همراه اول
24. مرداد 1394 - 8:39   |   کد مطلب: 24708
بسکتبال یک تیم آذری را قربانی کرد / اصفهانی‌‌ها درخشیدند؛ پایتخت‌نشینان باختند
دور دوم رقابت‌های بسکتبال المپیاد ورزشی دختران دانشجوی سمای کشور که به میزبانی همدان در جریان است با اتفاقات جالبی رقم خورد.

به گزارش همدان ورزش؛ المپیاد ورزشی دختران دانشجوی سمای کشور که از ظهر جمعه در سه رشته آمادگی جسمانی، بسکتبال و تنیس روی میز به میزبانی همدان آغاز شد با برگزاری مسابقات دور دوم رشته بسکتبال پیگیری شد.

در این رقابت‌ها 9 تیم حاضر در سه گروه تقسیم شدند که در گروه «الف» کرمانشاه، تهران و کردستان و در گروه «ب» اصفهان، کهکیلویه و بویراحمد و خراسان رضوی و در گروه «ج» آذربایجان غربی، خوزستان و آذربایجان شرقی حضور داشتند.

در رشته بسکتبال بازی‌ها به دلیل فشردگی و اینکه برخی تیم‌ها باید در یک روز دو مسابقه انجام می‌دادند با حساسیت بیشتر پیگیری شد که در نهایت بعد از 10 ساعت رقابت نزدیک سه تیم برتر دور دوم مشخص شدند.

*تبریزی‌ها فاتح جدال آذری‌ها شدند/ ارومیه باخت و آخر گروه شد

در نخستین مسابقه دور دوم و از گروه «ج» دو تیم آذری‌زبان تبریز و ارومیه با قضاوت شیوا رسازاده، نسرین بیات و فاطمه جوادی برابر هم به میدان رفتند که در نهایت تیم آذربایجان شرقی موفق شد بهتر عمل کند و با اختلاف 21 امتیاز حریف آذری خود را از پیش‌ رو بردارد.

دختران ورزشکار تبریزی در کوارترهای اول، دوم و چهارم با نتایج هفت بر سه، 11 بر صفر و 12 بر چهار به برتری رسیدند و در مقابل ارومیه‌ای‌ها تنها در کوارتر سوم موفق عمل کردند و با نتیجه هشت بر 6 پیروز میدان شدند.

در مجموع این مسابقه آذربایجان شرقی با اختلاف 21 امتیازی و با حساب 36 بر 15 به پیروزی رسید تا ضمن کسب نخستین پیروزی خود باعث شود تا ارومیه‌ای‌ها با قبول دومین شکست پیاپی در جایگاه آخر گروه سه تیمی خود قرار بگیرند، در این مسابقه سحر دادرسی با کسب 13 امتیاز بهترین بازیکن تیم آذربایجان شرقی لقب گرفت.

*شکست پایتخت‌نشینان برابر حریف کرمانشاهی

از گروه «الف» تیم‌های مدعی تهران و کرمانشاه با قضاوت راضیه خراسانی، مونس علی‌پناه و نسرین بیات برابر هم به میدان رفتند که در نهایت تیم کرمانشاه موفق شد دختران بسکتبالیست پایتخت‌نشین را مقتدرانه شکست دهند.

کرمانشاهی‌ها که ظهر جمعه تنها با یک امتیاز اختلاف بازی را به حریف کردستانی خود واگذار کرده بودند برای جبران شکست برابر تیم تهران به میدان رفتند که در نهایت با اختلاف 27 امتیاز به پیروزی رسیدند.

دختران بلندقامت کرمانشاه در هر چهار کوارتر با نتایج 18 بر 11، 17 بر 6، 6 بر چهار و 15 بر هشت به برتری رسید تا برنده این بازی لقب بگیرند.

در نهایت تیم کرمانشاه با حساب 56 بر 29 و با اختلاف 27 امتیازی به برتری رسیدند تا تکلیف تیم صدرنشین این گروه به روز شنبه موکول شود.

در این مسابقه شکیبا شکری و کیمیا شعبانی از تیم کرمانشاه به عنوان امتیازآورترین و بهترین ریباندر حمله و دفاع معرفی شدند.

*اصفهان با غلبه بر خراسان رضوی صدرنشین گروه شد

از گروه «ج» دو تیم مدعی خراسان رضوی و اصفهان با قضاوت فاطمه بهرامی، نسیبه غلامی و زهرا مهری برابر هم به میدان رفتند که در نهایت تیم اصفهان توانست بازی بهتری را به نمایش بگذارد و موفق شد حریف خود را شکست دهد.

تیم اصفهان که جمعه ظهر هم توانسته بود با اقتدار و در یک بازی عجیب با حساب 70 بر 6 حریف خود را شکست دهد با روحیه بهتری به میدان رفت و توانست با کسب دومین پیروزی متوالی خود صدرنشینی گروه را به نام خود ثبت کند.

دختران ورزشکار اصفهانی در کوارترهای اول، سوم و چهارم با نتایج 12 بر 6، 23 بر 15 و 18 بر 12 پیروز شدند و مشهدی‌ها فقط در کوارتر دوم با حساب 22 بر 12 به برتری رسیدند.

در مجموع و پایان چهار وقت معمول بازی، اصفهانی‌ها با اختلاف هفت امتیاز و با حساب 65 بر 58 به برتری رسیدند تا روز شنبه منتظر حریفان خود در مرحله بعدی باشد.

هر چند که مشهدی‌ها در این بازی مغلوب شدند اما دلارام خوشدل با کسب 28 امتیاز بهترین بازیکن تیمش و همچنین بهترین ریباندر در حمله لقب گرفت و شراره ملک از تیم اصفهان نیز با کسب 9 امتیاز بهترین ریباندر در دفاع شد.

در پایان این بازی و شکست تیم مشهد، مربی تیم خراسان رضوی به نحوه گروه‌بندی مسابقات اعتراض کرد که با پادرمیانی جلویزانی ناظر فنی مسابقات از سازمان مرکزی سما مشکل حل شد.

دور سوم رقابت‌های بسکتبال صبح شنبه پیگیری خواهد شد که در نهایت برای تعیین تیم‌های جایگاه هفتم تا نهم هم تیم‌های سوم گروه‌ها در یک گروه با هم مسابقه می‌دهند.

المپیاد ورزشی دختران دانشجوی سمای سراسر کشور از روز جمعه 23 مرداد در همدان آغاز شده و روز 26 مرداد با اعلام تیم‌ها و نفرات برتر به کار خود پایان خواهد داد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار