همراه اول
21. مهر 1393 - 19:25   |   کد مطلب: 21579
سرپرست فدراسیون هندبال گفت: تیم ملی هندبال در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون مقام شایسته‌ای کسب کرد.

خسرو نصیری ، در مورد عملکرد تیم ملی هندبال ایران در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون و دو پله سقوط نسبت به دوره گذشته اظهار داشت: من با اصطلاح دو پله سقوط موافق نیستم؛ این جمله در ظاهر درست است، اما با حواشی که برای تیم درست شد از جمله عدم حضور چند بازیکن در اردوی تیم ملی و پایین آمدن میانگین سنی و تجربه تیم به نظرم مقام شایسته‌ای کسب کردیم.

وی ادامه داد: یک اتفاق موجب شد که در بازی رده‌بندی بازنده باشیم. بازیکنان اشتباهاتی داشتند، اما اشتباهات داوری موجب شد در آن مسابقات مقابل بحرین ببازیم و چهارم شویم. اگر نگاهی به تیم‌های پایین‌تر از ایران بیاندازیم می‌بینیم که تیم‌هایی مانند چین، عربستان، کویت و چند تیم مهم آسیا پایین‌تر از ایران قرار گرفتند. به نظر من تیم جوان ایران نتیجه خوبی در بازی‌های آسیایی کسب کرد.

سرپرست فدراسیون هندبال با تشکر از اعضای تیم ملی خاطرنشان کرد: برای اولین بار تیمی یکدل و هماهنگ را به مسابقات اعزام کردیم و انصافاً نتایج خوبی کسب کردیم. در بازی برابر عمان بازیکنان اشتباهاتی داشتند که به علت کم‌تجربگی بازیکنان رقم خورد. در جمع 4 تیم برتر قطر توانست کره‌جنوبی را شکست دهد؛ بحرین هم که یکی از بهترین تیم‌های آسیا است تا لحظه آخر برابر ایران بازنده بود، اما یک اشتباه داور موجب شد نتیجه را واگذار کنیم. در مجموع نتیجه خیلی خوب بود و من از عملکرد تیم ملی رضایت دارم، گرچه انتظار داشتیم حداقل عنوان سوم را کسب کنیم.

نصیری گفت: بازیکنان محروم شده به دلیل عدم حضور در اردوی تیم ملی محروم شدند. ما در 4 مرحله از آنها دعوت کردیم، اما برای وزیر و معاونش نامه‌هایی نوشتند و اعلام کردند که ابتدا رئیس فدراسیون وقت (کوزه‌گری) و سپس ماچک، سرمربی تیم ملی را قبول ندارند. ما با آنها تعامل کردیم، اما آنها به پیراهن تیم ملی پشت کردند. ما 14 نفر را از ثامن دعوت کردیم، اما تنها 6 نفر آمدند و 8 نفر بنا به دلایلی به اردوی تیم ملی نیامدند و تیم ملی را تحریم کردند.

وی درمورد اظهارات گودرزی، وزیر ورزش مبنی بر اینکه هندبال در حد مطلوب ظاهر نشد، تصریح کرد: آقای وزیر اینگونه نگفت؛ منظور وی بود اگر نفرات کامل می‌آمدند و حاشیه‌سازی نمی‌شد نتایج مطلوبی کسب می‌کردیم. وزیر ابتدا گفت که هندبال در حد مطلوب ظاهر نشد و بعد توضیح داد که چرا این اتفاق افتاده است. انتظار می‌رفت ما که در دوره گذشته دوم شده‌ایم در این دوره مقام بهتری کسب کنیم که اینگونه نشد. وقتی چند بازیکن به تیم ملی خیانت می‌کنند تکلیف ما چیست؟

سرپرست فدراسیون هندبال درمورد خبرهای منتشر شده مبنی بر اینکه دیوان عالی عدالت اداری حکم کمیته انضباطی را نقض کرده است، اظهار داشت: این حرف‌ها شایعه همان آقایان است. اصلاً چنین حکمی صادر نشده و اگر اینگونه باشد حکم تمام کمیته‌های انضباطی باید لغو شود. این موضوع یک بحث فنی است؛ به هر حال نامه‌ای با این مضمون به فدراسیون ابلاغ نشده است.

نصیری افزود: حکمی برای شخص خودم هم صادر و ابلاغ نشده است؛ احتمالاً راوی این اخبار «ثامنی» بوده است، چراکه این موضوعات صحت ندارد. اگر چنین حکمی صادر شده بود که الان من باید پشت میله‌های زندان باشم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار