همراه اول
15. آبان 1397 - 11:24   |   کد مطلب: 34136
برگزاری کارگاه آموزشی آسیب های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی
کارگاه آموزشی آسیب های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ویژه نوجوانان درشهرستان فامنین برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،  کارگاه آموزشی آسیب های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ویژه نوجوانان شهرستان فامنین برگزار شد.
این کارگاه جهت لزوم آگاه سازی نوجوانان نسبت به تهدیدات فضای مجازی تشکیل شد و به تبیین نقشی که فضای مجازی می تواند در ابعاد مختلف زندگی برای تمام گروههای سنی مخصوصا نوجوانان داشته باشد ، پرداخته شد .
سمیه امیرخانی مدرس و مشاوره دوره اظهار داشت:یکی از مسائل و موضوعات اساسی که امروزه اگر به خوبی مدیریت نشود می‏توان از آن به عنوان چالش نام برد،بحث آسیب های اجتماعی در فضای شبکه های اجتماعی است که همین امر عمدتا بهداشت روانی کودکان، نوجوانان و جوانان و حتی بزرگسالان را خدشه دار می سازد و اعتیاد به اینترنت نیز به عنوان یک تهدید در جوامع امروزی منجر به کاهش ارتباط با خانواده، از بین رفتن حرمت‌ها، پرخاشگری، کاهش عزت نفس و اعتماد به نفس، تغییر عادت‌ها و باورها، گوشه‌نشینی، کاهش قدرت تفکر و تعمق در انسان و ... در اجتماع شده است.
وی درادامه با بیان اینکه در یک دهه اخیر گوشی های هوشمند، در مقیاس گسترده در دسترس جمع کثیری از جامعه نوجوانان و جوانان قرار گرفته و در پی آن به واسطه خدمات ارائه شده توسط اپراتورهای تلفن همراه به مشتریانشان استفاده از اینترنت به صورت مداوم و در همه نقاط دارای پوشش مخابراتی امکان پذیر شده که خود این موضوع علی رغم تمامی نکات مثبت و امکانات خوبی که با خود به همراه داشته است زمینه ساز ایجاد تهدیدهایی نیز در جامعه شده است، خاطرنشان کرد: توجه به امر پیشگیری و اجرای رفتارهای مداخله ای جهت عدم وقوع این آسیب ها در شرایط فعلی امری ضروری است؛چرا که جامعه در حقیقی ترین شکل خودش در فضای موصوف به مجازی، حضور دارد و مطالباتش دیگر پنهان نیست.
در این کارگاه بر لزوم هوشیاری نوجوانان تاکید شد و متذکر گردید که وقتی بنیان فکری و شخصیت نوجوانان تحت تاثیر فضای مجازی به صورت ناصحیح شکل گیرد راه نفوذ شیادان به حریم خصوصی افراد و محیط امن خانواده باز خواهد شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار