توان علاوه بر ایجاد فضاهای شاد و مفرح به ارتقاء سطح فرهنگ و نگاه اجتماعی و نیز به افزایش رشد اقتصادی در پیاده راه کمک کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: با توجه به سیاست مدیریت شهری همدان در مورد افزایش تعداد پیاده راه ها بخصوص محور پیاده روی میدان بوعلی تا تپه تاریخی هگمتانه، لزوم برنامه ریزی فرهنگی، ادبی و هنری در این مسیر از جمله اولویت های فرهنگی هنری است.

سلماسی با بیان اینکه انتظار می رود مدیریت شهری در کنار توجه به مسائل فنی عمرانی و خدمات شهری در پیاده راه ها، به مباحث فرهنگی به صورت ویژه در این پیاده راه ها توجه کند، افزود: در این راستا می توان در پیاده راه ها با اجرای برنامه های متنوع و مفرح از جمله برپایی جشنواره ها، گالری و نمایشگاه ها، تئاترهای خیابانی و برنامه های هنری با ایجاد فضایی جذاب و لذتبخش به افزایش نشاط اجتماعی کمک کرد.

رئیس کمیسیون نظارت، حقوقی و اداری شورای اسلامی شهر همدان هم با انتقاد ازاینکه نباید پیاده راه ها را به مثابه پارک تبدیل کرد، گفت: پیاده راه ها باید از مبانی خاص خود بهره مند بوده و کارایی خود را داشته باشند.

سید مسعود عسگریان اضافه کرد: باید از تجربیات شهرهای داخلی و کشورهای خارجی در امر پیاده راه سازی بهره گرفته شود، چرا که در این کشورها یا شهر ها درپیاده راه ها مبلمان و چیدمان شهری دیده نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه باید به پیاده راه به عنوان پیاده راه نگاه کرد نه پارک تا رویکرد کارکرد خود را داشته باشد، یادآور شد: لازم است توجه ویژه ای به این ظرفیت داشت چرا که این مکانها در نگاه شهروندان و گردشگران تاثیرگذار است.

گفتنی است در این جلسه جمعی از اعضای انجمن دانش اموزان استان حضور داشته و از نحوه فعالیت شورای اسلامی شهر همدان و کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا آشنا شدند.

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار