همراه اول
21. خرداد 1394 - 8:59   |   کد مطلب: 23870
آینده مبهم پاس در همدان! فرصت‌‌های طلایی که پایتخت تاریخ و تمدن از دست داد
تیم فوتبال پاس روزهایی را پشت سر می‌گذارد که همه دلسوزان به ورزش، نگران آینده این تیم و برآورده شدن آرزوی همدانی‌ها برای لیگ برتری شدن این تیم هستند.
به گزارش همدان ورزش، فوتبال با هيچ رشته ديگرى قابل مقايسه نيست و اين واقعيتى است كه بدون هيچ گونه تعصبى بايد آن را پذيرفت. پرخبرترين و جنجالى ترين رشته ورزشى در دنيا نيز همين فوتبال است.
 
رشته اى كه تمامى اركان درگير در آن هر لحظه و هر كجا مى توانند مولد خبرهاى بسيارى باشند.
 
طى چندين سال گذشته خيلى ها مى خواستند نقش فوتبال را با بها دادن به رشته هاى ديگر به نوعى كم رنگ كنند اما هرگز در راه رسيدن به هدف خود موفق نشدند.
 
حتى كسب مدالهاى رنگارنگ بسيار ورزشكاران در رشته هاى ديگر هم نتوانست، اندكى از ارزش هاى فوتبال در نزد علاقه‌مندان آن بكاهد.
 
در دنياى امروز كه تنوع رشته هاى ورزشى باعث شده است تا دل مشغولى هاى خاصى در نزد علاقمندان به ورزش به ورزشى ديگرى قابل مقایسه نیست . صدها رشته ورزشی در رقابتهای المپیک شرکت میکند اما هیچ کدام به اندازه ورزش توپ و چمن طرفدار ندارد.
 
پاس یکى از تیمهاى ورزشى مطرح کشور است که چند سالى است به همدان آمده و براى مردم آن افتخار آفرینی میکند اما کمبود بودجه و برخى مشکلات دیگر موجب شده تا در این فصل از بازیها دچار مشکل شود".
 
به این بهانه با مسوول روابط عمومى تیم پاس گفتگویى انجام داده ایم تا بیشتر از شرایط این تیم با خبر شویم.
 
میثم ناصرنژاد در گفتگو با خبرنگار ما افزود: در سال قبل و زمان آقای رمضانی، تیم در خطر سقوط بود و با سعی و تلاش مجموعه حفظ شد و متاسفانه با کسر یک امتیاز و تفاضل یک گل نتوانستیم به پلی آف برویم؛ البته اشتباهات داوری و مصدومیت ها و محرومیت ها نقش زیادی در این مورد داشتند . که در هفته های آخر چند بازیکن حرفه ای از دست دادیم و محرومیت که در بازی آخر تاثیر منفی داشت .
 
وی اظهار داشت: امسال تیم هیئت مدیره سعی دارد استخوان بندی تیم حفظ شود زیرا صعود در فصل جدید سخت تر است و تعداد تیم ها 20 تیم است و 9 تیم لیگ برتری هستند که شرایط سختی وجود دارد .
 
ناصرنژاد با توجه به بازیکن های بومی و غیر بومی گفت: در فوتبال حرفه ای بومی و غیر بومی معنی ندارد و سرمربی آقای مهابادی اعتقاد دارند که توانایی بازیکن بومی که بتواند با بازیکن غیر بومی برابری کند و بتواند در عملکرد تیم تاثیر داشته باشد در اولویت است .
 
مدیر روابط عمومی پاس با توجه به بدهی های مالی این تیم گفت: منابع مالی پاس تا زمانی که متکی به منابع دولتی و غیر دولتی باشد نتیجه ندارد زیرا با توجه به افزایش تورم در هر سال و وضع اقتصادی باید طرح های اقتصادی برای پاس اجرایی شود و اقای یدی تا حالا سه طرح اقتصادی به هیئت مدیره داده اند که متاسفانه تا به حال خاک خورده اند و اجرایی نشده اند .
 
مدیر عامل تیم پاس نیز در این باره گفت: فصل جدید هم قرار است با آقای مهابادی وارد مذاکره شویم که شده ایم و شاکله اصلی تیم دست نخورده باقی می ماند و 7 تا 8 نفری از بازیکنان در تیم باقی می مانند.
 
بهرام  یدی در خصوص بازیکن بومی و غیر بومی عنوان کرد: بازیکن بومی که در حد و اندازه تیم باشد استقبال می کنیم و حتی دردسرش هم کمتر است اما مستلزم این است که در حد تیم باشد و در لیگ بازی کرده باشد و حتما قرارداد می بندیم .
 
وی در خصوص دیدگاه تیم در فصل جدید نیز اظهار داشت: نظر هیئت مدیره بر این است که تیم بتواند نتایج خوبی بگیرد و با حمایت های که می شود برای صعود تلاش کند.
 
یکی از خبرنگاران با سابقه ورزشی که حدود 15 سال است در کنار تیم‌های لیگ برتری رشته‌های مختلف تجربه اندوزی کرده است نیز در مورد پاس و ادامه فعالیت این تیم در همدان گفت: پاس در ابتدا قرار بود که محل و ملجا بومی‌سازی شود، اما در سال‌های اخیر، آن چیزی که کمرنگ‌تر از قبل شده حضور و ظهور عوامل بومی و بازیکنان استان است.
 
فرشید گل‌محمدی یادآور شد: هر چند بهرام یدی به عنوان یک مدیرعامل بومی توانسته شرایط به نسبت بهتری در مقایسه با سال‌های گذشته رقم بزند و در فصل گذشته حواشی کمتری کنار تیم بود اما انتقادهایی به عملکرد کادر مدیریتی باشگاه و حتی سرپرستی وارد است.
 
این خبرنگار باسابقه ورزشی اضافه کرد: چرا باید در یک تیمی که سابقه آن زبانزد است سرپرست و سه دستیار کادر فنی آن غیربومی باشند و این در حالی است که در داخل استان نفراتی به مراتب بهتر از کسایی که روی نیمکت پاس حضور داشتند وجود دارند که میتوانند در روند رو به رشد پاس کمک شایانی کنند.
 
گل‌محمدی با اشاره به اینکه هر چند وضعیت مالی پاس نسبت به سال‌های قبل بهتر بوده است و کمک‌های بخش دولتی و غیردولتی مشکلات این تیم را کمتر کرده، خاطرنشان کرد: اما رسانه‌ها و به تبع آن مردم انتظار دارند تا مدیرعامل این باشگاه به اصحاب جراید و رسانه عملکرد مالی خود را شفاف‌سازی کند.
 
یک کارشناس فوتبال نیز تغییرات پى در پى مدیران را عامل تنزل این تیم عنوان کرد و گفت: این تغییرات موجب بروز مشکل شده و تیم به درجات پایین تر سقوط کرد.
 
علی ثقفى افزود: نگاه کوتاه مدت و این نگرش که هر کس تا هر زمانی که هست نتایج قابل قبولی برای تیم داشته باشد باعث شد تیم نتایج خوبی نگیرد و تمام عوامل به هر نحوی چه در ابعاد کوچک و بزرگ هر کدام سهمی در این بی تدبیری ها داشتند و متاسفانه علاوه بر سطحی نگری امد و رفت هایی که شد و براساس ضوابط شکا نگرفت و براساس روابط بیشتر بود و همه اینها باعث شد که تیم به دسته پایین سقوط کند و وقتی تیم به دسته پایین تر سقوط کرد برگشت ان مشکل است .
 
وی گفت: پیشنهادهاى زیادى داده شده که هیئت مدیره از مجمع باشگاه جدا شوداما متاسفانه عملی نشد .
 
ثقفی ادامه داد: اینقدر تغییرات زیاد بود که انتظار نمی توان داشت که نتیجه مطلوبی حاصل شود و هر تیم جدید کاری که روی کار می آمد نه تنها نشانه ای از یک باشگاه حرفهای نداشت حتی نیمه حرفه ای هم نداشت .
 
وی ادامه داد: متاسفانه چون مدیر عامل و هیئت مدیره بطور بلند مدت نیستند بالطبع تصمیمات بلند مدت هم گرفته نمی شود و حتی پشنهادهای زیادی داده شد که هیئت مدیره را از مجمع باشگاه جدا شود که تاثیر بیشتری داشته باشد و کار بطور ریشه ای تری انجام شود که صورت نگرفت.
 
یکی دیگر از کارشناسان فوتبا نیز گفت: امسال خوشبختانه تیم پاس بدون حاشیه بسته شد و در فصل هم حاشیه چندانی نداشت و بازیکنانی که در این فصل گرفته شدن کارشناسی شده و با حضور مربی کار آمد و باتجربه ای انتظار میرفت نتایج خوبی حاصل شود.
 
علیرضا صفی زاده افزود: کمک های مالی استاندار نیز کمک زیادی به شرایط تیم کرد صفی زاده در پاسخ به اشاره به حضور بازیکن های غیر بومی عنوان کرد در فوتبال حرفه ای بازیکن بومی و غیر بومی معنایی ندارد و تکنیک و حرفه است که حرف اول را می زند زیرا نتیجه بازی برای مربی اهمیت دارد .
 
وی از دلایل ضعف پاس را نداشتن هیئت مدیره ثابت و از دلایل دیگر باید یک مربی حداقل سه سال پای یک تیم باشد و روی تیم کار کند تا بتواند نتیجه بگیرد.
 
انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار