همراه اول
29. مهر 1393 - 9:57   |   کد مطلب: 21677
شش هزارنفر همدانی در ورزش بدنسازی و پرورش اندام فعالیت می کنند
رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام همدان گفت: استقبال جوانان و نوجوانان همدانی از این رشته بسیار بالا بوده که در حال حاضر شش هزار نفر در این رشته در همدان فعالیت می کنند.

مرتضی خدابنده ‌لو در گفتگو با خبرنگار ما در همدان با اشاره به عملکرد خوب این هیئت در سال های گذشته اظهار داشت: بیش از 70 باشگاه خصوصی در این رشته در همدان فعالیت می کنند که نظارت بر روی این باشگاه ها توسط هیئت و بازرسی و حراست اداره کل ورزش و جوانان استان انجام می شود.

وی افزود: هیئت بدنسازی و پرورش اندام همدان در رشته های پرورش، پاورلیفتینگ، مچ اندازی و قوی ترین مردان در سطح کشور جایگاه بسیار خوبی دارد و استان همدان از استان های صاحب نام در این رشته است.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام همدان با اشاره به فعالیت شهرستان ها گفت: شهرستان های کبودرآهنگ، فامنین، رزن، اسدآباد، ملایر، نهاوند و تویسرکان فعال هستند که این هیئت ها از بازوان قدرتمند هیئت استان محسوب می شوند.

خدابنده لو عنوان کرد: در امر مربیگری و داوری هیئت بدنسازی و پرورش اندام همدان هیچ گونه مشکلی ندارد و بیش از 600 مربی و 150 داور در همدان فعالیت می کنند.

وی با اشاره به جایگاه هیئت همدان در فدراسیون گفت: هر ساله در ارزشیابی های فدراسیون بین استان های اول تا ششم قرار داریم.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام همدان درباره فعالیت بانوان در این رشته بیان کرد: در سالیان گذشته ورزش بانوان در این رشته فعال نبود اما با تصمیم فدراسیون نائب رئیس بانوان فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی معرفی شده که هیئت های شهرستانی نیز ملزم شده اند که نائب رئیس بانوان هیئت خود را انتخاب کنند.

وی یادآور شد: قرار است که یک دوره کلاس مربیگری درجه 3 کار با وزنه و دستگاه برای بانوان برگزار کنیم که علاقه مندان می توانند در این کلاس ثبت نام کنند.

خدابنده لو درباره برنامه های آینده هیئت گفت: برگزاری مسابقات پرس سینه، پاورلیفتینگ و قوی ترین مردان در سطح استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی در پایان عنوان کرد: بدلیل اینکه استعدادیابی بدنسازی و پرورش اندام در دستور کار آموزش و پرورش قرار ندارد، جوانانی که در مسابقات استانی خصوصا مسابقات پاورلیفتینگ دارای رکوردهای خوبی هستند را گزینش و به مربیان و باشگاه های مورد نظر هیئت معرفی خواهیم کرد.

مهر

دیدگاه شما

آخرین اخبار