همراه اول
7. مرداد 1397 - 12:28   |   کد مطلب: 33978
رییس شورای اسلامی شهر همدان خبر داد:
نامگذاری یکی از میادین شهر به نام شهدای خلبان همدان

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،جلسه ای با حضور جمعی از مسولین استان از جمله نماینده فرمانده سپاه انصارالحسین (ع)استان ، جانشین فرماندهی پایگاه هوایی شهید نوژه، مدیرکل بیناد شهید و امور ایثارگران استان، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ، رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان، معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري شهرستان همدان در دفتر رئیس شورای اسلامی شهرهمدان پیرامون موضوع  هم اندیشی وهم افزایی جهت انتخاب مکانی برای شهدای خلبان استان برگزرا شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، رییس شورای اسلامی شهر همدان در این دیدار بر لزوم تعیین مکان مناسب برای نامگذاری شهدای خلبان و نصب المانهای فاخر تاکید کرد و یادآور شد:

یکی از میادین شهر به نام شهدای معزز خلبان استان مزین می شود.

ابراهیم مولوی با بیان اینکه امروزه امنیت و آسایش کشور را  مدیون خون پاک شهدا و ایثارگران هستیم، افزود: در راستای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای خلبان باید با طراحی و ساخت المانی فاخر و سردیس‌هایی در مکانی مناسب نصب و معابری را هم  به نام این شهدای معزز مزین کرد.

مولوی به نقش‌آفرینی پایگاه نوژه در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: حضور نیروی هوایی در عرصه‌های مختلف مایه مباهات بوده است و شهدای معزز نیروی هوایی در دوران سخت جنگ تحمیلی از عظمت، شرافت و تمامیت ارضی و حاکمیت دینی دفاع کرده و جان عزیزشان را نثار کردند بر این اساس زنده نگه‌داشتن  یاد و خاطره این شهدای بزرگوار وظیفه همه ما است.

وی به دلاوری و رشادتهای شهدای خلبان در دوران دفاع مقدس از جمله شهید معزز عباس دوران اشاره کرد و تاکید کرد: باید به روش‌های مختلف سبک زندگی و رشادت‌های شهدای نیروی هوایی و خلبانان ایثارگر را در جامعه به عنوان فرهنگ ایثار و شهادت پویا نگه‌داشته و در رواج آن کوشید.

ابراهیم مولوی اضافه کرد: همه ما باید قدردان خانواده های معزز شهدا بوده و تا زمانی که در قید حیات هستند در کنار آنها باشیم .

مولوی در ادامه آمادگی شورا و شهرداری همدان را برای نامگذاری یکی از میایدن شهر به نام شهدای خلبان اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان هم در این دیدار با بیان اینکه همه شهدا جایگاه والایی دارند و همه آنها را باید با یک نگاه دید، گفت: در بیان ارزشها و زیبایی های دوران دفاع مقدس، نباید اجازه دهیم شهداء عامل و ابزاری برای عملکردهای ما باشند.

سردار مهدی ظفری تاکید کرد: نباید در ارج نهادن به مقام شهداء تنها به بعضی از این بزرگواران توجه کرده و بقیه شهدای معزز را نادیده گرفت که این عمل اشتباهی است چرا که همه شهدا جایگاه والایی دارند .

سردار ظفری اضافه کرد: در خصوص نامگذاری مکانی مناسب در شهر به نام شهدای خلبان باید طرح جامعی ارائه داد و محلی مناسب را انتخاب کرد.

جانشین فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه ضمن تسلیت و تبریک شهادت 11 تن از مرزبانان دلیر ایران زمین  توسط تروریست های معاند ،گفت: شهدا ستارگانی هستند که درخشش این ستارگان آسمانی نوری از خیر و برکت و صلابتی از ایثار و مقاومت را پراکنده می نماید که زندگی همه ما را تحت الشعاع قرار می دهد.

رضا خدایی با بیان اینکه نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس ایثارگری و دلاوریهایی داشت که باعث افتخار نظام است، افزود: شهداء راهگشا هستند و باید قدردان خون پاک آنها باشیم.

خدایی تاکید کرد: در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای معزز خلبان استان همدان لازم است مکانی مناسب برای نامگذاری در شهر انتخاب شود تا المان فاخر و سردیس های آنها را در این مکان نصب کنیم.

رضوان سلماسی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهرهمدان نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خلبان گفت: لازم است در کنار نامگذاری میدان و معابری با نام شهدای خلبان، بوستان شهدای خلبان نیز احداث شود.

گفتنی است در ادامه مقرر شد: ضمن انتخاب مکانی مناسب در سطح شهرهمدان و طی مراحل قانونی، میدانی را به نام شهدای خلبان نامگذاری شود.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار