همراه اول
2. شهريور 1395 - 9:08   |   کد مطلب: 28083
برای اولین بار مسابقات سوارکاری  در رده اسبهای زایچه ایران در همدان برگزار شد
همدان به عنوان اولین استان مسابقات پرش با اسب قهرمانی در رده اسبهای زایچه ایران را با حضور 39 سوارکار برگزار کرد .

به گزارش همدان ورزش؛ مسابقات پرش با اسب قهرمانی استان همدان با حضور سوارکاران از باشگاههای سوارکاری ایثار، ابن سینا، اکباتان و صدرا و باشگاه میزبان آذرخش و با استقبال علاقمندان به اسب و سوارکاری برگزار شد.

 

هر چند امسال مطابق نظر فدراسیون سوارکاری و به ویژه ایجاد فرصت مناسب برای سوارکاران در رده های سنی در کسب امتیازات ورودی قهرمانی کشور و محاسبه در رنکینگ سال 1395، مسابقات به طور همزمان در تعدادی از استانهای کشور برگزار شد و از این حیث جالب توجه بود، چرا که در مسابقات قهرمانی کشور نونهالان، نوجوانان و جوانان در پایان شهریورماه، سوارکاران برتر استان ها عنوان قهرمان استان را یدک می کشند و رقابت از حساسیت بالاتری برخوردار خواهد بود.

 

هیئت سوارکاری استان همدان برای مسابقات قهرمانی استان در سال 1395 با تنوع در رده های مختلف فرصت حضور برای همه سوارکاران را فراهم کرده بود.

 

رده B نونهالان، B نوجوانان، C جوانان، C بزرگسالان، o2 مالکین و هیئت سوارکاری استان همدان به عنوان اولین استانی که مسابقات پرش با اسب قهرمانی در رده اسبهای زایچه ایران را برگزار کرد تا 39 سوارکار در این گروههای سنی با هم به رقابت بپردازند.

 

پنجشنبه 28 مردادماه با معرفی ستاره رصاف با اسب شازده از باشگاه سوارکاری ابن سینا به عنوان قهرمان استان همدان در رده اسبهای زایچه ایران و نایب قهرمانی علیرضا علیزاده با اسب تورنتو از باشگاه ابن سینا و مقام سومی ابوالفضل افتخاری با اسب اوکلاهما از مجموعه سوارکاری و پرورش اسب اکباتان و همچنین راند اول مسابقات گروه سنی بزرگسالان در رده C1 بپایان رسید. جمعه 29 مرداد ماه از ساعت 30/16 با برگزاری دو راند مسابقات در گروه سنی بزرگسالان نفرات برتر معرفی شدند.

 

علیرضا بختیاری با اسب کوجاک لیبروآ از باشگاه سوارکاری ابن سینا با مجموع 4 خطا در مجموع سه راند مسابقه در رده C عنوان قهرمان استان 1395 را از آن خود کرد و مهدی حمزه ای با اسب برند از باشگاه سوارکاری آذرخش نایب قهرمان مسابقات لقب گرفت. گروه سنی نونهالان و رده B مسابقات نیز با راه یابی امیرصدرا بختیاری و فرزاد سهیل قاسمی به باراژ ادامه پیدا کرد هر چند اسب فرزاد سهیل قاسمی در دور باراژ آسیب دیده بود و بدین ترتیب امیرصدرا بختیاری با اسب از باشگاه صدرا قهرمان استان همدان در سال 1395، فرزاد سهیل قاسمی با اسب کارمن و ایمان سخنور با اسب سیلاس هر دو از مجموعه سوارکاری و پرورش اسب اکباتان در سکوهای اول تا سوم ایستادند. گروه سنی نوجوانان و رده B نیز با قهرمانی محمدمهدی شعبانی با اسب کارمن از مجموعه سوارکاری و پرورش اسب اکباتان و نایب قهرمانی حسین جعفری با اسب کتی از باشگاه سوارکاری صدرا به پایان رسید. رده O2 مالکین نیز از هیجان خاصی برخوردار بود. مقام اول در رده مالکین در مسابقات قهرمانی استان همدان سال 1395 سهند بی بی گل با اسب کوجاک، رضا ستاری با اسب تونکا و علی رابطی با اسب بیوتی در جایگاههای دوم و سوم ایستادند، هر سه سوارکاران که در رده قهرمانی مالکین از باشگاه سوارکاری ابن سینا در مسابقات قهرمانی استان همدان سال 1395 حضور داشتند.

 

 دو شرکت «باراد» تامین کننده تجهیزات و لوازم سوارکاری و فروشگاه لوازم ورزشی قهرمانی TERAC نیز حامیان مالی مسابقات بودند.

 

قضاوت این مسابقات بر عهده مهدی امیدمهر داور درجه یک ملی فدراسیون سوارکاری که از سوی فدراسیون سوارکاری به عنوان ناظر فنی نیز معرفی گردیده بود به اتفاق خانم نفیسه بختیاری و فاطمه یزدی و آقای مهیار کسائی در جایگاه داوران و محمدرضا شوشتری و علیرضا سوادی با مسئولیت سرکلانتر و کلانتر این مسابقات بود.

 

طراح مسیر بین المللی Level I فدراسیون جهانی سوارکاری سیدوحید برقعی مسیر مسابقات قهرمانی استان همدان در سال 1395 را طراحی کرده بود و دستیاران ایشان عباس محمدی و مهدی نوروزی بودند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار