همراه اول
28. مرداد 1394 - 0:41   |   کد مطلب: 24657
درمیان وعده وعیدهای شهرداری وشورا برای ماندن نماینده فوتبال بومی همدان
الوند نخستین مهاجرفوتبالی همدان
الوند نخستین مهاجرفوتبالی همدان
قرار بود ماندنی شود تصمیمی که هفته پیش گرفته شد وتیتر روزنامه ها ،اما حالا می گویند الوند مي‌رود تا تلنگری بر قامت شکسته فوتبال شهرمان شود. فوتبالی که در سال‌های گذشته فقط چاشنی حواشی بوده و خروجی مثبتی از آن دیده نشده است.

همدان پیام:داستان خروج الوند از همدان نیز هر چند تلخ اما عبرت‌آموز است؛ از این حیث که بر همگان آشکار شد برای پیمودن مسیر درست باید کار را به کاردان سپرد.
در رفتن الوند، تفکر غیرفوتبالی شهردار و شورای شهری‌ها همان اندازه تاثیرگذار بود که الوندزدگی برخی آقایان در همدان به تسریع در فروشش دامن زد!
به‌راستی اگر شهردار همدان یکی از مدیران فوتبالی‌اش را مامور بازگرداندن الوند به شهرداری می‌کرد، بهتر نتیجه نمی‌گرفت؟
اینکه شهرداري‌چي‌ها پشت میز تکیه زده و مدام بگویند الوند متعلق به شهرداری است، کار درست می‌شود؟ در شرایطی که شهرداری و برخی اعضای شهر مدام از تریبون رسانه‌ها، شهرداری را مالک الوند عنوان می‌کردند، در گوشه‌ای از شهر مذاکرات برای فروش الوند به قطعیت رسید!
جالب اینکه آقایان با اینکه می‌دانند شرایط برای بازگرداندن الوند دشوار است بازهم ادعا دارند الوند مال شهرداری است اما قدم از قدم برداشته نمي‌شود!
ای کاش اعضای شورای شهر و شهردار از همان ابتدا مدیران فوتبالی شهرداری چون عباس صوفی و حسن محمدی را مامور بازگرداندن الوند می‌کردند نه اینکه با تفکرات غیرفوتبالی و غیرتخصصی، وقت خود را صرف جلسات بی نتیجه صحن علنی و غیرعلنی شورا پیرامون این مساله می‌کردند. اگر مدیران باتجربه نظیر عباس صوفی و حسن محمدی مامور به این کار شوند، نه تنها الوند رهسپار شهری دیگر نمی‌شود، بلکه می‌توانند ناصر قره‌باغی را به ماندگاری الوند و سپردنش به شهرداری راضی کنند.
 430 میلیون تومان خرج کجا می‌شود؟
ناصر قره‌باغی با دریافت 430 میلیون یا شایدم کمی بیشتر یا کمتر حاصل از فروش الوند چه خواهد کرد؟ تیمی که وی کمتر از دو ماه و به صورت مجانی تحویل گرفت و سود خوبی از فروشش برد!
البته وی قرار است در لیگ سه کشور آن هم به نام الوند تیم‌داری کند و یک تیم هم در لیگ برتر استان خواهد داشت. علاقه او به فوتبال تمامی ندارد و این بارهم هر چند به اذعان عده‌ای از فوتبالی‌ها صاحب سود کلان از بابت فروش الوندی شد که در زمان فروش آن توسط بهرام یدی مالک قبلی مورد هجمه غیرقابل وصف فوتبالی‌ها همراه بود. با این حال قره‌باغی هم از این فوتبال به منفعتی رسید تا ثابت شود فوتبال فقط ضرر و زیان نیست و زمانی می‌رسد که جرقه‌های مالی سودآور ایجاد شود!
 دیگ جوشان هیات فوتبال!
هیات فوتبال مثل همیشه تصمیمات برق‌آسا گرفت، در حالیکه فرصت برای به تاخیر انداختن صدور برگه خروج الوند از همدان زیاد بود، حکم بر فروشش گرفت.
محمد عیوقیان خیلی زودتر از اینکه تصورش را داشته باشید برگه خروج الوند را صادر کرد. البته عیوقیان در زمان بهرام یدی هم برگه خروج الوند از استان را صادر کرده بود و با اینکه چک خرید الوند را برای بهرام یدی صادر کرده بودند، اما وی از فروشش انصراف داد و حتی با وجود این اقدام خیلی‌ها وی را مورد تخریب قرار دادند. این بارهم طولی نکشید که عیوقیان برای ناصر قره‌باغی برگه خروج صادر کرد تا در تصمیماتش نشان دهد به چه میزان سرعت در کار را سرلوحه امور می‌داند.
 افتخاری: الان هم می‌گویم الوند نباید خارج شود
مدیرکل ورزش و جوانان نیز در ماجرای الوند به عنوان نقش آفرین دیده می‌شود.
سیدعبدی افتخاری در نشست خبري خود به مناسبت روز خبرنگار در این باره گفت: الوند نباید خارج شود و تا جایی که قانون به من اجازه بدهد جلوی این کار را می‌گیرم. انتظار داشتیم شورای شهر و شهرداری ورود پیدا کند تا قره‌باغی را راضی کنیم. این انتظار را هم داریم که شهرداری در چند رشته تیم‌داری کند، مانند یاسوج که شهرداری فعالیت چشمگیري در ورزش حرفه‌ای دارد.
افتخاري خاطرنشان كرد: الوند زمانی به ناصر قره‌باغی واگذار شد که شرط حق نداشتن فروش در آن قید نشده بود. قره‌باغی عنوان کرد که کاسب است و این شرط حق نداشتن فروش را نمی‌پذیرد. وی برای اداره تیم در فصل جاری 500 میلیون تومان پول مطالبه کرد که در توان ما نبود. حتی راضی شد 300 میلیون استان کمک کند که بازهم نشد. وي تاكيد كرد: هفت هشت روز تصمیم قره‌باغی مبنی بر فروش الوند را به تاخیر انداختیم و حتی به وی گفتم تیم‌داری کن و ما هم تا 200 میلیون کمک می‌کنیم اما راضی نشد. در حالیکه طبق قانون نمی‌توانیم در ورزش حرفه‌ای ورود پیدا کنیم و نقشی در خرید و فروش تیم‌ها نداریم.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار