همراه اول
24. مرداد 1394 - 8:30   |   کد مطلب: 24707
در المپیاد ورزشی دختران دانشجوی سمای کشور در همدان
اوج حساسیت بسکتبالیست‌ها به دور سوم کشیده شد
اوج حساسیت بسکتبالیست‌ها به دور سوم کشیده شد
تعیین تیم‌های برتر رقابت‌های بسکتبال المپیاد ورزشی دختران دانشجوی سمای کشور که به میزبانی همدان در جریان است به دور سوم کشیده شد.

به گزارش همدان ورزش ؛ المپیاد ورزشی دختران دانشجوی سمای کشور که از ظهر جمعه در سه رشته به میزبانی همدان آغاز شده بود با برگزاری دو دور و 6 مسابقه، شامگاه جمعه به پایان رسید.

در این رقابت‌ها 9 تیم حاضر در سه گروه تقسیم شدند که در گروه «الف» کرمانشاه، تهران و کردستان و در گروه «ب» اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان رضوی و در گروه «ج» آذربایجان غربی، خوزستان و آذربایجان شرقی حضور دارند.

با برگزاری 6 مسابقه روز نخست تعیین تکلیف تیم‌های صعودکننده به مرحله بعد به دور سوم کشیده شد تا اوج حساسیت این رشته در روز شنبه موکول شود.

برتری نزدیک و میلیمتری خوزستانی دومین برد مرحله نخست را رقم زد به گونه‌ای که در جدال دو تیم خوزستان و آذربایجان غربی؛ اهوازی‌ها عملکرد بهتری داشتند و تنها با یک امتیاز اختلاف و در مجموع 30 بر 29 به برتری رسیدند.

در یکی دیگر از بازی‌های دور نخست یک اتفاق عجیب رقم خورد به طوری که تیم اصفهان با اختلاف 64 امتیازی با حساب 70 بر 6 به پیروزی رسید تا گام محکمی در دور نخست این رقابت‌ها بردارد.

در آخرین مسابقه دور نخست جدال دو تیم کردزبان بین تیم‌های کرمانشاه و کردستان برگزار شد که در نهایت سنندجی‌ها عملکرد بهتری داشتند و تنها با یک امتیاز اختلاف با نتیجه 69 بر 68 به برتری رسیدند تا یکی از امیدهای این گروه برای رسیدن به جمع سه تیم برتر این رقابت‌ها باشند.

دور دوم این رقابت‌ها کرمانشاهی‌ها دست به کار بزرگی زدند و موفق شدند تیم مدعی تهران را شکست دهند.

در این مسابقه تیم کرمانشاه با حساب 56 بر 29 و با اختلاف 27 امتیازی به برتری رسید تا تکلیف تیم صدرنشین این گروه به روز شنبه موکول شود.

جدال دو تیم آذری را هم تبریزی‌ها از آن خود کردند؛ در مجموع این مسابقه، آذربایجان شرقی با اختلاف 21 امتیاز و با حساب 36 بر 15 به پیروزی رسید تا ضمن کسب نخستین پیروزی خود باعث شود ارومیه‌ای‌ها با قبول دومین شکست پیاپی در جایگاه آخر گروه سه تیمی خود قرار گیرند.

در آخرین بازی هم جمعه‌شب تیم اصفهان مقابل دختران بسکتبالیست مشهدی به برتری رسید تا در پایان چهار وقت معمول بازی، اصفهانی‌ها با اختلاف هفت امتیاز و با حساب 65 بر 58 به برتری برسند.

روز شنبه در دور سوم سه مسابقه دیگر برگزار خواهد شد.

از گروه «الف» دو تیم کردستان و تهران به مصاف هم خواهند رفت، کهگیلویه و بویراحمد باید مقابل خراسان رضوی به میدان برود و در آخرین مسابقه دور سوم در گروه «ج» تبریزی‌ها برابر تیم خوزستان بازی حساسی را برگزار خواهند کرد.

المپیاد ورزشی دختران دانشجوی سمای سراسر کشور که با حضور 280 ورزشکار در سه رشته بسکتبال، تنیس روی میز و آمادگی جسمانی از روز جمعه 23 مرداد در همدان آغاز شده است، روز 26 مرداد با اعلام تیم‌ها و نفرات برتر به کار خود پایان خواهد داد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار