همراه اول
14. تير 1396 - 8:14   |   کد مطلب: 21728
چیپس بد است، چیپس خانگی بدتر!
مهم‌ترین نکته این است که مراقب باشید روغن در اثر حرارت زیاد نسوزد و پس از 2 تا 3 بار مصرف دور ریخته شود.

چیپس‏های خانگی چه مشکل دیگری می‏توانند داشته باشند؟
اگر دقت کرده باشید می‏ بینید روی بسته‏ های چیپس‏های خانگی هیچ نام و نشانی از میزان نمک، روغن، کالری و... نوشته نشده است زیرا هیچ آزمایشگاهی وجود نداشته که بتواند میزان مواد موجود در مثلا 100 گرم چیپس را اندازه‏ گیری کند. تنها مشخصه‏ ای که می‏توان روی برخی از این بسته‏ بندی‏ها دید، تاریخ تولید است که آن هم معلوم نیست درست باشد. به نظر می‏رسد عاملی که باعث می‏شود مردم برای خرید اینگونه محصولات اقدام کنند، قیمت ارزان‌تر آنها نسبت به انواع صنعتی است در حالی که عوارض آنها به مراتب بیشتر خواهد بود. بهترین کار این است که چیپس موردنیاز خود را در خانه تهیه کنید زیرا هم از سالم بودن روغن آن اطمینان دارید و هم آن را بیش از حد شور نمی‏کنید.

برای تهیه چیپس در منزل چه نکته‌هایی را باید رعایت کرد؟
مهم‌ترین نکته این است که مراقب باشید روغن در اثر حرارت زیاد نسوزد و پس از 2 تا 3 بار مصرف دور ریخته شود. اگر برای مزه ‏دار کردن چیپس‏ها قبل از سرخ شدن، به سیب ‏زمینی‏ ها افزودنی می‌زنید، باید روغن را پس از استفاده دور بریزید زیرا ممکن است افزودنی‏ها در روغن بسوزند. بعد از اینکه ورقه‏ های سیب‏ زمینی سرخ شدند، می‏توانید آنها را ابتدا در صافی و سپس در دستمال‏های مخصوص آشپزخانه یا کاغذهای جذب‏ کننده روغن بریزید تا روغن اضافه آنها تا حد امکان گرفته شود.

آیا می‏توان به چیپس‏ها نمک نزد و آنها را فقط ترد تهیه کرد؟
می‏توان این کار را انجام داد اما در صنعت برای افزایش رضایتمندی مشتری از طعم و مزه چیپس و اسنک‏ها، به آنها نمک و افزودنی می‌زنند. افرادی که تمایلی به مصرف نمک ندارند می‏توانند آن را در خانه تهیه کنند.

اگر چیپس‏ها در معرض هوا قرار بگیرند، دچار مشکل می‏شوند؟
بهتر است چیپس‏ را در بسته‏ های کوچک و در حد نیاز خریداری کرد اما اگر بسته بزرگی خریدید و بازش کردید، آن را 3-2 روزه مصرف کنید. بهترین مکان برای نگهداری بسته‏ های باز چیپس، جای خشک و خنک است.

اینکه مقدار زیادی از بسته‏ بندی‏های چیپس‏های صنعتی از هوا تشکیل شده است، علت خاصی دارد؟
نباید اینگونه باشد. این کار برای حجم دادن بسته‏ های چیپس انجام می‏شود که کار درستی نیست و نوعی تقلب محسوب می‏شود.

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار