همراه اول
20. آذر 1397 - 8:24   |   کد مطلب: 34215
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان گفت: استقرار میز خدمت برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان و رضاتمندی مردم از مدیریت شهری از اولویت های شورای پنجم است.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش، اکبر کاوسی امید در جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورا افزود: متصدیان میز خدمت باید از افراد آگاه به فعالیت مدیریت شهری باشند تا بتوانند در آگاهی بخشی به مراجعین در زمینه وظایف مدیریت شهری و احقاق حقوقشان اطلاعات کافی داشته باشند.

کاوسی با اشاره به فرمایشات پیامبر اکرم (ص) در خصوص اخلاق ایثار، افزود: الگو پذیری از مکارم اخلاقی پیامبر اکرم (ص) در سیستم مجموعه شهرداری و شورا در امر تکریم ارباب رجوع بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.

کاوسی اضافه کرد: تکریم ارباب رجوع با مدل میز خدمت در مجموعه مدیریت شهری باعث دلگرمی مردم نسبت به فعالیت های شهرداری خواهد شد.

وی دلگرمی و رضایتمندی مردم از خدمات رسانی مدیریت شهری و ایجاد میز خدمت را از اولویت های شورا و شهرداری دانست و تاکید کرد: امید است با همدلی و همفکری هم بتوانیم به این مهم برسیم.

وی نیروی انسانی را از مهمترین مولفه های میز خدمت برشمرد و گفت: در شهرداری همدان باید ضمن راه اندازی سیستم یکپارچه در کنار آن نظرسنجی از رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری صورت پذیرد.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان افزود: پرداخت اضافه کار مزایای نیروهای متصدی شهرداری باید متناسب با میزان رضایتمندی مردم از آن باشد.

کاوسی اظهار کرد: در امر خدمات دهی در کنار خدمات الکترونیکی باید خدمات حضوری هم باشد.

کاوسی بر توجه به کمیت و کیفیت میز خدمت  در شهرداری تاکید کرد و یادآور شد:  باید مدلی در میز خدمت ارائه داد که به طور سیستمی مردم احساس کنند شهرداری همدان  با تمام وجود خدمت ارائه می دهد.

وی در پایان سخنانش تاکید کرد: شهرداری یکماه فرصت برای کیفی سازی میز خدمت دارد.

نایب رئیس و سرپرست مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان هم با تاکید بر راه اندازی دفاتر پیشخوان برای تسهیل در خدمات دهی به شهروندان افزود: باید به سمت الکترونیکی کردن ارایه خدمات حرکت کرد و در کنار خدمات الکترونیک میز خدمت نیز در نظر گرفته شود.

 بادامی نجات اضافه کرد: ایجاد دفاتر پیشخوان افزایش اشتعالزایی و تسهیل در ارائه خدمات را به دنبال دارد.

 وی افزود: از آنجایی که مشکلات و موانع شهرداری با توجه به فن آوری حل می شود، بر این اساس در سال 98 اولویت بر فن آوری و تقویت این حوزه جهت تسهیل در خدمات رسانی باشد.

 بادامی اظهار کرد: هزینه در بخش فن آوری نوعی سرمایه گذاری است چرا که درآمدزایی بالایی را برای مدیریت شهری به دنبال دارد.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان نیزگفت:در حال حاضر میز خدمت تنها به راهنمای مراجعین تبدیل شده است در  صورتی که تعرف دیگری دارد.

سید مسعود عسگریان با تاکید بر الکترونیکی کردن ارائه خدمات به مردم، افزود: با توجه به تنوع کار و گستردگی کار شهرداری و نیازهای مردم، میز خدمت پاسخگوی این موارد نیست و سیستمی نیاز است تا حداقل مراجعات به شهرداری داشته باشیم و از طریق خدمات الکترونیکی پاسخگوی نیازهای شهروندان باشیم .

دیدگاه شما

آخرین اخبار