به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،رییس کمیسیون اقتصای، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان در این دیدار موازی کاری مجموعه ها در همدان را به عنوان یک عامل در عدم توفیق به نتیجه مطلوب و تاثیر گذار در مباحث اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری دانست و گفت: متاسفانه هر یک از ارگانها و مجموعه های مرتبط صرفا به دنبال ارایه گزارش هستند لذا در اجرا شاهد توفیق نبودیم.
حسین قراباغی، اضافه کرد: در راستای تحقق اهداف اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری استان، پرهیز از موازی کاری مجموعه های اجرایی در این زمینه ضروری است.
قراباغی ادامه داد: در این بین دو مجموعه اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی و شورای شهر به عنوان پارلمان مدیریت شهری دارای وجوه مشترک کاری در عمل و اجرا هستند.
وی عدم نگاه سیاسی در کار، مورد وثوق و اعتماد بودن سرمایه گذاران تاثیر گذار در سطوح مختلف ملی و حوزه های بین المللی، عدم درگیری با تشریفات مرسوم اداری، قدرت عمل بیشتر در اجراء از جمله نقاط مشترک کاری شورا و اتاق بازرگانی دانست
قراباغی بر لزوم تعامل بیشتر و شرکت در جلسات تخصصی و کارشناسی تاکید کرد. و افزود: شورای شهر در بحث ایجاد زیر ساخت های گردشگری تلاش هایی را داشته که نمونه هایی از آن را در احداث و بهره برداری هتل شاهد هستیم.
عضو شورای شهر همدان ادامه داد؛ باید برای جذب سرمایه گذار ایجاد جاذبه های جدید تفریحی، رفاهی و اقامتی ارزان اقدام کرد.
قارباغی در ادامه گفت: در سال های اخیر شعارهای زیبایی در بحث گردشگری زده شد ولی در عمل اعتقادی به گردشگری نداشتند و شاهد آن هم سرمایه گذاری در مباحث صنعتی، تولیدی ها و کارخانه ها بود که با کوچکترین التهاب در بازار با مشکل مواجه شده و از طرفی مدعی نیز هستند.
قراباغی پروژه های قابل سرمایه گذاری در مدیریت شهری را شامل اراضی محدوده فرودگاه ( پشت سایت جدید الاحداث نمایشگاه بین المللی )، اراضی فخر آباد برای احداث بوستان ولایت با امکانات ، بهره برداری مختلف و به روز گردشگری و اقامتی،اراضی اطراف سد اکباتان برای ایجاد تفریح گاه ، سرمایه گذاری در بحث ورودی های سه گانه شهری طبق ضوابط شهرسازی با اولویت اقامتگاه های سنتی و ارزان قیمت برشمرد.
وی طرح احداث شهرک پزشکان را برای کاستن بار ترافیکی شهری و همچنین تمرکز مراکز پزشکی جهت دسترسی آسان شهروندان به خدمات درمانی عنوان کرد.
در ادامه رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان همدان از عدم وجود تفکر برنامه محور در سیستم های اجرایی انتقاد کرد و گفت: مجموعه های ما متاسفانه دچار روزمرگی شده اند.
علی اصغر زبردست اضافه کرد: در جهت توسعه گردشگری باید چشم انداز گردشگری تهیه کرده و مسیر و سوژه های گردشگری را برای توریست مشخص کنیم.
رییس اتاق بازرگانی استان همدان؛ ورودی های همدان را به عنوان ویترین گردشگری شهر دانست و اظهار کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی و سابقه تاریخی و فرهنگ همدان باید طرحی را اجراء نمود تا در جهت جذب و هدایت گردشگری نیز تاثیر داشته باشد.
وی گفت: در حال حاضر مطالعات برند شهری از نیازهای اساسی ما بوده زیرا مشخص کننده زمینه های سرمایه گذاری در مدیریت شهری خواهد بود.
در این دیدار مقرر شد: طرح های توجیهی برای جذب سرمایه گذار در مدیریت شهری به اتاق بازرگانی ارسال و برای بررسی سرفصل های مشترک کاری در جذب سرمایه گذار در حوزه مدیریت شهری جلسات مشترکی بین شورای شهر و اتاق بازرگانی صورت گیرد.
دیدگاه شما