همراه اول
28. فروردين 1395 - 13:15   |   کد مطلب: 27053
معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان همدان تاکید کرد :
تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی در حوزه ورزش گامی در جهت تحقق شعار سال
تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی در حوزه ورزش  گامی در جهت تحقق شعار سال
در راستای ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری و با عنایت به تشکیل اتاق فکر حوزه ورزش، جلسه ‏ای با حضور ضمیری کامل معاونت توسعه ورزشی، کارشناسان حوزه ورزش و اعضای اتاق فکر در خصوص اجرای اقتصاد مقاومتی تشکیل گردید.

به گزارش همدان ورزش؛  در این نشست معاونت توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان ضمن اشاره به برخی از مسائل و مشکلات اقتصادی استان، به تبیین تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی در این اداره کل جهت پیشبرد برنامه‌های سازمانی در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، پرداخت.

وی اظهار داشت: در سال 94، از لحاظ مالی، سال بسیار سختی چه در حوزه تامین منابع و چه مصارف بود که می توان گفت بعد از انقلاب سابقه نداشته است.

ضمیری کامل در عین حال افزود: از این پس قرار بودجه هیات های ورزشی بر اساس برنامه توزیع شود و ما برای توزیع اعتبارات نشست هایی با حضور کارشناسان و مدیرکل ورزش و جوانان برگزار می کنیم تا اولویت ها مشخص شود. 

معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان با تاکید به این نکته که باید بر اعتبارات تخصیصی به هیات های ورزشی نظارت اساسی صورت گیرد گفت: باید بدانیم این مبالغ در چه مسیری صرف شود چرا که هیات ها نهادهای عمومی غیر دولتی هستند و باید بودجه خود را از منابع دیگر جذب کنند.

وی بر بازنگری برنامه‌های عملیاتی سال‏1395 حوزه رزش در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تأکید نمود و افزود: در راستای اقتصاد مقاومتی از این پس اعزام های هیات های ورزشی و حضور در لیگ ها اولویت بندی می شود و نفرات و تیم هایی که شانس مدال دارند به مسابقات اعزام می شوند تا از صرف هزینه های اضافی و بی برنامه جلوگیری شود.

این مقام مسئول، توجه به نظارت بر اماکن ورزشی را خواستار شد و افزود: باید در طول سال بر عملکرد بخش خصوصی و هیات هایی که سالن در اختیار دارند نظارت شود تا از صرف هزینه های کلان برای بازسازی این اماکن خودداری شود.

ضمیری کامل بر احصای شاخص‏های اختصاصی مقاوم‏ سازی اقتصاد در دستگاه متبوع خویش تأکید کرده و تحقق این امر را سبب ارزیابی درست و ایجاد نقشه راه برای حوزه ورزش در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دانست.

وی مديريت بهينه اماكن ورزشي و فرهنگ سازي براي بهره مندي از منابع و توليدات داخلي در راستاي تحقق سياست هاي ابلاغي مقام معظم رهبري در خصوص اقتصاد مقاومتي را از اهم رويكردهاي حوزه ورزش و جوانان دانست و افزود: باید در بحث مصرف انرژی در سالن های ورزشی فکری شود و بهتر است برق خورشیدی جایگزین برق های پر مصرق در اماکن ورزشی شود.

گفتنی است در این نشست سایر اعضا به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص اجرای سیاست های مقاومتی در اداره کل ورزش و جوانان پرداختند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار