همراه اول
2. تير 1397 - 8:03   |   کد مطلب: 33903
یوزهای با غیرت ایرانی

مجید دیبافر ،کارشناسی ارشد بیومکانیک ورزشی،  در یادداشتی نوشت :روزها سپری شد و ایران با غول فوتبال جهان ، تیم ملی اسپانیا مواجه شد.تیم ملی اسپانیا ستاره نداشت بلکه تک تک بازیکنانش سیاره ای بودند که در مقابل تیم ایران بازی می­­­­­­­ کردند. تیم 1 میلیارد یورویی اسپانیا مقابل تیم 40 میلیون یورویی ایران در نیمه اول صاحب توپ و میدان بود .کاری که از قبل نیز پیش بینی می­شد که ایران تو‍‍‍‍‍‍پ ومیدان را به بازیکنان اسپانیا واگذار کند و جانانه از دروازه خویش دفاع کند . موشک های تیم اسپانیا هیچ یک بر سامانه دفاعی تیم ایران کارگر نشد و ایران توانست نیمه اول را با دروازه بسته به پایان برساند .اما در نیمه  دوم  عیار تیم ملی نمایان تر شد .با دریافت نیمچه گل اتفاقی و تصادفی که توسط کاستا زده شدیوز­های­ایرانی­شروع به نعره کشیدن کردند .

اسپانیای قهرمان جهان ، مقابل بهترین تیم آسیا وحشت زده و سراسیمه دفاع می­کرد و ازین ترس داشت که از ایران گلی دریافت کند و سعی می کرد با تیکی تاکای معروف خویش­، توپ را در زمین خویش حفظ کند. یوزهای ایرانی به گاو بازهای اسپانیایی گل زدند اما حیف و صدها حیف با اعلام افساید این گل توسط داور، نگذاشت 80 میلیون ایرانی برای ثانیه ای در آسمان پرواز کنند .اوج این بازی زمانی رخ داد که وحید امیری جوان با ایجاد تونلی  در بین پاهای پیکه تکنیک نابش را به رخ یکی از بهترین مدافعان جهان کشید وبا سانتری بی نظیر برای مهدی طارمی دروازه تیم اسپانیا را تهدید کرد.

بازی تمام شد و بازیکنان ایرانی نشان دادند از چه پتانسیل بالایی برخوردارند. تمام جهانیان دیدند که ایرانی­ها چطور با قلبشان بازی می­کنند و هرجاکه حریفشان نامدار­تر باشد، جنگاوریشان و رشادتشان چندین برابر خواهدشد.

اگر به عقب برگردیم و زمانیکه ایران با تیم­های اسپانیا ومراکش وپرتغال هم­گروه شد،بسیاری از اهالی فوتبال ومنتقدین کارلوس کیروش به نتایج بازی ایران با این تیم­ها بدبین بودند و ازاینکه ایران درمقابل این تیم­ها تحقیرخواهدشد،سخن می­راندند.

اما کیروش که ازاستراتژیست ترین مربی­های فوتبال جهان است بخوبی بلداست چطورتیم­های بزرگ را متوقف کند و امروزبعد ازدیدن فوتبال تیم ملی کشورمان بیشتربه او وافکارش احترام می گذاریم.

سخن آخر: تیم ملی فوتبال کشورمان، چه ببرد و چه ببازد وچه درمرحله گروهی حذف شود وچه به مرحله بالاتر صعودکند، همین که با بازیکنانش با برنامه وباغیرت در زمین تا اخرین نفس می­جنگند،برای مردم  ما تحسین برانگیز است و مردم مانیز از این موضوع آگاهند که با این زیرساخت ها و شرایط مدیریتی حاکم برفوتبال، نباید انتظارات بیشتری داشته باشند.

به امید پیروزی­های بزرگتر برای مردان وزنان ورزش ایران

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار