همراه اول
22. دى 1396 - 7:54   |   کد مطلب: 24875
چطور 20 دقیقه پیاده روی جانتان را نجات می دهد
اگر فردی غیر فعال هستید اضافه کردن روزانه 20 دقیقه پیاده روی با سرعت بالا می تواند تا 30 درصد خطر مرگ را کاهش دهد.

ورزش نکردن درست مانند چاقی خطر مرگ زودرس را دو برابر می کند، تحقیقات وسیعی انجام گرفته که کاملا این را ثابت می کند. پیام بسیار ساده است: هر روز تنها مقداری فعالیت بدنی مزایای قابل توجهی برای سلامت افرادی که فعالیت بدنیشان پایین است دارد.
این یافته ها حاصل تحقیقات گسترده ای است که شامل مطالعه ی یک میلیون زن و مرد در طول 12 سال است. سازمان اروپایی بررسی آینده نگر سرطان و تغذیه این مطالعه را انجام داد، در طی این تحقیقات 21.438 شرکت کننده در گذشتند، سطح فعالیت بدنی، شاخص توده بدن ( BMI )، و دور کمر آنها مقایسه شد. داده ها بر اساس جنسیت، سن، تحصیلات، سیگار کشیدن، و میزان مصرف الکل طبقه بندی شد.

بی فعالیتی چیست؟

این مطالعه افرادی را که شغلی کم تحرک داشتند و هیچ فعالیت بدنی تفریحی نداشتند را به عنوان غیر فعال شناسایی می کرد. بر اساس این معیارها کمتر از یک چهارم شرکت کنندگان غیر فعال به حساب می آمدند. اگر کارتان پشت میزی است و در خانه هم فعالیت چندانی نداشته باشید در خطر هستید.

تنها روزی 20 دقیقه پیاده روی با سرعت بالا، 90 تا 110 کالری می سوزاند، و شما را از گروه غیر فعال به غیر فعال متوسط منتقل می کند. محققان متوجه شدند این کار خطر مرگ زودرس را 16 تا 30 درصد کاهش می دهد، با اینکه بیشترین تاثیر این مقدار پیاده روی در افرادی که وزن طبیعی داشتند دیده شده اما کسانی که چاق بودند نیز به شکل قابل توجهی کاهش خطر را تجربه کردند.

کاهش غیر فعال بودن دو برابر کاهش چاقی می تواند جان نجات دهد

پرفسور نیک وارهام، مدیر واحد شورای پژوهش های پزشکی می گوید: کمک به مردم برای کاهش وزن می تواند واقعا چالش برانگیز باشد، و در حالی که ما باید به تلاش خود برای کاهش جمعیت چاق ادامه دهیم، باید به فکر این نیز باشیم که افراد را تشویق به تحرک کنیم حتی کمترین تحرک نیز می تواند بسیار مفید باشد در ضمن این کار از قانع کردن مردم برای کاهش وزن ساده تر است.
یافته های این تحقیق نشان داد کوچکترین حرکت به سمت فعالیت بیشتر می تواند گام بلندی به سمت سلامت و افزایش طول عمر باشد. می توانید با تشویق افراد به پیاده روی، دوچرخه سواری و دیگر ورزش ها جان بسیاری از آنها را نجات دهید.

چه مقدار ورزش نیاز داریم؟

مقامات بهداشت در سراسر جهان توصیه می کنند حداقل 5 روز در هفته 30 دقیقه ورزش متوسط کمی رو به شدید مانند پیاده روی با سرعت بالا داشته باشید. می توانید از این مقدار به مرور زمان پا فراتر بگذارید و خود را کاملا به فردی فعال تبدیل کنید.
کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار